Pilot Ferrari pro francouzský magazín Auto Hebdo reflektoval současné snahy nového vedení Formule 1.
Jeden z památných okamžiků letošního roku bude start Velké ceny Španělska, kde se finský pilot dostal do kontaktu s jedním z vozů Red Bullu a závod pro něj předčasně skončil. V tento moment režie zabrala i brečícího klučinu Thomase, který v dresu Ferrari fandil svému oblíbenci. Tento na první pohled dojemný příběh měl i svou dohru, kdy byl Thomas pozván do paddocku a mohl se setkat se svým idolem.
Noví majitelé dokázali rychůe zareagovat, a Formule 1 si tak dokázala udělat skvělou reklamu. Za éry Bernieho Ecclestonea by se toto s největší pravděpodobností nestalo, což i samotný Brit potvrdil.
V současné době ale nové vedení přešlapuje kvůli změně pravidel, které začnou platit počínaje sezónou 2021. Objevují se dokonce zprávy z tábora Ferrari či Mercedesu ohledně případného odchodu z královny motorsportu.
Své k počínání Američanů řekl i Iceman: "Snaží se zlepšit současnou F1. Chtějí, aby byla jednodušší na sledování, čímž by oslovili více lidí. To se ale projeví až za pár let, kdy vzejdou v platnost nová pravidla. Až poté uvidíme, jaký mají na Formuli 1 opravdu vliv."
"Myslím si, že se hodně snaží. Každého si vyslechnou a pokládají správné otázky. To, zda to bude dobré, uvidíme až v nových autech," dodal mistr světa z roku 2007.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.