Daniel Ricciardo bude na startu Velké ceny Austrálie odsunut o tři místa zpět za porušení pravidel při vyvěšení červených vlajek.
Pilot Red Bull nedodržel minimální stanovený čas v posledních sektorech okruhu posledního tréninku, kdy vedení závodu vyvěsilo červené vlajky kvůli poruše kabelu časomíry na cílové rovince.
Podle komisařů mu hrozil tvrdší postih, ale protože zpomalil a nevzniklo nebezpečí: "Komisaři si prohlédli data a video a zjistili, že Ricciardo fakticky nedodržel minimální čas stanovený elektronickou řídicí jednotkou (ECU) FIA v předposledním a posledním minisektoru komisařů."
"Přišli také na to, že zpomalil o 175 km/h oproti svým rychlým časům v zatáčce č. 12 a byl konzistentně a významně pomalejší v těch posledních třech zatáčkách, což naznačuje, že plně vyhověl požadavkům přílohy H Mezinárodního sportovního kódu."
"Přiznal ale, že udělal chybu při čtení svého palubního ukazatel a byl lehce rychlejší, než ukazoval minimální čas. Jak uvádějí pravidla, letos byl přidán článek 31.6, který zajišťuje, že piloti za červených vlajek dostatečně sníží svou rychlost. Porušení tohoto pravidla je vnímáno jako extrémně závažná záležitost.
V tomto případě však komisaři zvážili porušení a přišli na to, že hodně zpomalil, aby nevzniklo nebezpečí, a že pilot s opatrností pokračoval. Proto udělují menší trest než obvykle, tři trestná místa na roštu a dva trestné body," stojí v oficiální zprávě.
Komisaři prošetřovali také Kimiho Räikkönena, jenž měl zablokovat Valtteriho Bottase. Pilot Mercedesu se mu v zatáčce č. 3 snažil vyhnout, zablokoval kola a dostal se do štěrku. Finský pilot uvedl, že svého soupeře zkrátka neviděl.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.