Pilot Ferrari pro francouzský magazín Auto Hebdo reflektoval současné snahy nového vedení Formule 1.
Jeden z památných okamžiků letošního roku bude start Velké ceny Španělska, kde se finský pilot dostal do kontaktu s jedním z vozů Red Bullu a závod pro něj předčasně skončil. V tento moment režie zabrala i brečícího klučinu Thomase, který v dresu Ferrari fandil svému oblíbenci. Tento na první pohled dojemný příběh měl i svou dohru, kdy byl Thomas pozván do paddocku a mohl se setkat se svým idolem.
Noví majitelé dokázali rychůe zareagovat, a Formule 1 si tak dokázala udělat skvělou reklamu. Za éry Bernieho Ecclestonea by se toto s největší pravděpodobností nestalo, což i samotný Brit potvrdil.
V současné době ale nové vedení přešlapuje kvůli změně pravidel, které začnou platit počínaje sezónou 2021. Objevují se dokonce zprávy z tábora Ferrari či Mercedesu ohledně případného odchodu z královny motorsportu.
Své k počínání Američanů řekl i Iceman: "Snaží se zlepšit současnou F1. Chtějí, aby byla jednodušší na sledování, čímž by oslovili více lidí. To se ale projeví až za pár let, kdy vzejdou v platnost nová pravidla. Až poté uvidíme, jaký mají na Formuli 1 opravdu vliv."
"Myslím si, že se hodně snaží. Každého si vyslechnou a pokládají správné otázky. To, zda to bude dobré, uvidíme až v nových autech," dodal mistr světa z roku 2007.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.