Fernando Alonso se o uplynulém víkendu poprvé zúčastnil slavné 24hodinovky v Daytoně. O slušný výsledek jej s kolegy připravil defekt a potíže s brzdovým a plynovým senzorem. Se ztrátou 90 kol byli klasifikováni až na 38. místě. Závada na brzdách Španěla trochu vystrašila.
"Samozřejmě jste trochu vyděšeni, o tom není pochyb. Dorazíte do první zatáčky - stalo se to v ní dvakrát, jedete 300 - 310 km/h, dotknete se brzd a nic. Na této trati máte naštěstí zkratku," vypráví Alonso své zážitky z víkendového závodění.
"V noci nevidíte jasně bariéru z pneumatik ani únikovou cestu, takže to bylo ještě o to děsivější. Snažíte se přivézt auto zpět do garáže, protože tohle se při vytrvalostních závodech může přihodit a mechanici problém opraví," pokračuje pilot McLarenu.
Závada se i přes výměnu hlavního brzdového válce objevila znovu, ale Fernanda byl přesto příjemně překvapený, o kolik byl jeho Ligieru v závodě rychlejší než při testech nebo v kvalifikaci, v níž skončil třináctý z padesáti aut, přičemž na pole-position ztratil necelou sekundu. Úřadující mistr světa vytrvalostní série LMP2 Bruno Senna přitom se stejným vozem skončil o dvě místa za ním.
"Šlo o velmi příjemný zážitek. Celý podnik - test, kvalifikace, restarty, stinty, únava v noci, přechod z noci na den... Bylo to moc příjemné být v tu dobu na trati. Zvládání provozu i samotné auto jsem si opravdu užil. Nejhezčí asi bylo to, jak jsme byli konkurenceschopní," popisuje Alonso.
"Protože jsme do závodu vstoupili bez vysokých nadějí, jelikož jsme nikdy nebyli konkurenceschopní, a najednou jsme zrychlili a všichni se v garáži usmívali. Takže to byl příjemný pocit. V noci šlo o velmi dobrou část závodu. Auto se chovalo celkem konkurenceschopně.
Bylo to překvapení, protože jsme v trénincích před 3 týdny moc rychlí nebyli, ani tento týden, pokud jde o čisté časy na kolo. V kvalifikaci jsme skončili 13. a 15., ale pak se to v závodě změnilo, a když jsme jezdili, tak jsme zřejmě patřili mezi tři nejrychlejší vozy na dráze."
"Žel jsme měli příliš mnoho problémů, které byly mimo naši kontrolu, pár nešťastných situací," lituje Alonso defektu, při němž ztratili 3 kola, pak problému s brzdami, který je zdržel na 40 minut, čímž pro ně závod de facto skončil. Tyto potíže u prověřeného auta (4. v Le Mans) pro tým byly překvapením.
"Ale i přes všechny ty problémy si odnáším pozitivní závěry. Opravdu jsem si to moc užil. Miluji závodění, a když jezdíte osm či devět hodin v závodě, tak to je mnohem lepší jedna. Je to velmi dobrý pocit jezdit 24 hodin," shrnuje Alonso.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.