MELBOURNE - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton byl nejrychlejší také ve druhém tréninku před Velkou cenou Austrálie, Red Bully a Ferrari však Mercedesu šlapou na paty - Max Verstappen na úřadujícího mistra světa ztratil jen 0,127 s.
Druhý trénink by nám měl poskytnout reprezentativnější obrázek o pořadí a výkonnostních rozdílech mezi týmy. Vyrážejí v čase zítřejší kvalifikace a všichni obvykle zkoušejí kromě delších stintů i řádné výkonnostní jízdy. Teplota vzduchu stoupla ke 30 °C, trať na 45 °C.
V 6:00 h našeho času vyrazil na trať jako první Magnussen na měkkých pneumatikách, kromě nich do Melbourne Pirelli přivezlo ještě super-měkké a ultra-měkké. O minutu později jej následoval týmový kolega Grosjean. Haas je na tom výkonnostně velmi dobře, zřejmě se bude prát na špici středu pole, McLaren zřejmě hned za ním, Force India i přes velká vylepšení vypadá o dost hůře.
Ultrasoft @pirellisport tyres ✅Limits pushed 🆙Faster lap times ⏱All the best bits from FP2 in Melbourne as the drivers cranked things up a notch #AusGP #F1isBack pic.twitter.com/7YdqU5OCPu
— Formula 1 (@F1) March 23, 2018Video: To nejlepší z 2. tréninku
Po osmi min dosáhl Vettel na měkké směsi prvního měřeného času 1:26,141, Haasy na super-měkké byly o 0,3 s pomalejší. Alonso si postěžoval na to, že soupeři nepoužívají zrcátka, po Hülkenbergovi v kokpitu zase teklo pití.
Po 35 min zajel Hamilton kolo za 1:23,931 min a byl první. Těsně za ním byl Verstappen (+0,127 s) s Bottasem (+0,228 s), všichni na ultra-měkkých pneumatikách.
#F1 #AustralianGP FP2 Best sectors: Hamilton in S1, Raikkonen in S2, Verstappen in S3.#Ricciardo lost most due to the red flags, #Renault ahead of McLaren 📊: pic.twitter.com/ojhxeKsMnt
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 23, 2018V polovině jsme se během ostrého pokusu Ricciarda a Strolla dočkali na 5 min přerušení kvůli poruše kabelu časomíry na cílové rovince, traťoví komisaři odstraňovali z dráhy nějaké úlomky. Týmy se pak soustředily spíše na delší jízdy s větším množstvím paliva.
Při těchto závodních simulacích byl Mercedes opět nejrychlejší, ale jeho náskok se smrskl na pouhou desetinu sekundy před Verstappenem, jehož průměr byl stejný jako v případě Räikkönenova Ferrari. Vettel se ale trochu trápil, na tuto trojici ztrácel kolem půl sekundy.
#F1 #AustralianGP FP2 - Sector max. speeds & intereting Speed trap data: #McLaren opting for higher drag slowest on speed trap with #Renault even in 2018, Gasly powered by #Honda 11kph faster than Alonso#Ferrari's Vettel faster than #Mercedes' Hamilton 📊 pic.twitter.com/QMKT5Z5uSg
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 23, 2018Za silnou trojkou následují Haas, McLaren, Renault, Force India, Williams, Toro Rosso a nejpomalejší Sauber. Karty ale týmy vyloží definitivně na stůl až v zítřejší kvalifikaci, která nám např. ukáže, nakolik Ferrari skrývá svou formu. Verstappen po vystoupení z vozu vypadal cestou do garáže každopádně velmi spokojeně.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.