Carlos Sainz se vydá ve šlépějích své otce, dvojnásobného mistra světa v rallye, když si tento týden poprvé vyzkouší poslední rychlostní zkoušku slavné Rallye Monte Carlo.
Třiadvacetiletý Španěl odjede v neděli 28. ledna 13,58km dlouhou poslední rychlostní zkouštu (SS17), tzv. Power Stage. Nebude však závodit naostro, tuto část si projede jako VIP auto, které kontroluje trať před tím, než se na ní vydají skuteční závodníci.
Rychlostní zkouška začíná v Alpes-Maritimes nedaleko Monaka ve výšce 1400 m n. m. a klesá sérii úzkých vlásenek před výjezdem do horského průsmyku Col de Braus, kde také končí.
Pro Carlose půjde o první účast v rallye, usedne za volant nového Renaultu Megane R. S. (1,8l turbo s výkonem 280 koní a krouticím momentem 390 Nm). Jeho otec tu monackou třikrát vyhrál (1991, 1995 a 1998), navíc si před několika dny ve svých 55 letech připsal triumf ve slavné Rallye Dakar.
"Opravdu se těším na to, až poprvé zažiju Rallye Monte Carlo. Už jsem o ní od svého otce tolikrát slyšel - jak jsou ty rychlostní zkoušky těžké, jak se mohou podmínky najednou změnit ze sněžení na déšť nebo úplné slunce, a jak musíte mít samozřejmě nervy z oceli v některých horských průsmycích a vlásenkách," popisuje Sainz mladší.
"Půjde o opravdové vzrušení, zúčastnit se tak legendárního podniku za volantem Renaultu Mégane R. S, který bude vybaven pneumatikami do sněhu a s hroty, takže budu moci lépe pocítit, jaké to je závodit v rallye v těchto rychlostních zkouškách.... První z mnoha?" dodává pilot Renaultu.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.