Pirelli věří, že se v sezóně 2018 během velkých cen dočkáme častějších zastávek v boxech, než tomu bylo letos, kdy většina jezdců obvykle vystačila s jedinou zastávkou.
Italský výrobce pneumatik před letošním ročníkem F1 trochu "přitvrdil." Pro příští sezónu ale sáhne opět po trochu měkčích směsích a svou nabídku pneumatik pro suché podmínky rozšíří z pěti na sedm (nová bude hyper-měkká a super-tvrdá směs).
Cílem Pirelli je dosáhnout, aby během závodu byla nejrychlejší dvouzastávková strategie, což podle nich pomůže k atraktivnějším závodům (letos si v 15 z nich jezdci vystačili pouze s jednou). Data z testování v Abú Zabí tento týden naznačuje, že by se jejich záměr mohl naplnit.
"Vzhledem k tomu, že škála je o jeden stupeň měkčí, navíc máme hyper-měkké, tak nyní máme možnost jít do dostatečně měkkých pneumatik, abychom mohli cílit na dvě zastávky," potvrzuje manažer Pirelli Mario Isola.
"Věřím, že tři zastávky jsou trochu moc, protože si uvědomujeme, že to může být poněkud matoucí, mít příliš mnoho zastávek. Pokusíme se vybírat pneumatiky tak, abychom měli dvě zastávky nebo aby jednou z nejrychlejších strategií byla ta dvouzastávková.
Více směsí, kterou navíc o stupeň měkčí, to má další výhodu: dáváte týmům šanci na konstrukci vozu, který je jemnější vůči pneumatikám, takže můžete více sahat po měkčích směsích. Tato další proměnná je na týmech a my dáváme všem stejnou příležitost," pokračuje Isola.
V Abú Zabí si tento týden piloti poprvé vyzkoušeli hyper-měkkou směs, jež byla až o sekundu rychlejší než ultra-měkká, která má zase k dobru 4 desetiny oproti super-měkké.
Pirelli oznámí výběr pneumatik pro Velkou cenu Austrálie už 7. prosince. Od příštího roku navíc nemusí vybírat směsi, které jsou dle tvrdostí hned vedle sebe, což také může přispět ke zpestření.
"Máme možnost jednu směs přeskočit, takže nemusíme přijet například s ultra-měkkou, super-měkkou a měkkou. Volbu směsí a výběr doladíme, abychom dokázali zajistit tvorbu odlišných strategií. Průměrný počet zastávek by měl dosahovat dvou. To je cíl. Chceme vidět alternativní strategie," dodává manažer Pirelli.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.