Pirelli věří, že se v sezóně 2018 během velkých cen dočkáme častějších zastávek v boxech, než tomu bylo letos, kdy většina jezdců obvykle vystačila s jedinou zastávkou.
Italský výrobce pneumatik před letošním ročníkem F1 trochu "přitvrdil." Pro příští sezónu ale sáhne opět po trochu měkčích směsích a svou nabídku pneumatik pro suché podmínky rozšíří z pěti na sedm (nová bude hyper-měkká a super-tvrdá směs).
Cílem Pirelli je dosáhnout, aby během závodu byla nejrychlejší dvouzastávková strategie, což podle nich pomůže k atraktivnějším závodům (letos si v 15 z nich jezdci vystačili pouze s jednou). Data z testování v Abú Zabí tento týden naznačuje, že by se jejich záměr mohl naplnit.
"Vzhledem k tomu, že škála je o jeden stupeň měkčí, navíc máme hyper-měkké, tak nyní máme možnost jít do dostatečně měkkých pneumatik, abychom mohli cílit na dvě zastávky," potvrzuje manažer Pirelli Mario Isola.
"Věřím, že tři zastávky jsou trochu moc, protože si uvědomujeme, že to může být poněkud matoucí, mít příliš mnoho zastávek. Pokusíme se vybírat pneumatiky tak, abychom měli dvě zastávky nebo aby jednou z nejrychlejších strategií byla ta dvouzastávková.
Více směsí, kterou navíc o stupeň měkčí, to má další výhodu: dáváte týmům šanci na konstrukci vozu, který je jemnější vůči pneumatikám, takže můžete více sahat po měkčích směsích. Tato další proměnná je na týmech a my dáváme všem stejnou příležitost," pokračuje Isola.
V Abú Zabí si tento týden piloti poprvé vyzkoušeli hyper-měkkou směs, jež byla až o sekundu rychlejší než ultra-měkká, která má zase k dobru 4 desetiny oproti super-měkké.
Pirelli oznámí výběr pneumatik pro Velkou cenu Austrálie už 7. prosince. Od příštího roku navíc nemusí vybírat směsi, které jsou dle tvrdostí hned vedle sebe, což také může přispět ke zpestření.
"Máme možnost jednu směs přeskočit, takže nemusíme přijet například s ultra-měkkou, super-měkkou a měkkou. Volbu směsí a výběr doladíme, abychom dokázali zajistit tvorbu odlišných strategií. Průměrný počet zastávek by měl dosahovat dvou. To je cíl. Chceme vidět alternativní strategie," dodává manažer Pirelli.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.