Výkonný ředitel McLarenu Zak Brown řadí Fernanda Alonsa k absolutní světové špičce, a proto si přeje, aby zůstal až do konce své závodní kariéry v jejich týmu.
"S Fernandem máme dlouhodobou smlouvu. Nebudeme zabíhat do dalších detailů, pokud jde o podmínky kontraktu. Tady v McLarenu je velmi spokojený. A celkem upřímně můžu říct, že jsem jej nikdy v žádném závodním prostředí neviděl tak spokojeného, jako je dnes," uvádí Brown během testů ve Španělsku.
Španěl podepsal s McLarenem smlouvu na sezónu 2018, v níž bude závodit také ve vytrvalostním šampionátu WEC s Toyotou. Loni nastoupil v Indianapolis 500, jelikož by rád získal Trojkorunu (vítězství v GP Monaka, Le Mans a Indy 500). A Brown by mu v tom rád pomohl.
"Máme společné dlouhodobé plány. On samozřejmě touží po závodění v dalších sériích motorsportu. Já bych byl rád, kdyby svou kariéru zakončil tady u McLarenu. Nejde jen o F1, ale jakkoliv dlouho by chtěl jezdit, tak bychom s ním rádi závodili," přiznává šéf McLarenu.
Tým letos čeká po rozchodu s Hondou klíčový rok. Stal se zákazníkem Renaultu a očekává velký pokrok. K náladě v týmu Brown dodává: "Všichni jsou moc rádi, že jsme znovu na trati. V továrně to po celou dobu sledují. Náš prvotní test dopadl moc dobře, před novou sezónou jsou všichni vzrušeni."
#F1 Testing in Barcelona, Day 1 - Kilometrage by the teams: Red Bull 1st, McLaren 9th pic.twitter.com/3HzhWLDBfp
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 26, 2018Včera sice McLaren ujel jen 237,4 km kol a skončil až předposlední, pokud jde o ujetou vzdálenost. Dopoledne totiž kvůli technické závadě na zadní nápravě skončil Alonso ve štěrku v předposlední zatáčce katalánského okruhu.
Podle Browna ale nešlo o nic vážného: "Jsme v pohodě, k tomu testování slouží. Myslím, že všechny týmy zažívají při testech celou škálu různých problémů. Ztratili jsme kvůli tomu velmi málo času, takže nejde o žádný velký problém. Necítíme nějaký tlak navíc kromě toho, který na sebe sami vyvíjíme."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.