Renault se nápadům či požadavkům McLarenu na úpravu své pohonné jednotky nebrání, letos ani příští rok k tomu ale nedojde. Dobrou zprávou jsou noví sponzoři britského týmu - jedním z těch významnější je počítačová společnost Dell.
Podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula došlo k podpisu smlouvy s McLarenem příliš pozdě, ten proto nebude moci ovlivnit jejich motor tak, jak byl zvyklý u Hondy, s níž se rozešel. Na to si bude muset zřejmě počkat až na poslední sezónu z tříletého období, na které je kontrakt uzavřen.
"Je to trochu složité. Zaprvé a hlavně: vyvinuli jsme kompletní pohonnou jednotku před spolupráci s McLarenem, takže to není jako s Hondou, která závisela na McLarenu. Zodpovědnost za všechny parametry pohonné jednotky neseme my," říká Abiteboul.
"Myslím, že to vezmeme krok po kroku. Chceme být velmi pragmatičtí. Pro rok 2018 a i 2019 už je jasně velmi pozdě na to, aby měl McLaren nějaký vliv na hardware motoru. I přesto chceme být pokorní. Akceptujeme to, že náš produkt musíme zlepšit, a budeme otevřeni vůči jejich návrhům," pokračuje pro Autosport šéf Renaultu.
Dříve než v roce 2020 nikoliv"Myslím, že půjde spíše o střednědobý až dlouhodobý horizont. Nejprve musíme přijmout to, že jde o nový vztah. Uvidíme, jak se bude vyvíjet, pokud ale bude fungovat dobře, bude přinášet plody a půjde o pozitivní vztah, pak není důvod, proč by nemohl jít hlouběji v tomto cyklu pravidel.
A proto můžeme mít odlišný a více propojený způsob vzájemné spolupráce, pokud jde o střednědobou až dlouhodobou budoucnost. Ale podle mého názoru to nepůjde před rokem 2020," vysvětluje Abiteboul.
McLarenu už při podpisu nové smlouvy bylo jasné, že se bude muset dodavateli motorů po ztrátě statusu továrního týmu přizpůsobovat on, proto letos provedl velké změny na zádi svého nového vozu MCL33 - ty se dotkly i konstrukce převodovky či zadního zavěšení.
První velká ryba - DellTěšit jej může alespoň to, že se řediteli Zakovi Brownovi daří shánět nové sponzory. Dnes odhalil jednoho z těch větších - počítačovou společnost Dell. Jde o dlouhodobé partnerství, které bude zahrnovat poskytování softwaru i hardwaru pro celou skupinu McLaren.
Pro Dell, největší soukromě vlastněnou technologickou společnost, půjde o první globální sponzorskou smlouvu tohoto druhu. Vlastní také značky jako EMC, Pivotal, RSA, Secureworks, Virtuestream či VMWare. Obě strany budou spolupracovat také v oblastech počítačového cloudu, bezpečnosti a digitální transformace.
"Dohoda McLarenu s Dell Technologies se rozšiřuje nad rámec tradičního sponzorského modelu. Jsme podobně smýšlející organizace vedené klíčovými principy technických inovací a lidského pokroku za pomocí špičkové technologie poháněné daty. F1 je tvrdým prostředím a spojení s Dell Technologies nám poskytuje špičkové schopnosti a podporu pro pohánění neocenitelné efektivity, která McLarenu umožní podávat výkony na nejvyšší možné úrovni napříč všemi činnostmi byznysu," komentuje novou víceletou smlouvu ředitel McLarenu Zak Brown.
McLaren is delighted to announce a long-term partnership with Dell Technologies, the world’s largest privately-controlled technology company: https://t.co/zvluyYDOuy pic.twitter.com/iiF4wQ3iWW
— McLaren (@McLarenF1) February 8, 2018Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.