Ochrana kokpitu typu Halo, kterou musí být od letošní sezóny vybaveny všechny monoposty, vypadá v podání Toro Rosso podle jeho technického ředitele Jamese Keye o něco lépe, než jsme dosud viděli.
FIA si na základě zvýšení bezpečnosti vynutila od tohoto roku další bezpečnostní prvek, který se objeví také v nižších formulových sériích. Halo je však často kritizováno z estetického hlediska jako prvek, který vozy hyzdí. Stáji Toro Rosso se ale povedlo pomocí úprav a drobných křidélek snížit dopad této ochrany kokpitu na aerodynamiku i na vzhled.
"Uvidíme, jak to půjde. Myslím, že s aerodynamickými prvky na něm to vypadá, řekněme o něco více jako Formule 1, než jsme viděli dříve. Bude vizuálně trochu vylepšeno, protože týmy mají čas na optimalizaci aerodynamiky kolem něj," říká Key.
"Ale můj podvědomý pocit mi říká, že jde o něco, na co si stejně zvykneme. Bude se o tom hodně hovořit a padne celá řada názorů, tím jsem si jistý - všechny určitě oprávněně, ale nakonec podle mě půjde o něco, na co si zkrátka zvykneme a docela rychle se začneme zase starat o závodění," pokračuje pro Racer technický ředitel Toro Rosso, jehož nový vůz minulý týden prošel povinnými nárazovými testy.
Náročnější zátěžové testyTy byly letos pro týmy kvůli ochraně kokpitu Halo o něco větší výzvou než v minulosti: "Myslím, že to bylo ze dvou důvodů opravdu těžší. Jedním z nich je to, že šlo o nový test, s čímž je tedy vždy spojeno několik neznámých. K něčemu tak novému a odlišnému, jako jsou testy Halo, nemáte žádnou historickou referenci pro srovnání."
"A také proto, že jde o celkem náročné testy. Samozřejmě, že musí jít o velmi robustní rám kolem jezdce, což vyžaduje poměrně vysoké zatížení a obtížné podmínky, abychom zajistili, že bude vyhovovat.
Rozhodně šlo o docela nový test a novou sadu požadavků, jež bylo třeba zohlednit při konstrukci šasi. Všichni byli samozřejmě trochu nervózní, když jste to poprvé zkoušeli, ale jsem rád, že to vyšlo tak, jak jsme plánovali," dodává Key.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.