Tým Alfa Romeo Sauber F1 jako čtvrtý v pořadí představil své auto pro letošní šampionát Formule 1. Jeho červeno-bílé zbarvení představil po oznámení strategické dohody již na konci loňského roku.
Švýcarský tým se po dohodě s Ferrari se těší také na aktuální specifikaci pohonné jednotky Ferrari - v minulé sezóně totiž závodil jen s rok starou. K tomu přidá i novou jezdeckou dvojici Marcus Ericsson - Charles Leclerc, jenž v kokpitu nahradí Pascala Wehrleina z Mercedesu. Německý mladík se letos v F1 neukáže, místo toho míří do DTM.
Videopředstavení vozu Sauber C37
Auto se od loňského liší nejen kvůli změně technický předpisů kvůli ochraně kokpitu či zbarvení, ale také kvůli odlišnému technickému přístupu. Je propracovanější, obsahuje více detailů, na nose například zaujmou dva otvory. Podobné měla Force Indie, nacházely se však výše. Přední zavěšení je uchyceno k vozu výše, podobně jako loni u Mercedesu či Toro Rosso, což bylo umožněno až s příchodem širších pneumatik.
„Aerodynamický koncept se výrazně změnil a C37 obsahuje několik nových rysů ve srovnání se svým předchůdcem. Věříme, že nový koncept nám poskytne více příležitostí a pomůže nám dosahovat zlepšení během sezóny. Motor Ferrari 2018 pro nás také představuje velký nárůst výkonnosti. Doufáme, že s C37 dosáhneme pokroku a proti roku 2017 budeme konkurenceschopnější,“ říká technický ředitel Jörg Zander.
Stáj z Hinwilu, kde vedení po Moniše Kaltenbornové loni převzal bývalý šéf Renaultu Frederic Vasseur, ohlásila také příchod několika nových sponzorů, např.: Richard Mille, Carrera, Kappa či Claro. Netají se tím, že by v letošním ročníku chtěla bojovat o body ve středu pole.
„Náš cíl je před rokem 2018 jasný: chceme dohnat pole a během roku pokračovat ve zlepšování naší výkonnosti. Do vývoje C37 jsme vložili spoustu energie a odhodlání. Chci poděkovat všem našim partnerům a fanouškům za jejich neutuchající podporu. Návrat Alfy Romeo do F1 je dalším milníkem v historii týmu a já jsme hrdý na to, že si nás pro svůj návrat do sportu vybrala tak historicky známá značka. Moc se těšíme na začátek sezóny 2018 jako Alfa Romeo Sauber F1 tým,“ uvádí Vasseur.
Fotogalerie: Technické specifikace Sauberu C37:Šasi: monokok z karbonových vláken
Přední zavěšení: dvojitá ramena, vnitřní jednotka s pružinami a tlumiči aktivovaná tlačnými tyčemi (push-rod)
Zadní zavěšení: dvojitá ramena, vnitřní prvky s pružinami a tlumiči aktivovanými tažnými tyčemi (pull-rod)
Brzdy: 6pístkové třmeny Brembo, kotouče a disky z karbonových vláken Carbon Industries
Převodovka: osmirychlostní rychle-řadící Ferrari, podélně uložená, spojka z uhlíkových vláken
Elektronika šasi: MES
ERS: Ferrari
Volant Sauber F1 Team
Pneumatiky: Pirelli
Kola: OZ
Rozměry a hmotnost:Délka: 5 500 mmŠířka: 2 000 mmVýška (bez T kamery): 950 mmRozchod kol vpředu: 1 650 mmRozchod kol vzadu: 1550 mmVáha: 733 kg (včetně jezdce, s prázdnou nádrží).
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.