Honda bude mít v novém partnerství s Toro Rosso díky nabytým zkušenostem větší slovo než v předchozím svazku s McLarenem. Usilovně pracuje na integraci své pohonné jednotky do nového šasi, její koncept však nemění.
Japonská automobilka po předčasném konci s McLarenem navazuje spolupráci s Toro Rosso. "Nová výzva a nové vztahy s lidmi jsou vždy vzrušující. Z pohledu zkušeností budeme v této éře Hondy poprvé měnit tým. A získáme lepší porozumění tomu, co je normální situací," popisuje šéf F1 projektu Jusuke Hasegawa na stránkách Hondy.
"Myslím, že jsme změnu potřebovali. Z technického pohledu to je pro nás dobré získat více poznatků o dalších věcech, jako jsou nové situace hlazení nebo jak odpor ovlivňuje maximální rychlosti vozu s odlišnou konstrukcí. Je velmi důležité poznat, co je standardem," pokračuje.
Práce na novém balíku jsou již v plném proudu: "Instalace je pro nás tou nejtěžší prací - dostat motor do šasi. Musíme dělat hodně úprav, což je náročným úkolem, obzvlášť v tomto období s omezeným množstvím času. Obě strany, Honda i Toro Rosso, odvádějí velmi dobrou práci."
"My jsme ti, kteří zatím vznášejí většinu požadavku, je ale férové říct, že půjde o rovnoprávnější partnerství než s McLarenem, pokud jde o vůdcovství, a to nejen kvůli velikosti týmu. Hond jako společnost je obrovská, ale měli jsme jen málo aktuálních zkušeností s F1 - z tohoto pohledu nás tedy McLaren vedl. S Toro Rosso to nebude stejné," popisuje Hasegawa rozdíly ve spolupráci.
Prozrazuje, že koncept své pohonné jednotky, kterou před letošní sezónou přepracovávali, měnit během zimy nebudou: "Rychle pracujeme na změně týmu. Musíme vše do února připravit, takže půjde o rušnou zimu. Vývoj pohonné jednotky pokračuje. Zůstaneme u stejného konceptu z letošního ročníku, takže tu současnou budeme moci využít jako výchozí bod."
O konkrétních cílech Hasegawa ještě hovořit nechce, odmítá však domněnku, že s Toro Rosso nebudou pod tak velkým tlakem: "Musíme Brendonovi [Hartleymu] a Pierrovi [Gaslymu] poskytnout výkonnost, kterou potřebují. Samozřejmě, že jsou velmi dobrými jezdci, ale zároveň jsou v F1 i nováčky, takže je příliš brzy hovořit o tom, co může být v šampionátu konstruktérů naším cílem.
Lidé mi říkají, že u Toro Rosso budeme čelit mnohem nižšímu tlaku, ale to podle mě není pravda. Domnívám se, že musíme jednoduše připravit ten nejlepší motor, a to nic nezpomalí."
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.