Carlos Sainz se vydá ve šlépějích své otce, dvojnásobného mistra světa v rallye, když si tento týden poprvé vyzkouší poslední rychlostní zkoušku slavné Rallye Monte Carlo.
Třiadvacetiletý Španěl odjede v neděli 28. ledna 13,58km dlouhou poslední rychlostní zkouštu (SS17), tzv. Power Stage. Nebude však závodit naostro, tuto část si projede jako VIP auto, které kontroluje trať před tím, než se na ní vydají skuteční závodníci.
Rychlostní zkouška začíná v Alpes-Maritimes nedaleko Monaka ve výšce 1400 m n. m. a klesá sérii úzkých vlásenek před výjezdem do horského průsmyku Col de Braus, kde také končí.
Pro Carlose půjde o první účast v rallye, usedne za volant nového Renaultu Megane R. S. (1,8l turbo s výkonem 280 koní a krouticím momentem 390 Nm). Jeho otec tu monackou třikrát vyhrál (1991, 1995 a 1998), navíc si před několika dny ve svých 55 letech připsal triumf ve slavné Rallye Dakar.
"Opravdu se těším na to, až poprvé zažiju Rallye Monte Carlo. Už jsem o ní od svého otce tolikrát slyšel - jak jsou ty rychlostní zkoušky těžké, jak se mohou podmínky najednou změnit ze sněžení na déšť nebo úplné slunce, a jak musíte mít samozřejmě nervy z oceli v některých horských průsmycích a vlásenkách," popisuje Sainz mladší.
"Půjde o opravdové vzrušení, zúčastnit se tak legendárního podniku za volantem Renaultu Mégane R. S, který bude vybaven pneumatikami do sněhu a s hroty, takže budu moci lépe pocítit, jaké to je závodit v rallye v těchto rychlostních zkouškách.... První z mnoha?" dodává pilot Renaultu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.