Technický ředitel Nick Chester si velmi pochvaluje kvalitní piloty, které Renault získal. Dvojice Nico Hülkenberg a Carlos Sainz podle něj udělali velký rozdíl.
Hülkenberg nahradil u francouzského týmu Kevina Magnussena na počátku loňské sezóny, Carlos Sainz nahradil v její poslední části před Velkou cenou Spojených států slabého Jolyona Palmera.
Jejich příspěvek k vývoji vozu si Chester pochvaluje: "Je ohromně důležitý. Opravdu skvělé na Nicovi je to, že je fakt konzistentní, rychlý a řekne vám přesně, v čem spočívají problémy, které ho zpomalují. Řekne: 'Tohle je pro mě ta nejdůležitější věc, pokud na ní zapracujete, budu jezdit rychleji,' a pak si nemusíte dělat starosti o celou řadu dalších věcí. To je tedy velmi důležité pro určení priorit toho, co děláte."
"A Carlos je pak v podstatě stejný. Poskytuje opravdu dobrou zpětnou vazbu a je rychlý. Od těch dvou tedy máme opravdu dobré informace, s nimiž můžeme pracovat. Způsobilo to obrovský rozdíl," vypráví pro Autosport technický ředitel Renaultu.
Hülkenberg má na kontě už 135 startů ve velkých cenách, přesto ještě nikdy neskončil na pódiu. Sainz opustil v průběhu sezóny se svolením Red Bullu Toro Rosso a poprvé s Renaultem se v Austinu kvalifikoval na sedmém místě.
"Auto se mu hned zamlouvalo. Cítil větší přilnavost a přítlak, lehce odlišné vyvážení, než na co byl zvyklý, je však očividně velmi dobrý a velmi rychle se přizpůsobil. Nyní usilovně přemýšlí a pracuje s námi opravdu dobře na to, jak více přizpůsobit vyvážení tomu, co se mu líbí, což pomůže oběma vozům," dodává Chester.
Renault bude letos dodávat své pohonné jednotky místo Toro Rosso McLarenu a svůj nový monopost RS18 světu představí 20. února 2018 (data odhalení ostatních vozů můžete sledovat na hlavní stránce F1news.cz v pravém sloupci).
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.