Pirelli prozradilo, že se chystá změnit hloubku běhounu svých pneumatik ve třech letošních závodech, aby dosáhla jejich změkčení. Jedná se o reakci na velmi rychlé časy a nový povrch vybraných okruhů.
Oficiální dodavatel obutí monopostů F1 přiveze pneumatiky s menší tloušťkou běhounu do Španělska, Francie a Británie. Plánovaná redukce o 0,4 mm se podepíše na snížení celkové hmotnosti každé sady čtyř pneumatik o jeden kilogram.
Důvodem je změna povrchů tratí v Barceloně, Paul Ricard a v Silverstone. Díky tomu stoupá dostupná přilnavost a snižuje se opotřebení pneumatik. "S velkou přilnavostí se časy na kolo hodně zlepšují. Viděli jsme, že v Barceloně byly během předsezónních testů o tři sekundy rychlejší než loni. To je nevěřitelné," kroutí hlavou Mario Isola, šéf motorsportu u Pirelli.
"Ale hlavním bodem je to, že na pneumatice necháváme spoustu gumy. U nízkého opotřebení tam samozřejmě běhoun je, neopotřebováváme ji. To znamená, že ve směsi máme velmi vysoké teploty," snaží se dále vysvětlit zástupce italského výrobce.
"Abychom tedy snížili kvůli novému asfaltu snížili teplotu - stejný asfalt budeme mít v Paul Ricard a v Silverstone, tak jsme požádali o drobné snížení tloušťky běhounu s cílem o něco snížit teplotu.. Toto řešení jsme testovali už minulý rok, a pokud jde o výkonnost č další následky, tak jsou téměř transparentní," pokračuje Isola.
Tato změna je podle něj "doporučením, které jsme předložili FIA, stejně jako v některých závodech v minulosti, protože jde o menší narušení než nominace tvrdších směsí, které byly alternativou."
"Kromě toho, že bude sada pneumatik o 1 kilogram lehčí, tak nedochází k žádným patrným rozdílům ve výkonnosti. Jde tedy o 'neviditelnou změnu.' Týká se pouze tří závodů ve Španělsku, ve Francii a v Británii. Nedochází k žádným úpravám ve specifikacích pneumatik pro další podniky," ujišťuje Isola.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.