Piloti McLarenu a jejich šéf Eric Boullier hodnotí úvodní tréninky v Melbourne. Sice se ráno neobešlo bez problémů, přesto u nich panuje spokojenost. Jak jsou připraveni na první závodní víkend sezóny 2018?
"Jelikož šlo o první den sezóny, tak jsme chtěli otestovat spoustu věcí. Samozřejmě od zítřka bude počasí proměnlivé, proto musíme být opatrní, pokud jde o informace, jež jsme získali," uvádí Fernando Alonso, který obsadil v obou částech osmé místo. V té odpolední na nejrychlejšího Lewise Hamiltona s Mercedesem ztratil 1,269 s.
Přesto si stáj z Wokingu připsala nejvyšší zisk při srovnání teoreticky nejrychlejších časů z loňského druhého a dnešního druhého tréninku v Melbourne. Nejhůře je na tom naopak Toro Rosso, které navázalo motorovou spolupráci s Hondou, s níž se McLaren rozešel.
"Dnešek byl hodně dobrým dnem. Během prvních 45 min jsme ztratili trochu času na trati, ale pak jsme absolvovali velmi dobré jízdy a o voze jsme se toho hodně naučili, což bylo tou nejdůležitější věcí po zimních testech. Problémy, s nimiž jsme se setkali, nebyly velké, a všechno jsme celkem rychle vyřešili," potvrzuje Stoffel Vandoorne.
"Prožili jsme velmi produktivní den, takže se těším, až to všechno s nastavením dáme před zítřkem dohromady a uvidíme, jak na tom jsme. Myslím, že jsme v celkem dobré formě a pocity z auta jsou pozitivní - máme s čím pracovat. Vše funguje tak, jak jsme si přáli, jen na to musíme dále tlačit pro získání výkonnosti.
Nejdůležitější bylo splnit náš program, a to se povedlo. Jsem nadšen možností odjet zítra mokrou kvalifikaci. Podle mě jsme ve velmi vyrovnané skupině týmů, a takové podmínky by to všem ztížily. Snad z deště, který je předpovídán pro tento víkend dokážeme vytěžit nejvíce," přeje si mladý Belgičan.
Výkon svého týmu si pochvaluje také Boullier: "Šlo o produktivní den ježdění a poprvé za reprezentativnějších podmínek. Teploty dráhy byly mnohem vyšší než během kteréhokoliv dne testování, proto jsme si mohli vyzkoušet určité parametry, jež v Barceloně nebyly možné."
"Byť jsme zažili na začátku dne přerušení po několika prvotních potížích s karosérií kolem výfuku, tak jsme je rychle vyřešili a oba piloti ve druhé polovině tréninku na trati nasbírali cenné kilometry. Odpoledne probíhalo hladčeji. Dokázali jsme nasbírat spoustu cenných dat o chování vozu v různých scénářích, což nás před zbytkem víkendu staví do dobré pozice.
Oba jezdci poskytli pozitivní zpětnou vazbu o voze, a my tak máme solidní informace, které naši inženýři nyní pilně analyzují. Teď vzhlížíme k naší první kvalifikaci roku. Ironicky to vypadá, že se počasí opět změní, ale co nejlépe využijeme to, co muž víme, a budeme na to tlačit dále, abychom v každé části dosahovali pokroku. Je to skvělé být zpět v Melbourne a moc nás těší, že můžeme znovu závodit," dodává závodní ředitel McLarenu.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.