Výrobci pohonných jednotek musí sice zákazníkům dodávat stejný hardware, cestičky k vyšší výkonnosti si ale přesto dokážou najít. Proto se na ně Mezinárodní automobilová federace (FIA) zaměřila v nejnovější úpravě technických pravidel, aby se situace vyrovnala.
Podle FIA jsou totiž "některé pohonné jednotky provozovány odlišným způsobem než ty, které bývají dodávané stejným výrobcem," což zákaznické týmy znevýhodňuje. Ti si nám na to v rozhovorech mimo záznam často stěžovali, oficiálně ale často raději mlčeli.
Výrobci dle pravidel musí odběratelům poskytovat identický hardware, jenže výkon navíc často získávali pomocí odlišného softwaru, mapování či paliva. Vedení F1 si na ně nyní posvítí. V novém znění pravidel totiž požaduje, aby jejich hardware "mohl být provozován přesně stejným způsobem" všemi týmy, které jej využívají.
A to vždy i přes hardwarově identickou specifikaci pohonné jednotky zkrátka nešlo. Z toho by mohly těžit všechny zákaznické týmy: Force India, Haas, McLaren, Red Bull, Sauber a Williams.
Nová úprava má výrobcům zabránit, aby svým odběratelům stanovovali přísnější limity na to, jak často mohou používat výkonnostní nastavení motorů a speciální mapy, tzv. "Q3 módy." Zákazníci mohou ale i nadále jezdit s odlišnou specifikací softwaru, paliva a oleje než výrobce, pokud si to budou přát.
Technická směrnice TD/005-18 totiž od všech výrobců pohonných jednotek požaduje, aby byly:a) dle dokumentace identickéb) provozovány s identickým softwarem a byly schopné fungovat přesně tím stejným způsobemc) provozovány s identickou specifikací oleje a paliva, pokud tým neinformuje FIA o záměru jít svým směrem
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.