Hlavní stratég Mercedesu James Vowles věří, že pneumatiky Pirelli pro sezónu 2018 zlepší možnosti pro předjíždění
Italský výrobce přichází s dvěma novými směsmi: s hyper-měkkou a se super-tvrdou, zatímco pět zbylých bylo upraveno, aby docházelo k rychlejší degradaci a týmy museli během velkých cen zastavovat alespoň dvakrát. Loni si často vystačily s jedinou zastávkou a v některých případech by zvládly odjet celý závod na jediné směsi.
Změny mají za cíl zrychlit závody - podle některých inženýrů až o sekundu jen díky pneumatikám - a zvýšit rozdíly mezi směsmi, aby se zvětšil prostor pro předjíždění na dráze.
"Tyto pneumatik jsou měkčí, což vede k vyšší degradaci, většímu poklesu časů na kolo a více zastávkám. Loni se ale také stávalo, že když jste dojeli soupeře, tak se na nich nedalo zajet o moc rychlejší čas na kolo," přibližuje Vowles.
"V místech, kde tedy potřebujete předjíždět - v zónách brzdění a trakce - nedocházelo k dostatečně velkým rozdílům. V roce 2018 budou větší, což povede k častějšímu předjíždění. V tuto chvíli nevíme, o kolik. Podle mého osobního názoru se dočkáme více zastávek, trochu více předjíždění než loni a vozy budou dosahovat mnohem vyšší výkonnosti, když se opřou do pneumatik," očekává stratég Mercedesu.
Sportovní manažer Pirelli Mario Isola rovněž přiznal, že loni přistoupili konzervativněji k přípravě směsí i jejich konstrukcí, protože se hodně měnila technická pravidla (širší vozy i pneumatiky), a oni nechtěli riskovat problémy. Potvrdil, že letos budou dosahovat vyšší výkonnosti, ale zároveň také rychleji odcházet.
Více toho týmy o nových pneumatikách poznají až během předsezónních testů, které začínají 26. února v Barceloně - byť za chladnějších podmínek, než tomu bývá během sezóny na většině okruhů.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.