Šéf Sauberu Frederic Vasseur se už těší na novou sezónu F1, v které očekává, že po sérii velmi dobrých rozhodnutí budou podstatně konkurenceschopnější než loni.
V minulém ročníku skončil švýcarský tým mezi konstruktéry beznadějně poslední, když na body dosáhl jen ve dvou závodech. "Nebyla tam pouze jedna slabina. Spíše šlo o výsledek potíží týmu z roku 2016," vysvětluje Vasseur, jenž v červnu nahradil u kormidla Monišu Kaltenbornovou.
Ta se dohodla na spolupráci s Hondou, nový šéf ale smlouvu hned zrušil a místo toho se rozhodl pro aktuální pohonné jednotky Ferrari, zatímco loni Sauber jezdil s rok starými motory z roku 2016. "Pro nás to bude obrovský pokrok, mít motor Ferrari 2018. A také jsme začali s novou filozofií auta," potvrzuje.
Z finančních problémů ho dostali v létě noví majitelé Longbow Finance - švédské konsorcium spojené s Marcusem Ericssonem. Kvůli nedostatku peněz vázla samotná příprava vozu na sezónu. "Auto pro rok 2017 mělo velké zpoždění. Šlo o nový projekt, a když jste o 6 měsíců pozadu, tak to obtížnou situaci jen zhoršuje," říká pro Auto Hebdo Vasseur.
"Je to těžké pak ostatní dohánět. Rozhodnutí využívat motor Ferrari z roku 2016 tomu taky moc nepomohl. Teď máme zcela nový projekt. Sauber loni začal velmi pozdě, ale projekt 2018 jde podle plánu. Ale samozřejmě jen první test v Barceloně na konci února nám prozradí, jak na tom jsme," uvědomuje si šéf Sauberu.
Ten změnil i jezdecké složení: Pascala Wehrleina nahrazuje junior Ferrari Charles Leclerc, jenž ovládl šampionát Formule 2. Po vstupu sponzora Alfa Romeo se mění název i barvy týmu. "Ano, očekávání je mnoho a myslím, že jsme udělali několik velmi dobrý rozhodnutí," těší Vasseura, který předpokládá, že letos budou na závodních tratích o poznání konkurenceschopnější než loni.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.