Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier přiznává, že jejich spolehlivost po přechodu na nového dodavatele motorů v předsezónních testech sice nebyla taková, jakou by si přáli, ale že všechny potíže v továrně vyřešil. Piloti, ač uznávají, že se s týmem mají o novém balíku stále hodně co učit, se už na Velkou cenu Austrálii hodně těší.
Britský tým po přechodu z motorů Honda na Renaulty sice ujel před prvním závodem o 810 km více než loni, i tak ale opět dosáhl nejmenší vzdálenosti ze všech týmů. V testech ho zdržely potíže s maticí kola, únikem oleje či chlazením.
"Během zimních testů jsme neměli takovou spolehlivost, jakou bychom si přáli, ale všechny potíže, které nás potkaly, jsme zpět v továrně vyřešili," uvádí Boullier před odletem do Melbourne.
"V zákulisí věnujeme ohromné množství práce na zajištění toho, že v naší honbě za maximální výkonností, kterou můžeme v prvním závodě dostat z našeho nového balíku, nenecháme kámen na kameni," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
"Nečekáme ale, že dojde za noc k zázrakům - ani zdaleka. Víme však to, že do toho tento víkend dáme všechno," slibuje Boullier, jenž by chtěl v úvodním závodě sezóny bojovat o pozici nejlepšího týmu ze středu pole.
Fernanda Alonsa výkonnost jejich nového balíku potěšila: "Naše auto v zimních testech ukázalo velký potenciál. I když víme, že máme stále na čem pracovat, tak jsme se toho hodně naučili o tom balíku a o vzájemné spolupráci všech těch nových prvků na letošním voze."
Jeho týmový kolega Stoffel Vandoorne uznává, že "ačkoliv pravidla zůstala relativně stabilní, tak se máme stále hodně co učit a obzvlášť náš balík se od minulého roku hodně liší. Také bude zajímavé, jak budou piloti a jezdci reagovat v první velké ceně na Halo."
A jaké podle Alonsa bude výkonnostní pořadí v Austrálii? "Nikdo nedokáže předpovědět, jaké výkony v prvním závodě sezóny předvedou ostatní týmy, a to vše přispívá ke vzrušení. Melbourne je skvělou tratí a po dlouhé zimě se opravdu těším na to, až uvidím, co dokážeme," odpovídá Alonso.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.