Ferrari po odchodu Davea Greenwooda přiděluje nového závodního inženýra Kimimu Räikkönenovi, k personální rošádě dochází také o pár kilometrů dál od Maranella u Toro Rosso, jehož šasi včera úspěšně prošlo nárazovými testy FIA.
Scuderii opouští Dave Greenwood, jenž vedl v závodech finského jezdce, a míří do Světového vytrvalostního šampionátu WEC. Nahradit jej má Carlo Santi, jenž pro Kimiho pracoval jako datový inženýr. To potvrzuje politiku, kterou razí současný technický ředitel Mattia Binotto: vychovávat si vlastní talenty pro posílení týmu spíše než je hledat venku.
Ke změně u Ferrari ale dojde i na pozici šéfa traťových činností: Diego Ioverno se přesune jinam a jeho práci si rozdělí šéf inženýrů Jock Clear a Claudio Albertini, jenž měl na starosti motorové zákazníky - Haas a Sauber.
Novým šéfem mechaniků se stane Christian Corradini, jenž v Maranellu pracuje už několik let. Program Ferrari pro výchovu mladých talentů, na který dohlíží Massimo Rivola, posílí Marco Matassa z Toro Rosso, kde pracoval jako závodní inženýr Carlose Sainze zapůjčeného Renaultu.
We've passed the @fia crash tests, meaning we're ready for racing! Boom! ??✅Full steam ahead for #F1 2018 ? pic.twitter.com/43j1F3nLnK
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) January 16, 2018 Restrukturalizace aerodynamického oddělení Toro RossoFaenzu opouští šéf aerodynamiky Brendan Gilhome, jenž kdysi pracoval u BMW Sauberu či Mercedesu. Končí tak úzkou spolupráci s technickým ředitelem Jamesem Keyem na vývoji současného monopostu STR13, jenž bude poháněn Hondou. Své důvody nesdělil, tým nepotvrdil ani to, zda jej nahradí jeho zástupce Ben Mallock nebo si jeho povinnosti rozdělí jiní lidé.
Toro Rosso letos opět mění motory: z Renaultu přechází k Hondě, se kterou se kvůli nedostatečné výkonnosti i spolehlivosti po třech letech rozešel McLaren. Dobrou zprávou je, že včera jejich nové šasi prošlo povinnými nárazovými testy, což tým v továrně oslavil se šéfem Franzem Tostem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.