Dle statistik vydaných promotéry letos návštěvnost vzrostla oproti loňskému roku a vypadá to, že atraktivní bitvy mezi Mercedesem a Ferrari mohou být cestou k dalšímu nárůstu.
Dle vydaných analýz hned u 13 z 20 velkých cen vzrostla návštěvnost oproti minulému roku. Nejlépe na tom byla Kanada a Rakousko, kam se přijelo podívat o cca 60 000 fanoušků více. V Baku se dokonce objevilo dvakrát více diváků než na loňské GP Evorpy. Dohormady pak na závody Formule 1 dorazilo 4 071 400 příznivců motorsortu.
Vůbec nejvíce lidí se ukázalo právě ve zmíněném Montrealu, kam letos přijelo na 360 000 diváků. V závěsu pak skončila GP Velké Británie (345 000) a VC Mexiku (337 000). Průměrná víkendová návštěvnost se pak napříč celým kalendářem pohybovala někde na 203 750 divácích. Zlatý hřeb, tedy nedělní závod, si průměrně z tribun užívalo 76 622 fanoušků.
Největší pokles fanoušků paradoxně zaznamenala VC USA. Mnohými kritizované vyvolávání legendárním boxerským hlasatelem Michael Buffer si přišlo do Texasu poslechnout o 11 889 fanoušků méně, než se zúčastnilo loňského víkendu.
Čísla si pochvaluje i vedení z Liberty Media: "Sezona 2017 byla skvělou podívanou, a to jak na trati, tak mimo ni. Velké díky patří pilotům, týmům a samozřejmě fanouškům, jejichž srdce pro tento sport bije," řekl šéf Marketingu F1 Sean Bratches.
"Návštěvnost více jak 200 000 fanoušků na závod znamená, že 20 víkendů v roce populace středně velkého města objíždí závodní okruhy a sleduje závody Formule 1. Naší povinností je nyní zajistit, aby velké ceny byly ještě zábavnější. Chceme mít tu nejlepší závodní podívanou světa," dodal bývalý výkonný ředitel sportovní stanice ESPN.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.