Honda bude mít v novém partnerství s Toro Rosso díky nabytým zkušenostem větší slovo než v předchozím svazku s McLarenem. Usilovně pracuje na integraci své pohonné jednotky do nového šasi, její koncept však nemění.
Japonská automobilka po předčasném konci s McLarenem navazuje spolupráci s Toro Rosso. "Nová výzva a nové vztahy s lidmi jsou vždy vzrušující. Z pohledu zkušeností budeme v této éře Hondy poprvé měnit tým. A získáme lepší porozumění tomu, co je normální situací," popisuje šéf F1 projektu Jusuke Hasegawa na stránkách Hondy.
"Myslím, že jsme změnu potřebovali. Z technického pohledu to je pro nás dobré získat více poznatků o dalších věcech, jako jsou nové situace hlazení nebo jak odpor ovlivňuje maximální rychlosti vozu s odlišnou konstrukcí. Je velmi důležité poznat, co je standardem," pokračuje.
Práce na novém balíku jsou již v plném proudu: "Instalace je pro nás tou nejtěžší prací - dostat motor do šasi. Musíme dělat hodně úprav, což je náročným úkolem, obzvlášť v tomto období s omezeným množstvím času. Obě strany, Honda i Toro Rosso, odvádějí velmi dobrou práci."
"My jsme ti, kteří zatím vznášejí většinu požadavku, je ale férové říct, že půjde o rovnoprávnější partnerství než s McLarenem, pokud jde o vůdcovství, a to nejen kvůli velikosti týmu. Hond jako společnost je obrovská, ale měli jsme jen málo aktuálních zkušeností s F1 - z tohoto pohledu nás tedy McLaren vedl. S Toro Rosso to nebude stejné," popisuje Hasegawa rozdíly ve spolupráci.
Prozrazuje, že koncept své pohonné jednotky, kterou před letošní sezónou přepracovávali, měnit během zimy nebudou: "Rychle pracujeme na změně týmu. Musíme vše do února připravit, takže půjde o rušnou zimu. Vývoj pohonné jednotky pokračuje. Zůstaneme u stejného konceptu z letošního ročníku, takže tu současnou budeme moci využít jako výchozí bod."
O konkrétních cílech Hasegawa ještě hovořit nechce, odmítá však domněnku, že s Toro Rosso nebudou pod tak velkým tlakem: "Musíme Brendonovi [Hartleymu] a Pierrovi [Gaslymu] poskytnout výkonnost, kterou potřebují. Samozřejmě, že jsou velmi dobrými jezdci, ale zároveň jsou v F1 i nováčky, takže je příliš brzy hovořit o tom, co může být v šampionátu konstruktérů naším cílem.
Lidé mi říkají, že u Toro Rosso budeme čelit mnohem nižšímu tlaku, ale to podle mě není pravda. Domnívám se, že musíme jednoduše připravit ten nejlepší motor, a to nic nezpomalí."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.