Marcus Ericsson si pochvaluje přípravy svého týmu na příští sezónu Formule 1. Uznává, že ta letošní se jim moc nepovedla.
"Když jsem se dozvěděl zprávu o tom, že Sauber bude využívat starou pohonnou jednotku, tak jsme věděli, že to nebude dobré. Všichni mohli vidět, co potkalo Toro Rosso [v roce 2016]," vzpomíná Ericsson na přípravy švýcarského týmu na sezónu 2017, v níž z finančních důvodů jako jediní nastupovali s rok starými motory Ferrari.
"Stále se na to musíte snažit nahlížet pozitivněji a říkat si: 'No, tak se zaměříme na stránku šasi.' To jsme taky udělali, ale rozhodně šlo o velký hendikep. Proto si myslím, že na mě uvnitř tým a továrna docela zapůsobili tím, jak jsme byli schopni na to tlačit a nevzdávat se," pokračuje jediný jezdec, jenž absolvoval celou letošní celou sezónu, aniž by získal bod.
Těžké období pro Sauber přišlo na okruzích po letní přestávce: "Vypadalo to fakt jako katastrofa. Na nejbližší vůz jsme tolik ztráceli, přes sekundu na kolo. Bylo to opravdu, opravdu špatné. Bylo by to pro tým snadné se úplně vzdát a myslet jen na příští rok, ale oni pořád usilovně pracovali, v továrně pokračovali ve vývoji a na dráze v nasazování nových věcí."
"Poslední tři víkendy jsme se vlastně opět dostali do soubojů, v kvalifikaci jsme některé lidi předčili a v závodě je férově překonali. To je pro tým velká věc. Dokládá to, že tým má mnoho kvalit - jak na trati, tak i v továrně," dodává jezdec Sauber.
Ten se v roce 2018 po přejmenování na Alfa Romeo Sauber F1 Team těší na užší spolupráci s Ferrari a aktuální specifikaci jejich pohonné jednotky. A švédský pilot dostane nového týmového kolegu - místo Pascala Wehrleina totiž zaujme Charles Leclerc.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.