Claire Williamsová varuje fanoušky, aby z časů dosažených v předsezónních testech neusuzovali, že je Robert Kubica rychlejší než Lance Stroll či Sergej Sirotkin.
Když se Kubica střídal ve voze se závodními piloty Williamsu, tak byl v daný den vždy rychlejší. Někteří se proto obávají, že britský tým nebude mít na startovním roštu v Austrálii tu nejrychlejší sestavu a že dal přednost penězům před skutečnou výkonností. To ale šéfka týmu popírá.
Co podle ní vypovídají o rychlosti jezdců časy z Barcelony? "Podle mě hovoří o tom, že šlo o velmi náročný testovací plán, nejen kvůli počasí. Lidé mohou vyjet na měkkých pneumatikách za perfektních podmínek, jiní piloti takovou možnost mít nemusí, protože počasí tak skvělé nebylo nebo jsme se rozhodli pro jiný směr nastavení, který není nezbytně optimální."
"Takže si nemyslím, že byste to mohli posoudit, ne do úrovně takových detailů," pokračuje Williamsová s tím, že si jezdce dostatečně prověřili již na konci minulého roku v Abú Zabí při "zřejmě tom nejrozsáhlejším hodnocení, které kdy uskutečnili, pokud jde o zvážení naší jezdecké sestavy."
K časům z Barcelony uvádí: "Myslím, že se můžete podívat na výsledky a říct: 'Wau, Mercedes je na špici.' To by bylo zřejmě správně. Ale když se na to podíváte a snažíte se během testů porovnat jezdce jednoho týmu, tak vlastně nevíte, s jakým programem inženýři jedou. A pokud nevezmete do úvahy počasí na dráze a to, kdy zajíždějí svá kola...
Podle mě to je velmi těžké tam sedět a říct: 'Udělal Williams potenciálně špatné rozhodnutí, protože rezervní pilot zajel nejrychlejší kolo?' Ne, nemyslím si, že by to bylo správné," dodává šéfka britského týmu.
A co řekl na otázku, zda je Robert Kubica rychlejší než Sergej Sirotkin či Lance Stroll, technický ředitel Williamsu Paddy Lowe "Nechci na to odpovídat. Podle mě to jednoduše není hodné odpovědi."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.