McLaren byl včera jediným týmem, který po sněhové přeháňce zajel v Barceloně měřený čas. Fernando Alonso kromě toho na hodně mokré trati ujel pětkrát delší vzdálenost než ostatní čtyři piloti, zatímco zbylá polovina týmů se kvůli počasí neukázala vůbec, protože to považovala za marnění času.
Nízké teploty pohybující se od -1 °C do +2 °C podle Ferrari například vůbec neumožňovaly provoz vozů F1. Jízdou se nedala vygenerovat žádná užitečná data. S tím ale nesouhlasí McLaren, jenž měl co dohánět po problémech v předchozích dvou dnech.
Alonso se po poledni jako první vydal na trať, ale "tým se rozhodl, že je příliš mokro na to, abychom riskovali další jízdy." Déšť odpoledne ustával a McLaren změnil názor: "Podmínky se dostatečně zlepšily, aby umožnily další testování na dráze. Fernando opustil garáž krátce po 17. hodně pro kombinaci výjezdových kol přerušených změnami v nastavení. Den zakončil dobrými dvěma měřenými koly," sděluje nám jeho tým.
"Je to dnes fajn být autem s největším počtem kol na kontě," vtipkoval Alonso. Podle něj ale nešlo o úplně ztracený den: "Stále jsme před sebou měli nějaké kontroly na voze. Pro nás jsou to počátky s novým balíkem a učíme se s každým kolem. Dopoledne jsme se rozhodli pro nějaké kontroly na pozadí v garáži. Možná nebyly klíčové pro výkonnost vozu, ale přesto jsme se při tom něco dobrého naučili."
"V několika kolech na konci dne se nám podařilo nasbírat dobrá data pro budoucí vývoj. I když jsme toho tedy mohli ujet jen málo, tak získané informace jsou velmi pozitivní. Jsem rád, že i přes náročný testovací den pro všechny jsme z něj vytěžili nejvíce," pokračuje španělský pilot.
A jak byl spokojený jeho šéf Eric Boullier? "Vzhledem k náročným podmínkám, kterým jsme dnes čelili, mě potěšilo, že jsme na konci dne získali užitečné informace. Je škoda, že jsme se opět nemohli věnovat žádným reprezentativním jízdám, ale náš program jsme tomu přizpůsobili, takže jsme maximálně využili náš čas v garáži dopoledne, a potom odpoledne i na trati, když začala osychat."
"Dopoledne šlo v garáži o testy, které nebyly nějak zvlášť vzrušující nebo se netýkaly výkonnosti, jsou ale užitečné a odškrtli jsme si další položky ze seznamu. Před koncem bylo pozitivní, že se Fernando dostal znovu na trať, aby vyhodnotil podmínky a provedl užitečnější testy korelace a komponent vozu.
Jsem spokojený s tím, že jsme i přes výzvy náš čas dnes efektivně využili. Doufáme, že zítra budeme moci absolvovat užitečnější jízdy za vyšších teplot, byť předpověď hlásí další déšť," dodal Boullier.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.
Charles Leclerc vyjádřil důvěru ve svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a věří, že se po letní přestávce vrátí ve formě. Podle něj má Hamilton stále potřebné schopnosti, aby znovu ukázal svou sílu.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.