Honda bude mít v novém partnerství s Toro Rosso díky nabytým zkušenostem větší slovo než v předchozím svazku s McLarenem. Usilovně pracuje na integraci své pohonné jednotky do nového šasi, její koncept však nemění.
Japonská automobilka po předčasném konci s McLarenem navazuje spolupráci s Toro Rosso. "Nová výzva a nové vztahy s lidmi jsou vždy vzrušující. Z pohledu zkušeností budeme v této éře Hondy poprvé měnit tým. A získáme lepší porozumění tomu, co je normální situací," popisuje šéf F1 projektu Jusuke Hasegawa na stránkách Hondy.
"Myslím, že jsme změnu potřebovali. Z technického pohledu to je pro nás dobré získat více poznatků o dalších věcech, jako jsou nové situace hlazení nebo jak odpor ovlivňuje maximální rychlosti vozu s odlišnou konstrukcí. Je velmi důležité poznat, co je standardem," pokračuje.
Práce na novém balíku jsou již v plném proudu: "Instalace je pro nás tou nejtěžší prací - dostat motor do šasi. Musíme dělat hodně úprav, což je náročným úkolem, obzvlášť v tomto období s omezeným množstvím času. Obě strany, Honda i Toro Rosso, odvádějí velmi dobrou práci."
"My jsme ti, kteří zatím vznášejí většinu požadavku, je ale férové říct, že půjde o rovnoprávnější partnerství než s McLarenem, pokud jde o vůdcovství, a to nejen kvůli velikosti týmu. Hond jako společnost je obrovská, ale měli jsme jen málo aktuálních zkušeností s F1 - z tohoto pohledu nás tedy McLaren vedl. S Toro Rosso to nebude stejné," popisuje Hasegawa rozdíly ve spolupráci.
Prozrazuje, že koncept své pohonné jednotky, kterou před letošní sezónou přepracovávali, měnit během zimy nebudou: "Rychle pracujeme na změně týmu. Musíme vše do února připravit, takže půjde o rušnou zimu. Vývoj pohonné jednotky pokračuje. Zůstaneme u stejného konceptu z letošního ročníku, takže tu současnou budeme moci využít jako výchozí bod."
O konkrétních cílech Hasegawa ještě hovořit nechce, odmítá však domněnku, že s Toro Rosso nebudou pod tak velkým tlakem: "Musíme Brendonovi [Hartleymu] a Pierrovi [Gaslymu] poskytnout výkonnost, kterou potřebují. Samozřejmě, že jsou velmi dobrými jezdci, ale zároveň jsou v F1 i nováčky, takže je příliš brzy hovořit o tom, co může být v šampionátu konstruktérů naším cílem.
Lidé mi říkají, že u Toro Rosso budeme čelit mnohem nižšímu tlaku, ale to podle mě není pravda. Domnívám se, že musíme jednoduše připravit ten nejlepší motor, a to nic nezpomalí."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.