McLaren se před svým případným návratem do IndyCar musí podle svého ředitele Zaka Browna nejdříve dostat znovu na pódia ve Formuli 1, na níž se chce letos výlučně soustředit.
Loňské nakouknutí Fernanda Alonsa se svým šéfem do IndyCar vyvolalo otázku, zda se McLaren v budoucnu nevrátí do Severní Ameriky k závodění plným časem. To však Brown vylučuje - letos nedojde ani na Indianapolis 500, byť letos tamější auta s novou aerodynamikou a karosérií vypadají nádherně.
"Ne, neláká nás to. Myslím, že auta vypadají skvěle, fakt dobře, ne to by však bylo příliš brzy. My musíme pokračovat ve Formuli 1. Zatímco se mechanici a inženýři 100% soustředí, tak minuta, kdy bych já, Jonathan Neale, John Allert nebo Eric [Boullier] netrávili 100% svůj čas Formulí 1, pak by z toho bylo rozptýlení," vysvětluje Brown.
"Musím najít více partnerů pro náš F1 tým, takže jakákoliv chvilka, kdy bych se snažil sehnat IndyCar tým, by byla chvilkou, kterou bych nestrávil snahou financovat tým F1, což je prioritou číslo jedna," potvrzuje pro Racer ředitel McLarenu, který do Wokingu nastoupil po odchodu Rona Dennise.
"Proto si myslím, že než se dáme na kteroukoliv z těchto dalších závodních sérií, musíme se dostat zpět na pódium v F1. Jako fanoušek a závodník bych se je přál letos všechny, z pohledu byznysu si ale musíme stanovit desetiletou strategii a uvést, proč to děláme, jak to to děláme, jakým způsobem to je udržitelné," pokračuje 46letý Američan.
"Vzhledem k tomu všemu, co se děje - nejen s naším týmem F1, ale s celou Formulí 1, se musíme veškerý náš čas věnovat na zajištění toho, abychom byli v roce 2021 v dobré pozici, ať už se stane cokoliv. Takže si nemyslím, že by některá z těch dalších závodních sérií byla za rohem," vylučuje Brown brzký vstup McLarenu na americkou půdu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.