Fernando Alonso se o uplynulém víkendu poprvé zúčastnil slavné 24hodinovky v Daytoně. O slušný výsledek jej s kolegy připravil defekt a potíže s brzdovým a plynovým senzorem. Se ztrátou 90 kol byli klasifikováni až na 38. místě. Závada na brzdách Španěla trochu vystrašila.
"Samozřejmě jste trochu vyděšeni, o tom není pochyb. Dorazíte do první zatáčky - stalo se to v ní dvakrát, jedete 300 - 310 km/h, dotknete se brzd a nic. Na této trati máte naštěstí zkratku," vypráví Alonso své zážitky z víkendového závodění.
"V noci nevidíte jasně bariéru z pneumatik ani únikovou cestu, takže to bylo ještě o to děsivější. Snažíte se přivézt auto zpět do garáže, protože tohle se při vytrvalostních závodech může přihodit a mechanici problém opraví," pokračuje pilot McLarenu.
Závada se i přes výměnu hlavního brzdového válce objevila znovu, ale Fernanda byl přesto příjemně překvapený, o kolik byl jeho Ligieru v závodě rychlejší než při testech nebo v kvalifikaci, v níž skončil třináctý z padesáti aut, přičemž na pole-position ztratil necelou sekundu. Úřadující mistr světa vytrvalostní série LMP2 Bruno Senna přitom se stejným vozem skončil o dvě místa za ním.
"Šlo o velmi příjemný zážitek. Celý podnik - test, kvalifikace, restarty, stinty, únava v noci, přechod z noci na den... Bylo to moc příjemné být v tu dobu na trati. Zvládání provozu i samotné auto jsem si opravdu užil. Nejhezčí asi bylo to, jak jsme byli konkurenceschopní," popisuje Alonso.
"Protože jsme do závodu vstoupili bez vysokých nadějí, jelikož jsme nikdy nebyli konkurenceschopní, a najednou jsme zrychlili a všichni se v garáži usmívali. Takže to byl příjemný pocit. V noci šlo o velmi dobrou část závodu. Auto se chovalo celkem konkurenceschopně.
Bylo to překvapení, protože jsme v trénincích před 3 týdny moc rychlí nebyli, ani tento týden, pokud jde o čisté časy na kolo. V kvalifikaci jsme skončili 13. a 15., ale pak se to v závodě změnilo, a když jsme jezdili, tak jsme zřejmě patřili mezi tři nejrychlejší vozy na dráze."
"Žel jsme měli příliš mnoho problémů, které byly mimo naši kontrolu, pár nešťastných situací," lituje Alonso defektu, při němž ztratili 3 kola, pak problému s brzdami, který je zdržel na 40 minut, čímž pro ně závod de facto skončil. Tyto potíže u prověřeného auta (4. v Le Mans) pro tým byly překvapením.
"Ale i přes všechny ty problémy si odnáším pozitivní závěry. Opravdu jsem si to moc užil. Miluji závodění, a když jezdíte osm či devět hodin v závodě, tak to je mnohem lepší jedna. Je to velmi dobrý pocit jezdit 24 hodin," shrnuje Alonso.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.