Dle statistik vydaných promotéry letos návštěvnost vzrostla oproti loňskému roku a vypadá to, že atraktivní bitvy mezi Mercedesem a Ferrari mohou být cestou k dalšímu nárůstu.
Dle vydaných analýz hned u 13 z 20 velkých cen vzrostla návštěvnost oproti minulému roku. Nejlépe na tom byla Kanada a Rakousko, kam se přijelo podívat o cca 60 000 fanoušků více. V Baku se dokonce objevilo dvakrát více diváků než na loňské GP Evorpy. Dohormady pak na závody Formule 1 dorazilo 4 071 400 příznivců motorsortu.
Vůbec nejvíce lidí se ukázalo právě ve zmíněném Montrealu, kam letos přijelo na 360 000 diváků. V závěsu pak skončila GP Velké Británie (345 000) a VC Mexiku (337 000). Průměrná víkendová návštěvnost se pak napříč celým kalendářem pohybovala někde na 203 750 divácích. Zlatý hřeb, tedy nedělní závod, si průměrně z tribun užívalo 76 622 fanoušků.
Největší pokles fanoušků paradoxně zaznamenala VC USA. Mnohými kritizované vyvolávání legendárním boxerským hlasatelem Michael Buffer si přišlo do Texasu poslechnout o 11 889 fanoušků méně, než se zúčastnilo loňského víkendu.
Čísla si pochvaluje i vedení z Liberty Media: "Sezona 2017 byla skvělou podívanou, a to jak na trati, tak mimo ni. Velké díky patří pilotům, týmům a samozřejmě fanouškům, jejichž srdce pro tento sport bije," řekl šéf Marketingu F1 Sean Bratches.
"Návštěvnost více jak 200 000 fanoušků na závod znamená, že 20 víkendů v roce populace středně velkého města objíždí závodní okruhy a sleduje závody Formule 1. Naší povinností je nyní zajistit, aby velké ceny byly ještě zábavnější. Chceme mít tu nejlepší závodní podívanou světa," dodal bývalý výkonný ředitel sportovní stanice ESPN.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.