Výrobci pohonných jednotek musí sice zákazníkům dodávat stejný hardware, cestičky k vyšší výkonnosti si ale přesto dokážou najít. Proto se na ně Mezinárodní automobilová federace (FIA) zaměřila v nejnovější úpravě technických pravidel, aby se situace vyrovnala.
Podle FIA jsou totiž "některé pohonné jednotky provozovány odlišným způsobem než ty, které bývají dodávané stejným výrobcem," což zákaznické týmy znevýhodňuje. Ti si nám na to v rozhovorech mimo záznam často stěžovali, oficiálně ale často raději mlčeli.
Výrobci dle pravidel musí odběratelům poskytovat identický hardware, jenže výkon navíc často získávali pomocí odlišného softwaru, mapování či paliva. Vedení F1 si na ně nyní posvítí. V novém znění pravidel totiž požaduje, aby jejich hardware "mohl být provozován přesně stejným způsobem" všemi týmy, které jej využívají.
A to vždy i přes hardwarově identickou specifikaci pohonné jednotky zkrátka nešlo. Z toho by mohly těžit všechny zákaznické týmy: Force India, Haas, McLaren, Red Bull, Sauber a Williams.
Nová úprava má výrobcům zabránit, aby svým odběratelům stanovovali přísnější limity na to, jak často mohou používat výkonnostní nastavení motorů a speciální mapy, tzv. "Q3 módy." Zákazníci mohou ale i nadále jezdit s odlišnou specifikací softwaru, paliva a oleje než výrobce, pokud si to budou přát.
Technická směrnice TD/005-18 totiž od všech výrobců pohonných jednotek požaduje, aby byly:a) dle dokumentace identickéb) provozovány s identickým softwarem a byly schopné fungovat přesně tím stejným způsobemc) provozovány s identickou specifikací oleje a paliva, pokud tým neinformuje FIA o záměru jít svým směrem
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.