Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier přiznává, že jejich spolehlivost po přechodu na nového dodavatele motorů v předsezónních testech sice nebyla taková, jakou by si přáli, ale že všechny potíže v továrně vyřešil. Piloti, ač uznávají, že se s týmem mají o novém balíku stále hodně co učit, se už na Velkou cenu Austrálii hodně těší.
Britský tým po přechodu z motorů Honda na Renaulty sice ujel před prvním závodem o 810 km více než loni, i tak ale opět dosáhl nejmenší vzdálenosti ze všech týmů. V testech ho zdržely potíže s maticí kola, únikem oleje či chlazením.
"Během zimních testů jsme neměli takovou spolehlivost, jakou bychom si přáli, ale všechny potíže, které nás potkaly, jsme zpět v továrně vyřešili," uvádí Boullier před odletem do Melbourne.
"V zákulisí věnujeme ohromné množství práce na zajištění toho, že v naší honbě za maximální výkonností, kterou můžeme v prvním závodě dostat z našeho nového balíku, nenecháme kámen na kameni," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
"Nečekáme ale, že dojde za noc k zázrakům - ani zdaleka. Víme však to, že do toho tento víkend dáme všechno," slibuje Boullier, jenž by chtěl v úvodním závodě sezóny bojovat o pozici nejlepšího týmu ze středu pole.
Fernanda Alonsa výkonnost jejich nového balíku potěšila: "Naše auto v zimních testech ukázalo velký potenciál. I když víme, že máme stále na čem pracovat, tak jsme se toho hodně naučili o tom balíku a o vzájemné spolupráci všech těch nových prvků na letošním voze."
Jeho týmový kolega Stoffel Vandoorne uznává, že "ačkoliv pravidla zůstala relativně stabilní, tak se máme stále hodně co učit a obzvlášť náš balík se od minulého roku hodně liší. Také bude zajímavé, jak budou piloti a jezdci reagovat v první velké ceně na Halo."
A jaké podle Alonsa bude výkonnostní pořadí v Austrálii? "Nikdo nedokáže předpovědět, jaké výkony v prvním závodě sezóny předvedou ostatní týmy, a to vše přispívá ke vzrušení. Melbourne je skvělou tratí a po dlouhé zimě se opravdu těším na to, až uvidím, co dokážeme," odpovídá Alonso.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.