Lewis Hamilton se stal jasně nejlepším pilotm letošní hlasování dle hlasování šéfů týmů. Zaujal je Esteban Ocon, který obsadil pátou příčku.
Všech 10 šéfů se i letos sešlo, aby ohodnotili nejlepší jezdce letošní sezóny dle bodovacího systému, který se používá ve velkých cenách (tj. 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1). V tajném hlasování Autosportu tak mohou vyjádřit svůj upřímný názor na složení startovního roštu.
Bez překvapení mezi nimi zvítězil letošní mistr světa Lewis Hamilton, jenž si připsal 233 z celkových 250 možných bodů. Je to sice o bod méně než loni, je však třeba vzít v úvahu, že letos po odchodu Manoru bylo o jednoho hlasujícího méně. Jde o jeho čtvrtý triumf v této anketě v řadě za sebou.
Druhá příčka se 143 body náleží mladému Maxovi Verstappenovi z Red Bullu, Hamiltonův nejbližší pronásledovatel ze závodních oválů - Sebastian Vettel z Ferrari - skončil až za Holanďanem na třetí příčce se 141 body.
Skvělou sezónu prožil Esteban Ocon u Force Indie, jenž je pátý za Danielem Ricciardem, ale před matadory Fernandem Alonsem či Kimim Räikkönenem. Nejvíce si polepšil Carlos Sainz (poskočil z 10. na dělené 7. místo), pořadí uzavírají Nico Hülkenberg z Renaultu a Valtteri Bottas z mistrovského Mercedesu.
Kdo hlasoval?Cyril Abiteboul (Renault), Maurizio Arrivabene (Ferrari), Eric Boullier (McLaren), Christian Horner (Red Bull), Vijay Mallya (Force India), Günther Steiner (Haas), Franz Tost (Toro Rosso), Fred Vasseur (Sauber), Claire Williamsová (Williams), Toto Wolff (Mercedes).
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.