Marcus Ericsson si pochvaluje přípravy svého týmu na příští sezónu Formule 1. Uznává, že ta letošní se jim moc nepovedla.
"Když jsem se dozvěděl zprávu o tom, že Sauber bude využívat starou pohonnou jednotku, tak jsme věděli, že to nebude dobré. Všichni mohli vidět, co potkalo Toro Rosso [v roce 2016]," vzpomíná Ericsson na přípravy švýcarského týmu na sezónu 2017, v níž z finančních důvodů jako jediní nastupovali s rok starými motory Ferrari.
"Stále se na to musíte snažit nahlížet pozitivněji a říkat si: 'No, tak se zaměříme na stránku šasi.' To jsme taky udělali, ale rozhodně šlo o velký hendikep. Proto si myslím, že na mě uvnitř tým a továrna docela zapůsobili tím, jak jsme byli schopni na to tlačit a nevzdávat se," pokračuje jediný jezdec, jenž absolvoval celou letošní celou sezónu, aniž by získal bod.
Těžké období pro Sauber přišlo na okruzích po letní přestávce: "Vypadalo to fakt jako katastrofa. Na nejbližší vůz jsme tolik ztráceli, přes sekundu na kolo. Bylo to opravdu, opravdu špatné. Bylo by to pro tým snadné se úplně vzdát a myslet jen na příští rok, ale oni pořád usilovně pracovali, v továrně pokračovali ve vývoji a na dráze v nasazování nových věcí."
"Poslední tři víkendy jsme se vlastně opět dostali do soubojů, v kvalifikaci jsme některé lidi předčili a v závodě je férově překonali. To je pro tým velká věc. Dokládá to, že tým má mnoho kvalit - jak na trati, tak i v továrně," dodává jezdec Sauber.
Ten se v roce 2018 po přejmenování na Alfa Romeo Sauber F1 Team těší na užší spolupráci s Ferrari a aktuální specifikaci jejich pohonné jednotky. A švédský pilot dostane nového týmového kolegu - místo Pascala Wehrleina totiž zaujme Charles Leclerc.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.