Šéfové Formule 1 oznámili, že místo děvčat na startovním roštu zaujmou děti. Pro ty půjde o výjimečný zážitek i inspiraci.
Zbavení se děvčat (grid girls) ze startovního roštu minulý týden vyvolalo mezi fanoušky i členy závodních týmů rozporuplné reakce. Šéfové F1 včera oznámili ve spolupráci s Mezinárodní automobilovou federací (FIA) oznámili novou iniciativu - jejich místa před závody zaujmou děti (grid kids).
Ty si budou vybírat kluby na základě svých kritérií nebo loterií, na rošt pak budou ve všech velkých cenách doprovázet piloty. "Pro tyto mladé lidi půjde o výjimečný okamžik: představte si, jak stojíte vedle svého hrdiny, zatímco se připravuje na závod. Jen pár cenných minut před startem vedle nich bude elita motorsportu," oznamuje komerční ředitel F1 Sean Bratches.
"Pro ně i pro jejich rodiny půjde o nezapomenutelnou zkušenost. O inspiraci, aby pokračoval v ježdění, v tréninku a v učení, aby se jednoho dne splnili jejich sny a sami tam stáli. O kolik to je lepší cesta pro inspirování příští generace hrdinů F1!" pokračuje Bratches.
Děti pro nastoupení na rošt budou doprovázeny svou rodinou, vybírány budou během každého podniku F1, a pokud to půjde, také pro závody Formule 2 a GP3.
Prezident FIA Jean Todt k tomu dodává: "F1 je špičkou motorsportu a snem každého mladého závodníka soutěžícího v juniorských sériích, které tvoří pyramidu formulí FIA - od motokár až po F1. Proto nás těší, že jim tento sen budeme moci trochu přiblížit tím, že budoucím šampionům našeho sportu dáme příležitost se postavit vedle svých hrdinů na roštu během příprav na start závodů."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.