Bernie Ecclestone zkritizoval přístup společnosti Liberty Media, která po převzetí Formule 1 své návrhy konzultuje s týmy. Takto podle něj ve vrcholné disciplíně motorsportu není možné fungovat.
Na schůzkách s týmy probrala nová pravidla pro motory, které by měly pohánět vozy v F1 od roku 2021, či své nápady na přerozdělování příjmů. Některé byly nadšeny, jiné naopak pohrozily svým odchodem. Podle Ecclestone ale noví šéfové musí fungovat jako diktátoři.
"Demokracie nemá ve Formuli 1 místo. Noví majitelé si to brzy uvědomí, protože zatím ničeho nedosáhli," uvádí pro Sonntagsblick 87letý Ecclestone, jenž zimní období tráví na své kávové plantáži v Brazílii.
Zkritizoval také přístup Ferrari, které opět hrozí odchodem z F1, protože se mu návrhy na změny nelíbí. To je věc, s níž se Bernie často setkával: "Ta stará hra!"
"Když nevyhrají, tak obvykle panikaří. Max Mosley a já bychom mohli sepsat dlouhý seznam všech případů, kdy jsme Ferrari pomohli, ale oni to vždy popřou!" dodává Ecclestone, který mj. nastavil systém odměn v F1 tak, aby stáj z Maranella bez ohledu na výsledky dostávala prostřednictvím historického bonusu každý rok o 2 miliardy Kč více než ostatní týmy.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.