Ferrari po odchodu Davea Greenwooda přiděluje nového závodního inženýra Kimimu Räikkönenovi, k personální rošádě dochází také o pár kilometrů dál od Maranella u Toro Rosso, jehož šasi včera úspěšně prošlo nárazovými testy FIA.
Scuderii opouští Dave Greenwood, jenž vedl v závodech finského jezdce, a míří do Světového vytrvalostního šampionátu WEC. Nahradit jej má Carlo Santi, jenž pro Kimiho pracoval jako datový inženýr. To potvrzuje politiku, kterou razí současný technický ředitel Mattia Binotto: vychovávat si vlastní talenty pro posílení týmu spíše než je hledat venku.
Ke změně u Ferrari ale dojde i na pozici šéfa traťových činností: Diego Ioverno se přesune jinam a jeho práci si rozdělí šéf inženýrů Jock Clear a Claudio Albertini, jenž měl na starosti motorové zákazníky - Haas a Sauber.
Novým šéfem mechaniků se stane Christian Corradini, jenž v Maranellu pracuje už několik let. Program Ferrari pro výchovu mladých talentů, na který dohlíží Massimo Rivola, posílí Marco Matassa z Toro Rosso, kde pracoval jako závodní inženýr Carlose Sainze zapůjčeného Renaultu.
We've passed the @fia crash tests, meaning we're ready for racing! Boom! ??✅Full steam ahead for #F1 2018 ? pic.twitter.com/43j1F3nLnK
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) January 16, 2018 Restrukturalizace aerodynamického oddělení Toro RossoFaenzu opouští šéf aerodynamiky Brendan Gilhome, jenž kdysi pracoval u BMW Sauberu či Mercedesu. Končí tak úzkou spolupráci s technickým ředitelem Jamesem Keyem na vývoji současného monopostu STR13, jenž bude poháněn Hondou. Své důvody nesdělil, tým nepotvrdil ani to, zda jej nahradí jeho zástupce Ben Mallock nebo si jeho povinnosti rozdělí jiní lidé.
Toro Rosso letos opět mění motory: z Renaultu přechází k Hondě, se kterou se kvůli nedostatečné výkonnosti i spolehlivosti po třech letech rozešel McLaren. Dobrou zprávou je, že včera jejich nové šasi prošlo povinnými nárazovými testy, což tým v továrně oslavil se šéfem Franzem Tostem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.