Ferrari po odchodu Davea Greenwooda přiděluje nového závodního inženýra Kimimu Räikkönenovi, k personální rošádě dochází také o pár kilometrů dál od Maranella u Toro Rosso, jehož šasi včera úspěšně prošlo nárazovými testy FIA.
Scuderii opouští Dave Greenwood, jenž vedl v závodech finského jezdce, a míří do Světového vytrvalostního šampionátu WEC. Nahradit jej má Carlo Santi, jenž pro Kimiho pracoval jako datový inženýr. To potvrzuje politiku, kterou razí současný technický ředitel Mattia Binotto: vychovávat si vlastní talenty pro posílení týmu spíše než je hledat venku.
Ke změně u Ferrari ale dojde i na pozici šéfa traťových činností: Diego Ioverno se přesune jinam a jeho práci si rozdělí šéf inženýrů Jock Clear a Claudio Albertini, jenž měl na starosti motorové zákazníky - Haas a Sauber.
Novým šéfem mechaniků se stane Christian Corradini, jenž v Maranellu pracuje už několik let. Program Ferrari pro výchovu mladých talentů, na který dohlíží Massimo Rivola, posílí Marco Matassa z Toro Rosso, kde pracoval jako závodní inženýr Carlose Sainze zapůjčeného Renaultu.
We've passed the @fia crash tests, meaning we're ready for racing! Boom! ??✅Full steam ahead for #F1 2018 ? pic.twitter.com/43j1F3nLnK
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) January 16, 2018 Restrukturalizace aerodynamického oddělení Toro RossoFaenzu opouští šéf aerodynamiky Brendan Gilhome, jenž kdysi pracoval u BMW Sauberu či Mercedesu. Končí tak úzkou spolupráci s technickým ředitelem Jamesem Keyem na vývoji současného monopostu STR13, jenž bude poháněn Hondou. Své důvody nesdělil, tým nepotvrdil ani to, zda jej nahradí jeho zástupce Ben Mallock nebo si jeho povinnosti rozdělí jiní lidé.
Toro Rosso letos opět mění motory: z Renaultu přechází k Hondě, se kterou se kvůli nedostatečné výkonnosti i spolehlivosti po třech letech rozešel McLaren. Dobrou zprávou je, že včera jejich nové šasi prošlo povinnými nárazovými testy, což tým v továrně oslavil se šéfem Franzem Tostem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.