Jezdec Toro Rosso, Pierre Gasly, řekl, že Honda má "velký, opravdu velký plán" vývoje své pohonné jednotky pro rok 2018, jehož cílem je "každému dokázat, že mohou dělat pořádné motory" ve Formuli 1.
Honda aktuálně začíná svoji čtvrtou sezonu v roli dodavatele pohonných jednotek v F1 v aktuální éře V6 hybridních turbo motorů. Zatím ale nedokázala získat lepší výsledek, než dvě pátá místa v podání Fernanda Alonsa s monopostem McLaren-Honda v sezoně 2016. Poté, co Honda pro rok 2018 přešla k týmu Toro Rosso, tak zažila pozitivní výsledky co se spolehlivosti týče v předsezónních testech. V prvním závodě sezony minulý týden v Austrálii ale nedokázalo Toro Rosso s ani jedním z vozů postoupit z Q1.
V závodě musel Gasly odstoupit po selhání MGU-H, zatímco jeho kolega, Brendon Hartley, dokončil na 15. místě s kolem ztráty jako poslední z klasifikovaných pilotů. Ačkoliv je tedy výkonnost Hondy aktuálně slabá, tak dle Gaslyho mají v rukávu několik vylepšení pro zlepšení celého balíku pohonné jednotky a jsou odhodláni dokázat pochybovačům, že i na této úrovni motorsportu dokáže být konkurenceschopná.
"Na jejich straně na to maximálně tlačí, protože všem opravdu chtějí ukázat, že mohou dělat pořádné motory," začal Pierre Gasly, který přiznal, že u Toro Ross neznají přesný harmonogram nasazování různých vylepšení. "A co se vývoje týče, tak dělají maximum a my už můžeme vidět některá opravdu pozitivní zlepšení. Tlačíme na to, abychom na autě měli co možná nejvíce upgradů, samozřejmě ale víme, že máme jen tři motory, takže musíme vidět, kdy je přesně ten správný čas na to, s nimi přijít."
"Všechno to jde dobře, ale také jim [Hondě] musíme dát čas, protože to je Formule 1 - všichni na to tlačí: Mercedes, Ferrari, Renault, ti všichni na to tlačí a neustále se zlepšují. Samozřejmě nemohou [Honda] získat vše zpět v průběhu tří nebo čtyř měsíců, ale co se týče středně nebo dlouhodobé spolupráce, tak si myslím, že mají velký, opravdu velký plán. Momentálně dělají správné věci a opravdu tvrdě tlačí," pokračuje Gasly.
Hartley věří, že agresivní vývoj pomůže týmu STR-Honda snížit odstup na ostatní týmy středu pole. "Hodně zdrojů a energie v průběhu zimy bylo investováno do integrace nové pohonné jednotky Honda a nastartování tohoto nového partnerství. Strategie posunu kupředu pro dalších šest měsíců je agresivní a každý v týmu na to tvrdě tlačí. Pro zbytek sezony jsem velmi optimistický," říká Brendon Hartley.
Dle názoru Gaslyho se Toro Rosso stane konkurenceschopnějším na pomalejších okruzích než je ten v Melbourne. "Haas je velmi rychlý, Renault také - my bojujeme s Williamsem a Force Indií. Možná, že za odlišných podmínek nebo chladnějších podmínek to bude jiné. Víme, že naše auto je velmi dobré v nízkých rychlostech, takže tady budou tratě, které našemu autu budou sedět lépe. Musíme si počkat a uvidíme v dalších závodech, ale máme potenciál zabojovat," zakončil Francouz.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.