Šéfové Formule 1 oznámili, že místo děvčat na startovním roštu zaujmou děti. Pro ty půjde o výjimečný zážitek i inspiraci.
Zbavení se děvčat (grid girls) ze startovního roštu minulý týden vyvolalo mezi fanoušky i členy závodních týmů rozporuplné reakce. Šéfové F1 včera oznámili ve spolupráci s Mezinárodní automobilovou federací (FIA) oznámili novou iniciativu - jejich místa před závody zaujmou děti (grid kids).
Ty si budou vybírat kluby na základě svých kritérií nebo loterií, na rošt pak budou ve všech velkých cenách doprovázet piloty. "Pro tyto mladé lidi půjde o výjimečný okamžik: představte si, jak stojíte vedle svého hrdiny, zatímco se připravuje na závod. Jen pár cenných minut před startem vedle nich bude elita motorsportu," oznamuje komerční ředitel F1 Sean Bratches.
"Pro ně i pro jejich rodiny půjde o nezapomenutelnou zkušenost. O inspiraci, aby pokračoval v ježdění, v tréninku a v učení, aby se jednoho dne splnili jejich sny a sami tam stáli. O kolik to je lepší cesta pro inspirování příští generace hrdinů F1!" pokračuje Bratches.
Děti pro nastoupení na rošt budou doprovázeny svou rodinou, vybírány budou během každého podniku F1, a pokud to půjde, také pro závody Formule 2 a GP3.
Prezident FIA Jean Todt k tomu dodává: "F1 je špičkou motorsportu a snem každého mladého závodníka soutěžícího v juniorských sériích, které tvoří pyramidu formulí FIA - od motokár až po F1. Proto nás těší, že jim tento sen budeme moci trochu přiblížit tím, že budoucím šampionům našeho sportu dáme příležitost se postavit vedle svých hrdinů na roštu během příprav na start závodů."
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.