Technický ředitel Nick Chester si velmi pochvaluje kvalitní piloty, které Renault získal. Dvojice Nico Hülkenberg a Carlos Sainz podle něj udělali velký rozdíl.
Hülkenberg nahradil u francouzského týmu Kevina Magnussena na počátku loňské sezóny, Carlos Sainz nahradil v její poslední části před Velkou cenou Spojených států slabého Jolyona Palmera.
Jejich příspěvek k vývoji vozu si Chester pochvaluje: "Je ohromně důležitý. Opravdu skvělé na Nicovi je to, že je fakt konzistentní, rychlý a řekne vám přesně, v čem spočívají problémy, které ho zpomalují. Řekne: 'Tohle je pro mě ta nejdůležitější věc, pokud na ní zapracujete, budu jezdit rychleji,' a pak si nemusíte dělat starosti o celou řadu dalších věcí. To je tedy velmi důležité pro určení priorit toho, co děláte."
"A Carlos je pak v podstatě stejný. Poskytuje opravdu dobrou zpětnou vazbu a je rychlý. Od těch dvou tedy máme opravdu dobré informace, s nimiž můžeme pracovat. Způsobilo to obrovský rozdíl," vypráví pro Autosport technický ředitel Renaultu.
Hülkenberg má na kontě už 135 startů ve velkých cenách, přesto ještě nikdy neskončil na pódiu. Sainz opustil v průběhu sezóny se svolením Red Bullu Toro Rosso a poprvé s Renaultem se v Austinu kvalifikoval na sedmém místě.
"Auto se mu hned zamlouvalo. Cítil větší přilnavost a přítlak, lehce odlišné vyvážení, než na co byl zvyklý, je však očividně velmi dobrý a velmi rychle se přizpůsobil. Nyní usilovně přemýšlí a pracuje s námi opravdu dobře na to, jak více přizpůsobit vyvážení tomu, co se mu líbí, což pomůže oběma vozům," dodává Chester.
Renault bude letos dodávat své pohonné jednotky místo Toro Rosso McLarenu a svůj nový monopost RS18 světu představí 20. února 2018 (data odhalení ostatních vozů můžete sledovat na hlavní stránce F1news.cz v pravém sloupci).
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.