Sebastian Vettel si nemyslí, že budoucností motorsportu jsou závody po vzoru Formule E. Tato série je prý pomalá a nezábavná.
Formule E minulý víkend vstoupila do své čtvrté sezóny městským závodem v Hong Kongu a díky zajímavým technologiím a neotřelému závodnímu formátu každoročně láká jak více fanoušků, tak i více automobilek. V současné době z velkých hráčů v závodech elektrických formulí figuruje Renault, BMW, Jaguar a Audi. V příštím roce by se navíc mělo přidat Porsche a Mercedes.
Je tedy otázkou, zda by se tradiční Formule 1 neměla v určitých ohledech touto progresivní sérií inspirovat. Kratší závody, futuristické technologie, včetně vozů ovládaných umělou inteligencí (Roborace), a dobře zvládnuté digitální platformy jsou dnes silnými stránkami Formule E.
Tento názor rozhodně nezastává Sebastian Vettel, který nevěří, že právě Formule E je budoucností motoristického sportu. "Pro mě to budoucnost není," řekl pro švýcarské noviny Blick čtyřnásobný mistr světa.
Vettelovi se hlavně nelíbí rychlost. Ta je dle regulí FIA u elektrických monopostů omezena na pouhých 225 km/h - primárně z bezpečnostních důvodů. "Auta na elektrický pohon jsou nyní hodně v kurzu, ale lidé, kteří se zajímají o motorsport, si této série až tolik nevšímají. Ty vozy nejsou moc rychlé a spousta pilotů, co v této sérii závodí, mi říká, že ani řízení monopostu není nijak zábavné," dodal Vettel.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.