Carlos Sainz se vydá ve šlépějích své otce, dvojnásobného mistra světa v rallye, když si tento týden poprvé vyzkouší poslední rychlostní zkoušku slavné Rallye Monte Carlo.
Třiadvacetiletý Španěl odjede v neděli 28. ledna 13,58km dlouhou poslední rychlostní zkouštu (SS17), tzv. Power Stage. Nebude však závodit naostro, tuto část si projede jako VIP auto, které kontroluje trať před tím, než se na ní vydají skuteční závodníci.
Rychlostní zkouška začíná v Alpes-Maritimes nedaleko Monaka ve výšce 1400 m n. m. a klesá sérii úzkých vlásenek před výjezdem do horského průsmyku Col de Braus, kde také končí.
Pro Carlose půjde o první účast v rallye, usedne za volant nového Renaultu Megane R. S. (1,8l turbo s výkonem 280 koní a krouticím momentem 390 Nm). Jeho otec tu monackou třikrát vyhrál (1991, 1995 a 1998), navíc si před několika dny ve svých 55 letech připsal triumf ve slavné Rallye Dakar.
"Opravdu se těším na to, až poprvé zažiju Rallye Monte Carlo. Už jsem o ní od svého otce tolikrát slyšel - jak jsou ty rychlostní zkoušky těžké, jak se mohou podmínky najednou změnit ze sněžení na déšť nebo úplné slunce, a jak musíte mít samozřejmě nervy z oceli v některých horských průsmycích a vlásenkách," popisuje Sainz mladší.
"Půjde o opravdové vzrušení, zúčastnit se tak legendárního podniku za volantem Renaultu Mégane R. S, který bude vybaven pneumatikami do sněhu a s hroty, takže budu moci lépe pocítit, jaké to je závodit v rallye v těchto rychlostních zkouškách.... První z mnoha?" dodává pilot Renaultu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.