McLaren byl včera jediným týmem, který po sněhové přeháňce zajel v Barceloně měřený čas. Fernando Alonso kromě toho na hodně mokré trati ujel pětkrát delší vzdálenost než ostatní čtyři piloti, zatímco zbylá polovina týmů se kvůli počasí neukázala vůbec, protože to považovala za marnění času.
Nízké teploty pohybující se od -1 °C do +2 °C podle Ferrari například vůbec neumožňovaly provoz vozů F1. Jízdou se nedala vygenerovat žádná užitečná data. S tím ale nesouhlasí McLaren, jenž měl co dohánět po problémech v předchozích dvou dnech.
Alonso se po poledni jako první vydal na trať, ale "tým se rozhodl, že je příliš mokro na to, abychom riskovali další jízdy." Déšť odpoledne ustával a McLaren změnil názor: "Podmínky se dostatečně zlepšily, aby umožnily další testování na dráze. Fernando opustil garáž krátce po 17. hodně pro kombinaci výjezdových kol přerušených změnami v nastavení. Den zakončil dobrými dvěma měřenými koly," sděluje nám jeho tým.
"Je to dnes fajn být autem s největším počtem kol na kontě," vtipkoval Alonso. Podle něj ale nešlo o úplně ztracený den: "Stále jsme před sebou měli nějaké kontroly na voze. Pro nás jsou to počátky s novým balíkem a učíme se s každým kolem. Dopoledne jsme se rozhodli pro nějaké kontroly na pozadí v garáži. Možná nebyly klíčové pro výkonnost vozu, ale přesto jsme se při tom něco dobrého naučili."
"V několika kolech na konci dne se nám podařilo nasbírat dobrá data pro budoucí vývoj. I když jsme toho tedy mohli ujet jen málo, tak získané informace jsou velmi pozitivní. Jsem rád, že i přes náročný testovací den pro všechny jsme z něj vytěžili nejvíce," pokračuje španělský pilot.
A jak byl spokojený jeho šéf Eric Boullier? "Vzhledem k náročným podmínkám, kterým jsme dnes čelili, mě potěšilo, že jsme na konci dne získali užitečné informace. Je škoda, že jsme se opět nemohli věnovat žádným reprezentativním jízdám, ale náš program jsme tomu přizpůsobili, takže jsme maximálně využili náš čas v garáži dopoledne, a potom odpoledne i na trati, když začala osychat."
"Dopoledne šlo v garáži o testy, které nebyly nějak zvlášť vzrušující nebo se netýkaly výkonnosti, jsou ale užitečné a odškrtli jsme si další položky ze seznamu. Před koncem bylo pozitivní, že se Fernando dostal znovu na trať, aby vyhodnotil podmínky a provedl užitečnější testy korelace a komponent vozu.
Jsem spokojený s tím, že jsme i přes výzvy náš čas dnes efektivně využili. Doufáme, že zítra budeme moci absolvovat užitečnější jízdy za vyšších teplot, byť předpověď hlásí další déšť," dodal Boullier.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.