MELBOURNE - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton byl nejrychlejší také ve druhém tréninku před Velkou cenou Austrálie, Red Bully a Ferrari však Mercedesu šlapou na paty - Max Verstappen na úřadujícího mistra světa ztratil jen 0,127 s.
Druhý trénink by nám měl poskytnout reprezentativnější obrázek o pořadí a výkonnostních rozdílech mezi týmy. Vyrážejí v čase zítřejší kvalifikace a všichni obvykle zkoušejí kromě delších stintů i řádné výkonnostní jízdy. Teplota vzduchu stoupla ke 30 °C, trať na 45 °C.
V 6:00 h našeho času vyrazil na trať jako první Magnussen na měkkých pneumatikách, kromě nich do Melbourne Pirelli přivezlo ještě super-měkké a ultra-měkké. O minutu později jej následoval týmový kolega Grosjean. Haas je na tom výkonnostně velmi dobře, zřejmě se bude prát na špici středu pole, McLaren zřejmě hned za ním, Force India i přes velká vylepšení vypadá o dost hůře.
Ultrasoft @pirellisport tyres ✅Limits pushed 🆙Faster lap times ⏱All the best bits from FP2 in Melbourne as the drivers cranked things up a notch #AusGP #F1isBack pic.twitter.com/7YdqU5OCPu
— Formula 1 (@F1) March 23, 2018Video: To nejlepší z 2. tréninku
Po osmi min dosáhl Vettel na měkké směsi prvního měřeného času 1:26,141, Haasy na super-měkké byly o 0,3 s pomalejší. Alonso si postěžoval na to, že soupeři nepoužívají zrcátka, po Hülkenbergovi v kokpitu zase teklo pití.
Po 35 min zajel Hamilton kolo za 1:23,931 min a byl první. Těsně za ním byl Verstappen (+0,127 s) s Bottasem (+0,228 s), všichni na ultra-měkkých pneumatikách.
#F1 #AustralianGP FP2 Best sectors: Hamilton in S1, Raikkonen in S2, Verstappen in S3.#Ricciardo lost most due to the red flags, #Renault ahead of McLaren 📊: pic.twitter.com/ojhxeKsMnt
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 23, 2018V polovině jsme se během ostrého pokusu Ricciarda a Strolla dočkali na 5 min přerušení kvůli poruše kabelu časomíry na cílové rovince, traťoví komisaři odstraňovali z dráhy nějaké úlomky. Týmy se pak soustředily spíše na delší jízdy s větším množstvím paliva.
Při těchto závodních simulacích byl Mercedes opět nejrychlejší, ale jeho náskok se smrskl na pouhou desetinu sekundy před Verstappenem, jehož průměr byl stejný jako v případě Räikkönenova Ferrari. Vettel se ale trochu trápil, na tuto trojici ztrácel kolem půl sekundy.
#F1 #AustralianGP FP2 - Sector max. speeds & intereting Speed trap data: #McLaren opting for higher drag slowest on speed trap with #Renault even in 2018, Gasly powered by #Honda 11kph faster than Alonso#Ferrari's Vettel faster than #Mercedes' Hamilton 📊 pic.twitter.com/QMKT5Z5uSg
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 23, 2018Za silnou trojkou následují Haas, McLaren, Renault, Force India, Williams, Toro Rosso a nejpomalejší Sauber. Karty ale týmy vyloží definitivně na stůl až v zítřejší kvalifikaci, která nám např. ukáže, nakolik Ferrari skrývá svou formu. Verstappen po vystoupení z vozu vypadal cestou do garáže každopádně velmi spokojeně.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.