Piloti McLarenu a jejich šéf Eric Boullier hodnotí úvodní tréninky v Melbourne. Sice se ráno neobešlo bez problémů, přesto u nich panuje spokojenost. Jak jsou připraveni na první závodní víkend sezóny 2018?
"Jelikož šlo o první den sezóny, tak jsme chtěli otestovat spoustu věcí. Samozřejmě od zítřka bude počasí proměnlivé, proto musíme být opatrní, pokud jde o informace, jež jsme získali," uvádí Fernando Alonso, který obsadil v obou částech osmé místo. V té odpolední na nejrychlejšího Lewise Hamiltona s Mercedesem ztratil 1,269 s.
Přesto si stáj z Wokingu připsala nejvyšší zisk při srovnání teoreticky nejrychlejších časů z loňského druhého a dnešního druhého tréninku v Melbourne. Nejhůře je na tom naopak Toro Rosso, které navázalo motorovou spolupráci s Hondou, s níž se McLaren rozešel.
"Dnešek byl hodně dobrým dnem. Během prvních 45 min jsme ztratili trochu času na trati, ale pak jsme absolvovali velmi dobré jízdy a o voze jsme se toho hodně naučili, což bylo tou nejdůležitější věcí po zimních testech. Problémy, s nimiž jsme se setkali, nebyly velké, a všechno jsme celkem rychle vyřešili," potvrzuje Stoffel Vandoorne.
"Prožili jsme velmi produktivní den, takže se těším, až to všechno s nastavením dáme před zítřkem dohromady a uvidíme, jak na tom jsme. Myslím, že jsme v celkem dobré formě a pocity z auta jsou pozitivní - máme s čím pracovat. Vše funguje tak, jak jsme si přáli, jen na to musíme dále tlačit pro získání výkonnosti.
Nejdůležitější bylo splnit náš program, a to se povedlo. Jsem nadšen možností odjet zítra mokrou kvalifikaci. Podle mě jsme ve velmi vyrovnané skupině týmů, a takové podmínky by to všem ztížily. Snad z deště, který je předpovídán pro tento víkend dokážeme vytěžit nejvíce," přeje si mladý Belgičan.
Výkon svého týmu si pochvaluje také Boullier: "Šlo o produktivní den ježdění a poprvé za reprezentativnějších podmínek. Teploty dráhy byly mnohem vyšší než během kteréhokoliv dne testování, proto jsme si mohli vyzkoušet určité parametry, jež v Barceloně nebyly možné."
"Byť jsme zažili na začátku dne přerušení po několika prvotních potížích s karosérií kolem výfuku, tak jsme je rychle vyřešili a oba piloti ve druhé polovině tréninku na trati nasbírali cenné kilometry. Odpoledne probíhalo hladčeji. Dokázali jsme nasbírat spoustu cenných dat o chování vozu v různých scénářích, což nás před zbytkem víkendu staví do dobré pozice.
Oba jezdci poskytli pozitivní zpětnou vazbu o voze, a my tak máme solidní informace, které naši inženýři nyní pilně analyzují. Teď vzhlížíme k naší první kvalifikaci roku. Ironicky to vypadá, že se počasí opět změní, ale co nejlépe využijeme to, co muž víme, a budeme na to tlačit dále, abychom v každé části dosahovali pokroku. Je to skvělé být zpět v Melbourne a moc nás těší, že můžeme znovu závodit," dodává závodní ředitel McLarenu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.