Pirelli prozradilo, že se chystá změnit hloubku běhounu svých pneumatik ve třech letošních závodech, aby dosáhla jejich změkčení. Jedná se o reakci na velmi rychlé časy a nový povrch vybraných okruhů.
Oficiální dodavatel obutí monopostů F1 přiveze pneumatiky s menší tloušťkou běhounu do Španělska, Francie a Británie. Plánovaná redukce o 0,4 mm se podepíše na snížení celkové hmotnosti každé sady čtyř pneumatik o jeden kilogram.
Důvodem je změna povrchů tratí v Barceloně, Paul Ricard a v Silverstone. Díky tomu stoupá dostupná přilnavost a snižuje se opotřebení pneumatik. "S velkou přilnavostí se časy na kolo hodně zlepšují. Viděli jsme, že v Barceloně byly během předsezónních testů o tři sekundy rychlejší než loni. To je nevěřitelné," kroutí hlavou Mario Isola, šéf motorsportu u Pirelli.
"Ale hlavním bodem je to, že na pneumatice necháváme spoustu gumy. U nízkého opotřebení tam samozřejmě běhoun je, neopotřebováváme ji. To znamená, že ve směsi máme velmi vysoké teploty," snaží se dále vysvětlit zástupce italského výrobce.
"Abychom tedy snížili kvůli novému asfaltu snížili teplotu - stejný asfalt budeme mít v Paul Ricard a v Silverstone, tak jsme požádali o drobné snížení tloušťky běhounu s cílem o něco snížit teplotu.. Toto řešení jsme testovali už minulý rok, a pokud jde o výkonnost č další následky, tak jsou téměř transparentní," pokračuje Isola.
Tato změna je podle něj "doporučením, které jsme předložili FIA, stejně jako v některých závodech v minulosti, protože jde o menší narušení než nominace tvrdších směsí, které byly alternativou."
"Kromě toho, že bude sada pneumatik o 1 kilogram lehčí, tak nedochází k žádným patrným rozdílům ve výkonnosti. Jde tedy o 'neviditelnou změnu.' Týká se pouze tří závodů ve Španělsku, ve Francii a v Británii. Nedochází k žádným úpravám ve specifikacích pneumatik pro další podniky," ujišťuje Isola.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.