Zak Brown bilancuje nad uplynulou sezónou a vyzdvihuje schopnosti Stoffela Vandoornea.
Zak Brown si pochvaluje výkony belgického pilota Stoffela Vandoornea, který pro letošní sezónu v kokpitu stáje z Wokingu nahradil mistra světa ze sezóny 2009 Jensona Buttona.
"Byl to pro něj velmi těžký začátek kvůli našim problémům se spolehlivostí. Je nováček, takže na několika okruzích byl poprvé v životě. Fernando může těžit s 16 let ve Formuli 1, takže když má problém a musí dojet pět kol, tak se má o co opřít," řekl výkonný ředitel McLarenu Brown.
"Stoffel navíc chyběl v několika trénincích, a to na okruzích, kde nikdy nejel a pak musel dojíždět těch pět kol, navíc v situaci, kdy jeho kolega je jeden z nejlepších pilotů světa. Pokud vezmete v potaz ten tlak a další okolnosti, tak jeho přístup byl skvělý a pořád zrychluje. Je velmi blízko Fernandovi," pokračoval Američan, jenž nahradil Rona Dennise.
Brown následně poodhalil, že Alonso měl přednost při nasazování nových balíků vylepšení. "Ne vždy měly stejné auta. Obě auta jsou identická, ale čas od času se stalo, že jsme měli jen jeden balík a v 9 z 10 případů ho dáte tomu zkušenějšímu. Byly závody, kde to vypadalo, že rozdíl mezi nimi je velký, ale to bylo v autě, ne ve schopnostech. Jsem se Stoffelem velice spokojený," zakončil Zak Brown.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.