MELBOURNE - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle přezouvaly týmy v průběhu Velké ceny Austrálie 2018 své piloty a s jakými strategiemi ji odjely?
Nejrychlejší zastávku předvedli mechanici Red Bullu, kteří v 21. kole odbavili Verstappena za 2,15 vteřiny. U jeho týmového kolegy Ricciarda jsme o pět kol zaznamenali třetí nejrychlejší čas, skvělá práce rakouského týmu!
Ferrari vyměnilo pneumatiky Räikkönenovi v 18. kole za 2,39 s, přezutí Vettela v 26. kole sice bylo až osmé nejrychlejší, zato zlaté - po výjezdu z boxů se během virtuálního safety caru dostal před překvapeného Hamiltona, jehož Mercedes o sedm kol dříve zdržel 3,03 sekundy.
Nice touch, @RGrosjean 👏#AusGP @HaasF1Team 🇦🇺 pic.twitter.com/kmgm5M8mht
— Formula 1 (@F1) March 25, 2018Video: Grosjean utěšuje mechanika Haasu
Williams sice na dráze nikterak nezářil, zato jeho mechanici ukázali čtvrtou nejrychlejší zastávku, když Strolla v 25. kole přezuli za 2,53 s. Haas byl v případě Magnussena jen o 0,19 s pomalejší, v boxech však došlo k chybě a Dán musel krátce poté zastavit s uvolněným kolem na dráze. Totéž postihlo jeho týmového kolegu Grosjeana, hořký tým pro amerického nováčka, který letos příjemně překvapuje svou výkonností.
Jak jsem včera zmiňoval v analýze sektorů, měly týmy v případě hezkého počasí v plánu jednozastávkovou strategii navzdory záměru Pirelli donutit je ke dvěma zastávkám prostřednictvím letošního změkčení pneumatik.
Z klasifikovaných pilotů ke svým mechanikům zamířili dvakrát pouze tři: Hartley, Leclerc a Stroll. Do závodu startovala většina jezdců na ultra-měkké směsi, pouze Hartley, Leclerc, Ricciardo, Verstappen a Stroll začínali na super-měkké.
Nejdelší stint na ultra-měkkých pneumatikách odjel Hartley: 34 kol. Na super-měkkých vydrželi Bottas s Vandoornem 32 kol, Räikkönen na měkkých dokonce 39 kol z celkových 58, na které byla vypsána Velká cena Austrálie - tedy 67,2 % závodu.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.