McLaren byl včera jediným týmem, který po sněhové přeháňce zajel v Barceloně měřený čas. Fernando Alonso kromě toho na hodně mokré trati ujel pětkrát delší vzdálenost než ostatní čtyři piloti, zatímco zbylá polovina týmů se kvůli počasí neukázala vůbec, protože to považovala za marnění času.
Nízké teploty pohybující se od -1 °C do +2 °C podle Ferrari například vůbec neumožňovaly provoz vozů F1. Jízdou se nedala vygenerovat žádná užitečná data. S tím ale nesouhlasí McLaren, jenž měl co dohánět po problémech v předchozích dvou dnech.
Alonso se po poledni jako první vydal na trať, ale "tým se rozhodl, že je příliš mokro na to, abychom riskovali další jízdy." Déšť odpoledne ustával a McLaren změnil názor: "Podmínky se dostatečně zlepšily, aby umožnily další testování na dráze. Fernando opustil garáž krátce po 17. hodně pro kombinaci výjezdových kol přerušených změnami v nastavení. Den zakončil dobrými dvěma měřenými koly," sděluje nám jeho tým.
"Je to dnes fajn být autem s největším počtem kol na kontě," vtipkoval Alonso. Podle něj ale nešlo o úplně ztracený den: "Stále jsme před sebou měli nějaké kontroly na voze. Pro nás jsou to počátky s novým balíkem a učíme se s každým kolem. Dopoledne jsme se rozhodli pro nějaké kontroly na pozadí v garáži. Možná nebyly klíčové pro výkonnost vozu, ale přesto jsme se při tom něco dobrého naučili."
"V několika kolech na konci dne se nám podařilo nasbírat dobrá data pro budoucí vývoj. I když jsme toho tedy mohli ujet jen málo, tak získané informace jsou velmi pozitivní. Jsem rád, že i přes náročný testovací den pro všechny jsme z něj vytěžili nejvíce," pokračuje španělský pilot.
A jak byl spokojený jeho šéf Eric Boullier? "Vzhledem k náročným podmínkám, kterým jsme dnes čelili, mě potěšilo, že jsme na konci dne získali užitečné informace. Je škoda, že jsme se opět nemohli věnovat žádným reprezentativním jízdám, ale náš program jsme tomu přizpůsobili, takže jsme maximálně využili náš čas v garáži dopoledne, a potom odpoledne i na trati, když začala osychat."
"Dopoledne šlo v garáži o testy, které nebyly nějak zvlášť vzrušující nebo se netýkaly výkonnosti, jsou ale užitečné a odškrtli jsme si další položky ze seznamu. Před koncem bylo pozitivní, že se Fernando dostal znovu na trať, aby vyhodnotil podmínky a provedl užitečnější testy korelace a komponent vozu.
Jsem spokojený s tím, že jsme i přes výzvy náš čas dnes efektivně využili. Doufáme, že zítra budeme moci absolvovat užitečnější jízdy za vyšších teplot, byť předpověď hlásí další déšť," dodal Boullier.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.