Tým Alfa Romeo Sauber F1 jako čtvrtý v pořadí představil své auto pro letošní šampionát Formule 1. Jeho červeno-bílé zbarvení představil po oznámení strategické dohody již na konci loňského roku.
Švýcarský tým se po dohodě s Ferrari se těší také na aktuální specifikaci pohonné jednotky Ferrari - v minulé sezóně totiž závodil jen s rok starou. K tomu přidá i novou jezdeckou dvojici Marcus Ericsson - Charles Leclerc, jenž v kokpitu nahradí Pascala Wehrleina z Mercedesu. Německý mladík se letos v F1 neukáže, místo toho míří do DTM.
Videopředstavení vozu Sauber C37
Auto se od loňského liší nejen kvůli změně technický předpisů kvůli ochraně kokpitu či zbarvení, ale také kvůli odlišnému technickému přístupu. Je propracovanější, obsahuje více detailů, na nose například zaujmou dva otvory. Podobné měla Force Indie, nacházely se však výše. Přední zavěšení je uchyceno k vozu výše, podobně jako loni u Mercedesu či Toro Rosso, což bylo umožněno až s příchodem širších pneumatik.
„Aerodynamický koncept se výrazně změnil a C37 obsahuje několik nových rysů ve srovnání se svým předchůdcem. Věříme, že nový koncept nám poskytne více příležitostí a pomůže nám dosahovat zlepšení během sezóny. Motor Ferrari 2018 pro nás také představuje velký nárůst výkonnosti. Doufáme, že s C37 dosáhneme pokroku a proti roku 2017 budeme konkurenceschopnější,“ říká technický ředitel Jörg Zander.
Stáj z Hinwilu, kde vedení po Moniše Kaltenbornové loni převzal bývalý šéf Renaultu Frederic Vasseur, ohlásila také příchod několika nových sponzorů, např.: Richard Mille, Carrera, Kappa či Claro. Netají se tím, že by v letošním ročníku chtěla bojovat o body ve středu pole.
„Náš cíl je před rokem 2018 jasný: chceme dohnat pole a během roku pokračovat ve zlepšování naší výkonnosti. Do vývoje C37 jsme vložili spoustu energie a odhodlání. Chci poděkovat všem našim partnerům a fanouškům za jejich neutuchající podporu. Návrat Alfy Romeo do F1 je dalším milníkem v historii týmu a já jsme hrdý na to, že si nás pro svůj návrat do sportu vybrala tak historicky známá značka. Moc se těšíme na začátek sezóny 2018 jako Alfa Romeo Sauber F1 tým,“ uvádí Vasseur.
Fotogalerie: Technické specifikace Sauberu C37:Šasi: monokok z karbonových vláken
Přední zavěšení: dvojitá ramena, vnitřní jednotka s pružinami a tlumiči aktivovaná tlačnými tyčemi (push-rod)
Zadní zavěšení: dvojitá ramena, vnitřní prvky s pružinami a tlumiči aktivovanými tažnými tyčemi (pull-rod)
Brzdy: 6pístkové třmeny Brembo, kotouče a disky z karbonových vláken Carbon Industries
Převodovka: osmirychlostní rychle-řadící Ferrari, podélně uložená, spojka z uhlíkových vláken
Elektronika šasi: MES
ERS: Ferrari
Volant Sauber F1 Team
Pneumatiky: Pirelli
Kola: OZ
Rozměry a hmotnost:Délka: 5 500 mmŠířka: 2 000 mmVýška (bez T kamery): 950 mmRozchod kol vpředu: 1 650 mmRozchod kol vzadu: 1550 mmVáha: 733 kg (včetně jezdce, s prázdnou nádrží).
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.