Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier přiznává, že jejich spolehlivost po přechodu na nového dodavatele motorů v předsezónních testech sice nebyla taková, jakou by si přáli, ale že všechny potíže v továrně vyřešil. Piloti, ač uznávají, že se s týmem mají o novém balíku stále hodně co učit, se už na Velkou cenu Austrálii hodně těší.
Britský tým po přechodu z motorů Honda na Renaulty sice ujel před prvním závodem o 810 km více než loni, i tak ale opět dosáhl nejmenší vzdálenosti ze všech týmů. V testech ho zdržely potíže s maticí kola, únikem oleje či chlazením.
"Během zimních testů jsme neměli takovou spolehlivost, jakou bychom si přáli, ale všechny potíže, které nás potkaly, jsme zpět v továrně vyřešili," uvádí Boullier před odletem do Melbourne.
"V zákulisí věnujeme ohromné množství práce na zajištění toho, že v naší honbě za maximální výkonností, kterou můžeme v prvním závodě dostat z našeho nového balíku, nenecháme kámen na kameni," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
"Nečekáme ale, že dojde za noc k zázrakům - ani zdaleka. Víme však to, že do toho tento víkend dáme všechno," slibuje Boullier, jenž by chtěl v úvodním závodě sezóny bojovat o pozici nejlepšího týmu ze středu pole.
Fernanda Alonsa výkonnost jejich nového balíku potěšila: "Naše auto v zimních testech ukázalo velký potenciál. I když víme, že máme stále na čem pracovat, tak jsme se toho hodně naučili o tom balíku a o vzájemné spolupráci všech těch nových prvků na letošním voze."
Jeho týmový kolega Stoffel Vandoorne uznává, že "ačkoliv pravidla zůstala relativně stabilní, tak se máme stále hodně co učit a obzvlášť náš balík se od minulého roku hodně liší. Také bude zajímavé, jak budou piloti a jezdci reagovat v první velké ceně na Halo."
A jaké podle Alonsa bude výkonnostní pořadí v Austrálii? "Nikdo nedokáže předpovědět, jaké výkony v prvním závodě sezóny předvedou ostatní týmy, a to vše přispívá ke vzrušení. Melbourne je skvělou tratí a po dlouhé zimě se opravdu těším na to, až uvidím, co dokážeme," odpovídá Alonso.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.