Pirelli prozradilo, že se chystá změnit hloubku běhounu svých pneumatik ve třech letošních závodech, aby dosáhla jejich změkčení. Jedná se o reakci na velmi rychlé časy a nový povrch vybraných okruhů.
Oficiální dodavatel obutí monopostů F1 přiveze pneumatiky s menší tloušťkou běhounu do Španělska, Francie a Británie. Plánovaná redukce o 0,4 mm se podepíše na snížení celkové hmotnosti každé sady čtyř pneumatik o jeden kilogram.
Důvodem je změna povrchů tratí v Barceloně, Paul Ricard a v Silverstone. Díky tomu stoupá dostupná přilnavost a snižuje se opotřebení pneumatik. "S velkou přilnavostí se časy na kolo hodně zlepšují. Viděli jsme, že v Barceloně byly během předsezónních testů o tři sekundy rychlejší než loni. To je nevěřitelné," kroutí hlavou Mario Isola, šéf motorsportu u Pirelli.
"Ale hlavním bodem je to, že na pneumatice necháváme spoustu gumy. U nízkého opotřebení tam samozřejmě běhoun je, neopotřebováváme ji. To znamená, že ve směsi máme velmi vysoké teploty," snaží se dále vysvětlit zástupce italského výrobce.
"Abychom tedy snížili kvůli novému asfaltu snížili teplotu - stejný asfalt budeme mít v Paul Ricard a v Silverstone, tak jsme požádali o drobné snížení tloušťky běhounu s cílem o něco snížit teplotu.. Toto řešení jsme testovali už minulý rok, a pokud jde o výkonnost č další následky, tak jsou téměř transparentní," pokračuje Isola.
Tato změna je podle něj "doporučením, které jsme předložili FIA, stejně jako v některých závodech v minulosti, protože jde o menší narušení než nominace tvrdších směsí, které byly alternativou."
"Kromě toho, že bude sada pneumatik o 1 kilogram lehčí, tak nedochází k žádným patrným rozdílům ve výkonnosti. Jde tedy o 'neviditelnou změnu.' Týká se pouze tří závodů ve Španělsku, ve Francii a v Británii. Nedochází k žádným úpravám ve specifikacích pneumatik pro další podniky," ujišťuje Isola.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.