Pilot Ferrari pro francouzský magazín Auto Hebdo reflektoval současné snahy nového vedení Formule 1.
Jeden z památných okamžiků letošního roku bude start Velké ceny Španělska, kde se finský pilot dostal do kontaktu s jedním z vozů Red Bullu a závod pro něj předčasně skončil. V tento moment režie zabrala i brečícího klučinu Thomase, který v dresu Ferrari fandil svému oblíbenci. Tento na první pohled dojemný příběh měl i svou dohru, kdy byl Thomas pozván do paddocku a mohl se setkat se svým idolem.
Noví majitelé dokázali rychůe zareagovat, a Formule 1 si tak dokázala udělat skvělou reklamu. Za éry Bernieho Ecclestonea by se toto s největší pravděpodobností nestalo, což i samotný Brit potvrdil.
V současné době ale nové vedení přešlapuje kvůli změně pravidel, které začnou platit počínaje sezónou 2021. Objevují se dokonce zprávy z tábora Ferrari či Mercedesu ohledně případného odchodu z královny motorsportu.
Své k počínání Američanů řekl i Iceman: "Snaží se zlepšit současnou F1. Chtějí, aby byla jednodušší na sledování, čímž by oslovili více lidí. To se ale projeví až za pár let, kdy vzejdou v platnost nová pravidla. Až poté uvidíme, jaký mají na Formuli 1 opravdu vliv."
"Myslím si, že se hodně snaží. Každého si vyslechnou a pokládají správné otázky. To, zda to bude dobré, uvidíme až v nových autech," dodal mistr světa z roku 2007.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.