Šéfové Formule 1 oznámili, že místo děvčat na startovním roštu zaujmou děti. Pro ty půjde o výjimečný zážitek i inspiraci.
Zbavení se děvčat (grid girls) ze startovního roštu minulý týden vyvolalo mezi fanoušky i členy závodních týmů rozporuplné reakce. Šéfové F1 včera oznámili ve spolupráci s Mezinárodní automobilovou federací (FIA) oznámili novou iniciativu - jejich místa před závody zaujmou děti (grid kids).
Ty si budou vybírat kluby na základě svých kritérií nebo loterií, na rošt pak budou ve všech velkých cenách doprovázet piloty. "Pro tyto mladé lidi půjde o výjimečný okamžik: představte si, jak stojíte vedle svého hrdiny, zatímco se připravuje na závod. Jen pár cenných minut před startem vedle nich bude elita motorsportu," oznamuje komerční ředitel F1 Sean Bratches.
"Pro ně i pro jejich rodiny půjde o nezapomenutelnou zkušenost. O inspiraci, aby pokračoval v ježdění, v tréninku a v učení, aby se jednoho dne splnili jejich sny a sami tam stáli. O kolik to je lepší cesta pro inspirování příští generace hrdinů F1!" pokračuje Bratches.
Děti pro nastoupení na rošt budou doprovázeny svou rodinou, vybírány budou během každého podniku F1, a pokud to půjde, také pro závody Formule 2 a GP3.
Prezident FIA Jean Todt k tomu dodává: "F1 je špičkou motorsportu a snem každého mladého závodníka soutěžícího v juniorských sériích, které tvoří pyramidu formulí FIA - od motokár až po F1. Proto nás těší, že jim tento sen budeme moci trochu přiblížit tím, že budoucím šampionům našeho sportu dáme příležitost se postavit vedle svých hrdinů na roštu během příprav na start závodů."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.