MELBOURNE - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton byl nejrychlejší také ve druhém tréninku před Velkou cenou Austrálie, Red Bully a Ferrari však Mercedesu šlapou na paty - Max Verstappen na úřadujícího mistra světa ztratil jen 0,127 s.
Druhý trénink by nám měl poskytnout reprezentativnější obrázek o pořadí a výkonnostních rozdílech mezi týmy. Vyrážejí v čase zítřejší kvalifikace a všichni obvykle zkoušejí kromě delších stintů i řádné výkonnostní jízdy. Teplota vzduchu stoupla ke 30 °C, trať na 45 °C.
V 6:00 h našeho času vyrazil na trať jako první Magnussen na měkkých pneumatikách, kromě nich do Melbourne Pirelli přivezlo ještě super-měkké a ultra-měkké. O minutu později jej následoval týmový kolega Grosjean. Haas je na tom výkonnostně velmi dobře, zřejmě se bude prát na špici středu pole, McLaren zřejmě hned za ním, Force India i přes velká vylepšení vypadá o dost hůře.
Ultrasoft @pirellisport tyres ✅Limits pushed 🆙Faster lap times ⏱All the best bits from FP2 in Melbourne as the drivers cranked things up a notch #AusGP #F1isBack pic.twitter.com/7YdqU5OCPu
— Formula 1 (@F1) March 23, 2018Video: To nejlepší z 2. tréninku
Po osmi min dosáhl Vettel na měkké směsi prvního měřeného času 1:26,141, Haasy na super-měkké byly o 0,3 s pomalejší. Alonso si postěžoval na to, že soupeři nepoužívají zrcátka, po Hülkenbergovi v kokpitu zase teklo pití.
Po 35 min zajel Hamilton kolo za 1:23,931 min a byl první. Těsně za ním byl Verstappen (+0,127 s) s Bottasem (+0,228 s), všichni na ultra-měkkých pneumatikách.
#F1 #AustralianGP FP2 Best sectors: Hamilton in S1, Raikkonen in S2, Verstappen in S3.#Ricciardo lost most due to the red flags, #Renault ahead of McLaren 📊: pic.twitter.com/ojhxeKsMnt
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 23, 2018V polovině jsme se během ostrého pokusu Ricciarda a Strolla dočkali na 5 min přerušení kvůli poruše kabelu časomíry na cílové rovince, traťoví komisaři odstraňovali z dráhy nějaké úlomky. Týmy se pak soustředily spíše na delší jízdy s větším množstvím paliva.
Při těchto závodních simulacích byl Mercedes opět nejrychlejší, ale jeho náskok se smrskl na pouhou desetinu sekundy před Verstappenem, jehož průměr byl stejný jako v případě Räikkönenova Ferrari. Vettel se ale trochu trápil, na tuto trojici ztrácel kolem půl sekundy.
#F1 #AustralianGP FP2 - Sector max. speeds & intereting Speed trap data: #McLaren opting for higher drag slowest on speed trap with #Renault even in 2018, Gasly powered by #Honda 11kph faster than Alonso#Ferrari's Vettel faster than #Mercedes' Hamilton 📊 pic.twitter.com/QMKT5Z5uSg
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) March 23, 2018Za silnou trojkou následují Haas, McLaren, Renault, Force India, Williams, Toro Rosso a nejpomalejší Sauber. Karty ale týmy vyloží definitivně na stůl až v zítřejší kvalifikaci, která nám např. ukáže, nakolik Ferrari skrývá svou formu. Verstappen po vystoupení z vozu vypadal cestou do garáže každopádně velmi spokojeně.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.