Technický ředitel Nick Chester si velmi pochvaluje kvalitní piloty, které Renault získal. Dvojice Nico Hülkenberg a Carlos Sainz podle něj udělali velký rozdíl.
Hülkenberg nahradil u francouzského týmu Kevina Magnussena na počátku loňské sezóny, Carlos Sainz nahradil v její poslední části před Velkou cenou Spojených států slabého Jolyona Palmera.
Jejich příspěvek k vývoji vozu si Chester pochvaluje: "Je ohromně důležitý. Opravdu skvělé na Nicovi je to, že je fakt konzistentní, rychlý a řekne vám přesně, v čem spočívají problémy, které ho zpomalují. Řekne: 'Tohle je pro mě ta nejdůležitější věc, pokud na ní zapracujete, budu jezdit rychleji,' a pak si nemusíte dělat starosti o celou řadu dalších věcí. To je tedy velmi důležité pro určení priorit toho, co děláte."
"A Carlos je pak v podstatě stejný. Poskytuje opravdu dobrou zpětnou vazbu a je rychlý. Od těch dvou tedy máme opravdu dobré informace, s nimiž můžeme pracovat. Způsobilo to obrovský rozdíl," vypráví pro Autosport technický ředitel Renaultu.
Hülkenberg má na kontě už 135 startů ve velkých cenách, přesto ještě nikdy neskončil na pódiu. Sainz opustil v průběhu sezóny se svolením Red Bullu Toro Rosso a poprvé s Renaultem se v Austinu kvalifikoval na sedmém místě.
"Auto se mu hned zamlouvalo. Cítil větší přilnavost a přítlak, lehce odlišné vyvážení, než na co byl zvyklý, je však očividně velmi dobrý a velmi rychle se přizpůsobil. Nyní usilovně přemýšlí a pracuje s námi opravdu dobře na to, jak více přizpůsobit vyvážení tomu, co se mu líbí, což pomůže oběma vozům," dodává Chester.
Renault bude letos dodávat své pohonné jednotky místo Toro Rosso McLarenu a svůj nový monopost RS18 světu představí 20. února 2018 (data odhalení ostatních vozů můžete sledovat na hlavní stránce F1news.cz v pravém sloupci).
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.