Ochrana kokpitu typu Halo, kterou musí být od letošní sezóny vybaveny všechny monoposty, vypadá v podání Toro Rosso podle jeho technického ředitele Jamese Keye o něco lépe, než jsme dosud viděli.
FIA si na základě zvýšení bezpečnosti vynutila od tohoto roku další bezpečnostní prvek, který se objeví také v nižších formulových sériích. Halo je však často kritizováno z estetického hlediska jako prvek, který vozy hyzdí. Stáji Toro Rosso se ale povedlo pomocí úprav a drobných křidélek snížit dopad této ochrany kokpitu na aerodynamiku i na vzhled.
"Uvidíme, jak to půjde. Myslím, že s aerodynamickými prvky na něm to vypadá, řekněme o něco více jako Formule 1, než jsme viděli dříve. Bude vizuálně trochu vylepšeno, protože týmy mají čas na optimalizaci aerodynamiky kolem něj," říká Key.
"Ale můj podvědomý pocit mi říká, že jde o něco, na co si stejně zvykneme. Bude se o tom hodně hovořit a padne celá řada názorů, tím jsem si jistý - všechny určitě oprávněně, ale nakonec podle mě půjde o něco, na co si zkrátka zvykneme a docela rychle se začneme zase starat o závodění," pokračuje pro Racer technický ředitel Toro Rosso, jehož nový vůz minulý týden prošel povinnými nárazovými testy.
Náročnější zátěžové testyTy byly letos pro týmy kvůli ochraně kokpitu Halo o něco větší výzvou než v minulosti: "Myslím, že to bylo ze dvou důvodů opravdu těžší. Jedním z nich je to, že šlo o nový test, s čímž je tedy vždy spojeno několik neznámých. K něčemu tak novému a odlišnému, jako jsou testy Halo, nemáte žádnou historickou referenci pro srovnání."
"A také proto, že jde o celkem náročné testy. Samozřejmě, že musí jít o velmi robustní rám kolem jezdce, což vyžaduje poměrně vysoké zatížení a obtížné podmínky, abychom zajistili, že bude vyhovovat.
Rozhodně šlo o docela nový test a novou sadu požadavků, jež bylo třeba zohlednit při konstrukci šasi. Všichni byli samozřejmě trochu nervózní, když jste to poprvé zkoušeli, ale jsem rád, že to vyšlo tak, jak jsme plánovali," dodává Key.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.