Fernando Alonso se o uplynulém víkendu poprvé zúčastnil slavné 24hodinovky v Daytoně. O slušný výsledek jej s kolegy připravil defekt a potíže s brzdovým a plynovým senzorem. Se ztrátou 90 kol byli klasifikováni až na 38. místě. Závada na brzdách Španěla trochu vystrašila.
"Samozřejmě jste trochu vyděšeni, o tom není pochyb. Dorazíte do první zatáčky - stalo se to v ní dvakrát, jedete 300 - 310 km/h, dotknete se brzd a nic. Na této trati máte naštěstí zkratku," vypráví Alonso své zážitky z víkendového závodění.
"V noci nevidíte jasně bariéru z pneumatik ani únikovou cestu, takže to bylo ještě o to děsivější. Snažíte se přivézt auto zpět do garáže, protože tohle se při vytrvalostních závodech může přihodit a mechanici problém opraví," pokračuje pilot McLarenu.
Závada se i přes výměnu hlavního brzdového válce objevila znovu, ale Fernanda byl přesto příjemně překvapený, o kolik byl jeho Ligieru v závodě rychlejší než při testech nebo v kvalifikaci, v níž skončil třináctý z padesáti aut, přičemž na pole-position ztratil necelou sekundu. Úřadující mistr světa vytrvalostní série LMP2 Bruno Senna přitom se stejným vozem skončil o dvě místa za ním.
"Šlo o velmi příjemný zážitek. Celý podnik - test, kvalifikace, restarty, stinty, únava v noci, přechod z noci na den... Bylo to moc příjemné být v tu dobu na trati. Zvládání provozu i samotné auto jsem si opravdu užil. Nejhezčí asi bylo to, jak jsme byli konkurenceschopní," popisuje Alonso.
"Protože jsme do závodu vstoupili bez vysokých nadějí, jelikož jsme nikdy nebyli konkurenceschopní, a najednou jsme zrychlili a všichni se v garáži usmívali. Takže to byl příjemný pocit. V noci šlo o velmi dobrou část závodu. Auto se chovalo celkem konkurenceschopně.
Bylo to překvapení, protože jsme v trénincích před 3 týdny moc rychlí nebyli, ani tento týden, pokud jde o čisté časy na kolo. V kvalifikaci jsme skončili 13. a 15., ale pak se to v závodě změnilo, a když jsme jezdili, tak jsme zřejmě patřili mezi tři nejrychlejší vozy na dráze."
"Žel jsme měli příliš mnoho problémů, které byly mimo naši kontrolu, pár nešťastných situací," lituje Alonso defektu, při němž ztratili 3 kola, pak problému s brzdami, který je zdržel na 40 minut, čímž pro ně závod de facto skončil. Tyto potíže u prověřeného auta (4. v Le Mans) pro tým byly překvapením.
"Ale i přes všechny ty problémy si odnáším pozitivní závěry. Opravdu jsem si to moc užil. Miluji závodění, a když jezdíte osm či devět hodin v závodě, tak to je mnohem lepší jedna. Je to velmi dobrý pocit jezdit 24 hodin," shrnuje Alonso.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.