Šéf Formule 1 Chase Carey letos drží palce Fernandovi Alonsovi, který kromě po čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně nastoupí s McLarenem do všech velkých cen i s Toyotou do závodů vytrvalostního šampionátu FIA WEC.
McLaren po třech neúspěšných sezónách s Hondou přechází na nové motory, s nimiž očekává boj o pódia. "Doufáme, že s motory Renault naleznou novou energii. Alonso je jezdcem, kterého všichni obdivujeme a sledujeme. Minulý rok to bylo velmi těžké, když v Rusku skončil v zahřívacím kole," vzpomíná Carey.
Říká, že fandí i Ferrari, byť mu italský tým kvůli plánovaným změnám hrozí odchodem z F1: "Ferrari má jedinečný význam. Je legendou, je třeba s ním ale jednat jako se všemi ostatními týmy. Chceme, aby zůstali součástí této kategorie. Přejeme si změnit sport k lepšímu, ne měnit týmy."
"Můžeme dosáhnout dohody, ale o hlavním cíli se nedá jednat: zájmy fanoušků jsou na prvním místě. Musíme vylepšit show, kterou na dráze nabízíme. Aerodynamika nepomáhá a také mi bylo řečeno, že jde o problém určitých okruhů," pokračuje Carey pro Corriere della Sera.
Celkově je spokojený s tím, jak si jeho společnost Liberty Media vedla první rok v čele sportu po skončené éře Bernieho Ecclestonea: "Prioritou na počátku bylo se podívat na organizační součásti, což jsme učinili."
"Pak jsme chtěli prostředí poskytnout čerstvý vzduch, protože šlo slyšet pouze negativní věci - jako výroky Bernieho, že nebude utrácet peníze za sledování závodů. Nyní je vše otevřenější, dochází k větší sociální aktivitě, klesly ceny lístků a my jsme pro fanoušky vytvořili oblasti zábavy. To vše urychluje změnu," dodává Carey.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.