Pirelli prozradilo, že se chystá změnit hloubku běhounu svých pneumatik ve třech letošních závodech, aby dosáhla jejich změkčení. Jedná se o reakci na velmi rychlé časy a nový povrch vybraných okruhů.
Oficiální dodavatel obutí monopostů F1 přiveze pneumatiky s menší tloušťkou běhounu do Španělska, Francie a Británie. Plánovaná redukce o 0,4 mm se podepíše na snížení celkové hmotnosti každé sady čtyř pneumatik o jeden kilogram.
Důvodem je změna povrchů tratí v Barceloně, Paul Ricard a v Silverstone. Díky tomu stoupá dostupná přilnavost a snižuje se opotřebení pneumatik. "S velkou přilnavostí se časy na kolo hodně zlepšují. Viděli jsme, že v Barceloně byly během předsezónních testů o tři sekundy rychlejší než loni. To je nevěřitelné," kroutí hlavou Mario Isola, šéf motorsportu u Pirelli.
"Ale hlavním bodem je to, že na pneumatice necháváme spoustu gumy. U nízkého opotřebení tam samozřejmě běhoun je, neopotřebováváme ji. To znamená, že ve směsi máme velmi vysoké teploty," snaží se dále vysvětlit zástupce italského výrobce.
"Abychom tedy snížili kvůli novému asfaltu snížili teplotu - stejný asfalt budeme mít v Paul Ricard a v Silverstone, tak jsme požádali o drobné snížení tloušťky běhounu s cílem o něco snížit teplotu.. Toto řešení jsme testovali už minulý rok, a pokud jde o výkonnost č další následky, tak jsou téměř transparentní," pokračuje Isola.
Tato změna je podle něj "doporučením, které jsme předložili FIA, stejně jako v některých závodech v minulosti, protože jde o menší narušení než nominace tvrdších směsí, které byly alternativou."
"Kromě toho, že bude sada pneumatik o 1 kilogram lehčí, tak nedochází k žádným patrným rozdílům ve výkonnosti. Jde tedy o 'neviditelnou změnu.' Týká se pouze tří závodů ve Španělsku, ve Francii a v Británii. Nedochází k žádným úpravám ve specifikacích pneumatik pro další podniky," ujišťuje Isola.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.