Sebastian Vettel si nemyslí, že budoucností motorsportu jsou závody po vzoru Formule E. Tato série je prý pomalá a nezábavná.
Formule E minulý víkend vstoupila do své čtvrté sezóny městským závodem v Hong Kongu a díky zajímavým technologiím a neotřelému závodnímu formátu každoročně láká jak více fanoušků, tak i více automobilek. V současné době z velkých hráčů v závodech elektrických formulí figuruje Renault, BMW, Jaguar a Audi. V příštím roce by se navíc mělo přidat Porsche a Mercedes.
Je tedy otázkou, zda by se tradiční Formule 1 neměla v určitých ohledech touto progresivní sérií inspirovat. Kratší závody, futuristické technologie, včetně vozů ovládaných umělou inteligencí (Roborace), a dobře zvládnuté digitální platformy jsou dnes silnými stránkami Formule E.
Tento názor rozhodně nezastává Sebastian Vettel, který nevěří, že právě Formule E je budoucností motoristického sportu. "Pro mě to budoucnost není," řekl pro švýcarské noviny Blick čtyřnásobný mistr světa.
Vettelovi se hlavně nelíbí rychlost. Ta je dle regulí FIA u elektrických monopostů omezena na pouhých 225 km/h - primárně z bezpečnostních důvodů. "Auta na elektrický pohon jsou nyní hodně v kurzu, ale lidé, kteří se zajímají o motorsport, si této série až tolik nevšímají. Ty vozy nejsou moc rychlé a spousta pilotů, co v této sérii závodí, mi říká, že ani řízení monopostu není nijak zábavné," dodal Vettel.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.