Dle statistik vydaných promotéry letos návštěvnost vzrostla oproti loňskému roku a vypadá to, že atraktivní bitvy mezi Mercedesem a Ferrari mohou být cestou k dalšímu nárůstu.
Dle vydaných analýz hned u 13 z 20 velkých cen vzrostla návštěvnost oproti minulému roku. Nejlépe na tom byla Kanada a Rakousko, kam se přijelo podívat o cca 60 000 fanoušků více. V Baku se dokonce objevilo dvakrát více diváků než na loňské GP Evorpy. Dohormady pak na závody Formule 1 dorazilo 4 071 400 příznivců motorsortu.
Vůbec nejvíce lidí se ukázalo právě ve zmíněném Montrealu, kam letos přijelo na 360 000 diváků. V závěsu pak skončila GP Velké Británie (345 000) a VC Mexiku (337 000). Průměrná víkendová návštěvnost se pak napříč celým kalendářem pohybovala někde na 203 750 divácích. Zlatý hřeb, tedy nedělní závod, si průměrně z tribun užívalo 76 622 fanoušků.
Největší pokles fanoušků paradoxně zaznamenala VC USA. Mnohými kritizované vyvolávání legendárním boxerským hlasatelem Michael Buffer si přišlo do Texasu poslechnout o 11 889 fanoušků méně, než se zúčastnilo loňského víkendu.
Čísla si pochvaluje i vedení z Liberty Media: "Sezona 2017 byla skvělou podívanou, a to jak na trati, tak mimo ni. Velké díky patří pilotům, týmům a samozřejmě fanouškům, jejichž srdce pro tento sport bije," řekl šéf Marketingu F1 Sean Bratches.
"Návštěvnost více jak 200 000 fanoušků na závod znamená, že 20 víkendů v roce populace středně velkého města objíždí závodní okruhy a sleduje závody Formule 1. Naší povinností je nyní zajistit, aby velké ceny byly ještě zábavnější. Chceme mít tu nejlepší závodní podívanou světa," dodal bývalý výkonný ředitel sportovní stanice ESPN.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.