Ochrana kokpitu typu Halo, kterou musí být od letošní sezóny vybaveny všechny monoposty, vypadá v podání Toro Rosso podle jeho technického ředitele Jamese Keye o něco lépe, než jsme dosud viděli.
FIA si na základě zvýšení bezpečnosti vynutila od tohoto roku další bezpečnostní prvek, který se objeví také v nižších formulových sériích. Halo je však často kritizováno z estetického hlediska jako prvek, který vozy hyzdí. Stáji Toro Rosso se ale povedlo pomocí úprav a drobných křidélek snížit dopad této ochrany kokpitu na aerodynamiku i na vzhled.
"Uvidíme, jak to půjde. Myslím, že s aerodynamickými prvky na něm to vypadá, řekněme o něco více jako Formule 1, než jsme viděli dříve. Bude vizuálně trochu vylepšeno, protože týmy mají čas na optimalizaci aerodynamiky kolem něj," říká Key.
"Ale můj podvědomý pocit mi říká, že jde o něco, na co si stejně zvykneme. Bude se o tom hodně hovořit a padne celá řada názorů, tím jsem si jistý - všechny určitě oprávněně, ale nakonec podle mě půjde o něco, na co si zkrátka zvykneme a docela rychle se začneme zase starat o závodění," pokračuje pro Racer technický ředitel Toro Rosso, jehož nový vůz minulý týden prošel povinnými nárazovými testy.
Náročnější zátěžové testyTy byly letos pro týmy kvůli ochraně kokpitu Halo o něco větší výzvou než v minulosti: "Myslím, že to bylo ze dvou důvodů opravdu těžší. Jedním z nich je to, že šlo o nový test, s čímž je tedy vždy spojeno několik neznámých. K něčemu tak novému a odlišnému, jako jsou testy Halo, nemáte žádnou historickou referenci pro srovnání."
"A také proto, že jde o celkem náročné testy. Samozřejmě, že musí jít o velmi robustní rám kolem jezdce, což vyžaduje poměrně vysoké zatížení a obtížné podmínky, abychom zajistili, že bude vyhovovat.
Rozhodně šlo o docela nový test a novou sadu požadavků, jež bylo třeba zohlednit při konstrukci šasi. Všichni byli samozřejmě trochu nervózní, když jste to poprvé zkoušeli, ale jsem rád, že to vyšlo tak, jak jsme plánovali," dodává Key.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.