Felipe Massa hodnotí letošní změny regulí a jejich dopad na současné monoposty.
"Rozhodně budu na letošní vozy vzpomínat v dobrém. Z jízdy jsem měl dobrý pocit. Pro jezdce je to zábavné díky vysokému přetížení a náročnosti samotného řízení. Abyste zajeli perfektní kolo v těchto vozech, musíte být schopný pilot. Ne jako dříve, kdy jste museli pořád myslet na gumy a jezdit jako babička. Dneska musíte jezdit jako závodník. Je to podobné autům z let 2006, 2007, 2008. Auta zvládnou vše a je to jen na pilotovi a jeho agresivitě," řekl Massa, jenž započal svou kariéru ve Formuli 1 před šestnácti lety v barvách Sauberu.
Auta jsou sice dle Brazilce dobrá, ale pořád se špatně předjíždí. "Myslím si, že jediné, čemu ještě musíme porozumět, je, jak jezdit blíže za sebou. Můžete mít kolik přítlaku chcete, pořád je ale potřeba čistý vzduch. Když nemáte před sebou čistý vzduch, tak začnete ztrácet přítlak a přilnavost. Předjíždění je tím problémem, pokud se to podaří Liberty vyřešit, bude to skvělé pro show," dodal Brazilec.
V poslední době se objevovaly názory, že za některé nudné závody mohou samotné okruhy, hodně byla skloňovaná závěrečná Grand Prix na Yas Marině. Na otázku, zda jsou na vině právě tratě, Massa odpověděl? "Některé okruhy ano, jinde zase ne. Je jisté, že auta jsou větší problém než okruhy."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.