Piloti McLarenu a jejich šéf Eric Boullier hodnotí úvodní tréninky v Melbourne. Sice se ráno neobešlo bez problémů, přesto u nich panuje spokojenost. Jak jsou připraveni na první závodní víkend sezóny 2018?
"Jelikož šlo o první den sezóny, tak jsme chtěli otestovat spoustu věcí. Samozřejmě od zítřka bude počasí proměnlivé, proto musíme být opatrní, pokud jde o informace, jež jsme získali," uvádí Fernando Alonso, který obsadil v obou částech osmé místo. V té odpolední na nejrychlejšího Lewise Hamiltona s Mercedesem ztratil 1,269 s.
Přesto si stáj z Wokingu připsala nejvyšší zisk při srovnání teoreticky nejrychlejších časů z loňského druhého a dnešního druhého tréninku v Melbourne. Nejhůře je na tom naopak Toro Rosso, které navázalo motorovou spolupráci s Hondou, s níž se McLaren rozešel.
"Dnešek byl hodně dobrým dnem. Během prvních 45 min jsme ztratili trochu času na trati, ale pak jsme absolvovali velmi dobré jízdy a o voze jsme se toho hodně naučili, což bylo tou nejdůležitější věcí po zimních testech. Problémy, s nimiž jsme se setkali, nebyly velké, a všechno jsme celkem rychle vyřešili," potvrzuje Stoffel Vandoorne.
"Prožili jsme velmi produktivní den, takže se těším, až to všechno s nastavením dáme před zítřkem dohromady a uvidíme, jak na tom jsme. Myslím, že jsme v celkem dobré formě a pocity z auta jsou pozitivní - máme s čím pracovat. Vše funguje tak, jak jsme si přáli, jen na to musíme dále tlačit pro získání výkonnosti.
Nejdůležitější bylo splnit náš program, a to se povedlo. Jsem nadšen možností odjet zítra mokrou kvalifikaci. Podle mě jsme ve velmi vyrovnané skupině týmů, a takové podmínky by to všem ztížily. Snad z deště, který je předpovídán pro tento víkend dokážeme vytěžit nejvíce," přeje si mladý Belgičan.
Výkon svého týmu si pochvaluje také Boullier: "Šlo o produktivní den ježdění a poprvé za reprezentativnějších podmínek. Teploty dráhy byly mnohem vyšší než během kteréhokoliv dne testování, proto jsme si mohli vyzkoušet určité parametry, jež v Barceloně nebyly možné."
"Byť jsme zažili na začátku dne přerušení po několika prvotních potížích s karosérií kolem výfuku, tak jsme je rychle vyřešili a oba piloti ve druhé polovině tréninku na trati nasbírali cenné kilometry. Odpoledne probíhalo hladčeji. Dokázali jsme nasbírat spoustu cenných dat o chování vozu v různých scénářích, což nás před zbytkem víkendu staví do dobré pozice.
Oba jezdci poskytli pozitivní zpětnou vazbu o voze, a my tak máme solidní informace, které naši inženýři nyní pilně analyzují. Teď vzhlížíme k naší první kvalifikaci roku. Ironicky to vypadá, že se počasí opět změní, ale co nejlépe využijeme to, co muž víme, a budeme na to tlačit dále, abychom v každé části dosahovali pokroku. Je to skvělé být zpět v Melbourne a moc nás těší, že můžeme znovu závodit," dodává závodní ředitel McLarenu.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.