Zakladatel společnosti Virgin a stejnojmenné stáje promluvil o budoucnosti Formule E.
Miliardář Richard Branson, jenž v letech 2010 a 2011 měl svůj tým Virgin Racing (předchůdce Manoru) v královně motorsportu, v současné době působí v progresivní sérii monopostů na elektrický pohon, Formuli E. A právě tyto závody jsou dle úspěšného podnikatele budoucností.
"Formule E dokázala upozornit na problémy, jakými jsou třeba klimatické změny. Jsme v pozici, kdy nabádáme jak fanoušky, tak vládní úředníky k tomu, aby se o tuto problematiku zajímali. Týmy na této oblasti tvrdě pracují, aby pomohly splnit cíle Pařížské dohody. Je to prostě skvělá platforma, díky které můžeme ukázat nové technologie ze světa elektromobilů. Navíc ukazujeme, že auta na elektrický pohon nejsou pomalá a nudná, jsou cool a zábavná," hodnotí přínos Formule E pro čínský The Post britský podnikatel.
Jak vidí Branson budoucnost šampionátu? "Je to šíleně zábavné. Šampionát se rychle rozrůstá, každým rokem přinášíme novinky. Dovolím si předpovědět, že během 10 let bude Formule E před Formulí 1, pokud budou pokračovat v současném pojetí."
"Mělo by to tak být. Ve světě by měly jezdit ekologická auta. Musíme se všichni odpoutat od vozů, co znečišťují prostředí. Formule E nás tomuto směru učí," zakončil Branson, za jehož tým v minulé sezóně jezdil i bývalý pilot Toro Rosso Jean-Éric Vergne.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.