Claire Williamsová varuje fanoušky, aby z časů dosažených v předsezónních testech neusuzovali, že je Robert Kubica rychlejší než Lance Stroll či Sergej Sirotkin.
Když se Kubica střídal ve voze se závodními piloty Williamsu, tak byl v daný den vždy rychlejší. Někteří se proto obávají, že britský tým nebude mít na startovním roštu v Austrálii tu nejrychlejší sestavu a že dal přednost penězům před skutečnou výkonností. To ale šéfka týmu popírá.
Co podle ní vypovídají o rychlosti jezdců časy z Barcelony? "Podle mě hovoří o tom, že šlo o velmi náročný testovací plán, nejen kvůli počasí. Lidé mohou vyjet na měkkých pneumatikách za perfektních podmínek, jiní piloti takovou možnost mít nemusí, protože počasí tak skvělé nebylo nebo jsme se rozhodli pro jiný směr nastavení, který není nezbytně optimální."
"Takže si nemyslím, že byste to mohli posoudit, ne do úrovně takových detailů," pokračuje Williamsová s tím, že si jezdce dostatečně prověřili již na konci minulého roku v Abú Zabí při "zřejmě tom nejrozsáhlejším hodnocení, které kdy uskutečnili, pokud jde o zvážení naší jezdecké sestavy."
K časům z Barcelony uvádí: "Myslím, že se můžete podívat na výsledky a říct: 'Wau, Mercedes je na špici.' To by bylo zřejmě správně. Ale když se na to podíváte a snažíte se během testů porovnat jezdce jednoho týmu, tak vlastně nevíte, s jakým programem inženýři jedou. A pokud nevezmete do úvahy počasí na dráze a to, kdy zajíždějí svá kola...
Podle mě to je velmi těžké tam sedět a říct: 'Udělal Williams potenciálně špatné rozhodnutí, protože rezervní pilot zajel nejrychlejší kolo?' Ne, nemyslím si, že by to bylo správné," dodává šéfka britského týmu.
A co řekl na otázku, zda je Robert Kubica rychlejší než Sergej Sirotkin či Lance Stroll, technický ředitel Williamsu Paddy Lowe "Nechci na to odpovídat. Podle mě to jednoduše není hodné odpovědi."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.