Pilot Sebastian Vettel při včerejší prezentaci nového vozu SF71H uvedl, že Ferrari podle něj udělalo během zimy znovu velký pokrok. Je však otázkou, zda to bude stačit na mistrovský Mercedes, jehož 1700 zaměstnanců nezahálelo a během zimy také usilovně pracovalo na každém detailu jejich stříbrného monopostu.
Nejstarší a nejúspěšnější tým v historii u nového auta přidal více červené a ubral bílé barvy po odchodu svého velkého sponzora - Santanderu. Loni se Vettelovi podařilo vyhrát pět závodů a šampionát dokonce vedl, nakonec se i po svých zbytečných chybách musel sklonit před uměním Lewise Hamiltona, jenž si dojel pro čtvrtý titul.
"Nyní je doba, kdy vidíte nové auto. Vše je připraveno, chcete naskočit, dostat se na okruh a vyrazit. Stát tady je teď pro nás něco velmi zvláštního. Myslím, že všichni čekají na nás až řekneme, jaké to je. Takže se už nemůžeme dočkat, až vyjedeme na trať, abychom zjistili, jaké auto podává výkony a jak se chová," popisuje Vettel své pocity z nového vozu.
"Množství úsilí, které do něj šlo, a pozornost vůči detailům v tolik různých oblastech, to je působivé. Každý detail se počítá, každá část může způsobit rozdíl a letošní auto je podle mě proti loňsku velkým pokrokem," nezastírá Vettel, jenž své čtyři tituly vyhrál s Red Bullem v letech 2010 až 2013.
Jeho 38letému finskému kolegovi Kimimu Räikkönenovi se auto líbí i s novou povinnou ochranou kokpitu Halo: "Když vypadá hezky, tak je i rychlé. Ale to samozřejmě zjistíme až příští týden." To už bude Ferrari kroužit na trati společně s ostatními týmy ve Španělsku, kde začne předsezónní testování.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.