Šéf Red Bullu Christian Horner stejně jako komisaři usuzuje, že v případě postartovní kolize mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem šlo o závodní incident, byť na něj více doplatil jeho jezdec, jenž kvůli defektu a následnému poškození vozu musel ze závodu odstoupit, zatímco pilot Mercedesu si dojel pro bronz.
Verstappen po svém odstoupení uvedl, že by komisaři měli Hamiltona potrestat za to, jak mu při jeho manévru prořízl pneumatik. Ten si zase stěžoval na mladého jezdce Red Bull, protože mu nenechal dostatek místa, a po závodě jej označil za idiota.
Max svého šéfa tentokrát zastání nenašel: "Šlo o závodní incident. To je podle mě to, o čem je závodění. Max za ním získal rychlost, čekal jej odvážný manévr. Většinu z něj zvládl. Lewis měl štěstí, že nepřišel o své přední křídlo," popisuje incident Horner.
"Komisaři nakonec učinili to správné rozhodnutí, když usoudili, že šlo o závodní incident, pokud to tak budou dělat konzistentně po celý rok. Lewis měl štěstí, že nepřišel k žádnému poškození či narušení... o zatáčku přišel a v takové chvíli se jí musíte v určitý okamžik vzdát," pokračuje šéf Red Bullu.
Verstappen dojel k mechanikům s defektem, ale při jízdě s roztrhanou pneumatikou jeho monopost přišel k dalšímu poškození, proto mechanikům nezbylo nic jiného, než jej zatlačit do boxů.
"Budeme se na to ještě muset podívat, ale začínal ztrácet tlak hydrauliky a hnací hřídele takový úhel moc nemají rády. Pro auto jde o nezdravý postoj. Pokud by musel ujet jen půl kola... faktem je, že takto musel odjet téměř 5 kilometrů, to pak nikdy nevypadá dobře," dodává Horner.
Ředitel závodu Charlie Whiting potvrdil, že se komisaři incident povšimli, ale podle nich nebylo nutné jej prošetřovat. Hamilton pak předvedl výborný výkon a nakonec to po startu z 9. místa dotáhl až na pódium.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.