Sebastian Vettel si nemyslí, že budoucností motorsportu jsou závody po vzoru Formule E. Tato série je prý pomalá a nezábavná.
Formule E minulý víkend vstoupila do své čtvrté sezóny městským závodem v Hong Kongu a díky zajímavým technologiím a neotřelému závodnímu formátu každoročně láká jak více fanoušků, tak i více automobilek. V současné době z velkých hráčů v závodech elektrických formulí figuruje Renault, BMW, Jaguar a Audi. V příštím roce by se navíc mělo přidat Porsche a Mercedes.
Je tedy otázkou, zda by se tradiční Formule 1 neměla v určitých ohledech touto progresivní sérií inspirovat. Kratší závody, futuristické technologie, včetně vozů ovládaných umělou inteligencí (Roborace), a dobře zvládnuté digitální platformy jsou dnes silnými stránkami Formule E.
Tento názor rozhodně nezastává Sebastian Vettel, který nevěří, že právě Formule E je budoucností motoristického sportu. "Pro mě to budoucnost není," řekl pro švýcarské noviny Blick čtyřnásobný mistr světa.
Vettelovi se hlavně nelíbí rychlost. Ta je dle regulí FIA u elektrických monopostů omezena na pouhých 225 km/h - primárně z bezpečnostních důvodů. "Auta na elektrický pohon jsou nyní hodně v kurzu, ale lidé, kteří se zajímají o motorsport, si této série až tolik nevšímají. Ty vozy nejsou moc rychlé a spousta pilotů, co v této sérii závodí, mi říká, že ani řízení monopostu není nijak zábavné," dodal Vettel.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.