Hlavní stratég Mercedesu James Vowles věří, že pneumatiky Pirelli pro sezónu 2018 zlepší možnosti pro předjíždění
Italský výrobce přichází s dvěma novými směsmi: s hyper-měkkou a se super-tvrdou, zatímco pět zbylých bylo upraveno, aby docházelo k rychlejší degradaci a týmy museli během velkých cen zastavovat alespoň dvakrát. Loni si často vystačily s jedinou zastávkou a v některých případech by zvládly odjet celý závod na jediné směsi.
Změny mají za cíl zrychlit závody - podle některých inženýrů až o sekundu jen díky pneumatikám - a zvýšit rozdíly mezi směsmi, aby se zvětšil prostor pro předjíždění na dráze.
"Tyto pneumatik jsou měkčí, což vede k vyšší degradaci, většímu poklesu časů na kolo a více zastávkám. Loni se ale také stávalo, že když jste dojeli soupeře, tak se na nich nedalo zajet o moc rychlejší čas na kolo," přibližuje Vowles.
"V místech, kde tedy potřebujete předjíždět - v zónách brzdění a trakce - nedocházelo k dostatečně velkým rozdílům. V roce 2018 budou větší, což povede k častějšímu předjíždění. V tuto chvíli nevíme, o kolik. Podle mého osobního názoru se dočkáme více zastávek, trochu více předjíždění než loni a vozy budou dosahovat mnohem vyšší výkonnosti, když se opřou do pneumatik," očekává stratég Mercedesu.
Sportovní manažer Pirelli Mario Isola rovněž přiznal, že loni přistoupili konzervativněji k přípravě směsí i jejich konstrukcí, protože se hodně měnila technická pravidla (širší vozy i pneumatiky), a oni nechtěli riskovat problémy. Potvrdil, že letos budou dosahovat vyšší výkonnosti, ale zároveň také rychleji odcházet.
Více toho týmy o nových pneumatikách poznají až během předsezónních testů, které začínají 26. února v Barceloně - byť za chladnějších podmínek, než tomu bývá během sezóny na většině okruhů.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.