McLaren o víkendu odhalil nový model Senna, který bude vyrábět příští rok. Chce tím vzdát hold legendárnímu brazilskému pilotovi Ayrtonovi Sennovi, který tragicky zahynul během Velké ceny San Marina 1994. Jaké jsou parametry vozu a jak vypadá?
Britská automobilka ho chce vyrobit 500 kusů, o všechny už má i přes vysokou cenu (v přepočtu 22 mil. Kč) zájemce. Zajímavý je vykrojenými okny do průhledných dveří a také agresivní aerodynamický balík zahrnující obrovské sací otvory, elegantně tvarované zadní křídlo nad třemi koncovkami výfuku a ostře tvarovaný difuzor. Díky tomu má dosahovat "nevídaných hodnot přítlaku."
Podle McLarenu půjde o ultimátní okruhové hyperauto, které bude legální i pro jízdu na běžných silnicích. Jeho hmotnost dosahuje pouze 1198 kg, což při 800 Nm krouticího momentu a 800 koních, které produkuje 4litrový V8 motor s dvojitým přeplňováním, odpovídá 688 koním na tunu.
Vůz bude kromě nejsilnějšího motoru, po kterém kdy McLaren sáhl, obsahovat sedmirychlostní převodovku s dvojitou spojkou a hydraulickým zavěšením RCC II (RaceActive Chassis Control II).
Zatímco předchozí špičkový model P1 byl navržen tak, aby se stal nejlepším vozem na silnici a na okruhu, u Senny se McLaren soustředí zejména na špičkové okruhové vlastnosti.
Fotogalerie:Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.