Ferrari po odchodu Davea Greenwooda přiděluje nového závodního inženýra Kimimu Räikkönenovi, k personální rošádě dochází také o pár kilometrů dál od Maranella u Toro Rosso, jehož šasi včera úspěšně prošlo nárazovými testy FIA.
Scuderii opouští Dave Greenwood, jenž vedl v závodech finského jezdce, a míří do Světového vytrvalostního šampionátu WEC. Nahradit jej má Carlo Santi, jenž pro Kimiho pracoval jako datový inženýr. To potvrzuje politiku, kterou razí současný technický ředitel Mattia Binotto: vychovávat si vlastní talenty pro posílení týmu spíše než je hledat venku.
Ke změně u Ferrari ale dojde i na pozici šéfa traťových činností: Diego Ioverno se přesune jinam a jeho práci si rozdělí šéf inženýrů Jock Clear a Claudio Albertini, jenž měl na starosti motorové zákazníky - Haas a Sauber.
Novým šéfem mechaniků se stane Christian Corradini, jenž v Maranellu pracuje už několik let. Program Ferrari pro výchovu mladých talentů, na který dohlíží Massimo Rivola, posílí Marco Matassa z Toro Rosso, kde pracoval jako závodní inženýr Carlose Sainze zapůjčeného Renaultu.
We've passed the @fia crash tests, meaning we're ready for racing! Boom! ??✅Full steam ahead for #F1 2018 ? pic.twitter.com/43j1F3nLnK
— Toro Rosso (@ToroRossoSpy) January 16, 2018 Restrukturalizace aerodynamického oddělení Toro RossoFaenzu opouští šéf aerodynamiky Brendan Gilhome, jenž kdysi pracoval u BMW Sauberu či Mercedesu. Končí tak úzkou spolupráci s technickým ředitelem Jamesem Keyem na vývoji současného monopostu STR13, jenž bude poháněn Hondou. Své důvody nesdělil, tým nepotvrdil ani to, zda jej nahradí jeho zástupce Ben Mallock nebo si jeho povinnosti rozdělí jiní lidé.
Toro Rosso letos opět mění motory: z Renaultu přechází k Hondě, se kterou se kvůli nedostatečné výkonnosti i spolehlivosti po třech letech rozešel McLaren. Dobrou zprávou je, že včera jejich nové šasi prošlo povinnými nárazovými testy, což tým v továrně oslavil se šéfem Franzem Tostem.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.