Honda bude mít v novém partnerství s Toro Rosso díky nabytým zkušenostem větší slovo než v předchozím svazku s McLarenem. Usilovně pracuje na integraci své pohonné jednotky do nového šasi, její koncept však nemění.
Japonská automobilka po předčasném konci s McLarenem navazuje spolupráci s Toro Rosso. "Nová výzva a nové vztahy s lidmi jsou vždy vzrušující. Z pohledu zkušeností budeme v této éře Hondy poprvé měnit tým. A získáme lepší porozumění tomu, co je normální situací," popisuje šéf F1 projektu Jusuke Hasegawa na stránkách Hondy.
"Myslím, že jsme změnu potřebovali. Z technického pohledu to je pro nás dobré získat více poznatků o dalších věcech, jako jsou nové situace hlazení nebo jak odpor ovlivňuje maximální rychlosti vozu s odlišnou konstrukcí. Je velmi důležité poznat, co je standardem," pokračuje.
Práce na novém balíku jsou již v plném proudu: "Instalace je pro nás tou nejtěžší prací - dostat motor do šasi. Musíme dělat hodně úprav, což je náročným úkolem, obzvlášť v tomto období s omezeným množstvím času. Obě strany, Honda i Toro Rosso, odvádějí velmi dobrou práci."
"My jsme ti, kteří zatím vznášejí většinu požadavku, je ale férové říct, že půjde o rovnoprávnější partnerství než s McLarenem, pokud jde o vůdcovství, a to nejen kvůli velikosti týmu. Hond jako společnost je obrovská, ale měli jsme jen málo aktuálních zkušeností s F1 - z tohoto pohledu nás tedy McLaren vedl. S Toro Rosso to nebude stejné," popisuje Hasegawa rozdíly ve spolupráci.
Prozrazuje, že koncept své pohonné jednotky, kterou před letošní sezónou přepracovávali, měnit během zimy nebudou: "Rychle pracujeme na změně týmu. Musíme vše do února připravit, takže půjde o rušnou zimu. Vývoj pohonné jednotky pokračuje. Zůstaneme u stejného konceptu z letošního ročníku, takže tu současnou budeme moci využít jako výchozí bod."
O konkrétních cílech Hasegawa ještě hovořit nechce, odmítá však domněnku, že s Toro Rosso nebudou pod tak velkým tlakem: "Musíme Brendonovi [Hartleymu] a Pierrovi [Gaslymu] poskytnout výkonnost, kterou potřebují. Samozřejmě, že jsou velmi dobrými jezdci, ale zároveň jsou v F1 i nováčky, takže je příliš brzy hovořit o tom, co může být v šampionátu konstruktérů naším cílem.
Lidé mi říkají, že u Toro Rosso budeme čelit mnohem nižšímu tlaku, ale to podle mě není pravda. Domnívám se, že musíme jednoduše připravit ten nejlepší motor, a to nic nezpomalí."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.