Daniel Ricciardo nabízí upřímné hodnocení výkonů Kimiho Räikkönena, který jej v posledním závodě v konečném pořadí předstihl. Ani Fin si však finále sezóny 2017 kvůli nutnosti šetřit palivo moc neužil.
Australský pilot Red Bullu v Abú Zabí kvůli závadě hydrauliky do cíle nedojel, a tak ho v šampionátu nakonec o pět bodů přeskočil Kimi Räikkönen, jenž závod dokončil za svým týmovým kolegou na čtvrtém místě. Jak hodnotí letošní výkony svého soupeře u Ferrari?
"Mám-li být brutálně upřímný, pak by měl s tím autem být v šampionátu mnohem více napřed. Takže si nemyslím, že by šlo o velkou věc," komentuje Ricciardo svou ztrátu čtvrté příčky v šampionátu. Ferrari mělo zejména zásluhou motoru lepší balík než Red Bull a často bylo i před Mercedesem, tuto výhodu ale kvůli zbytečným jezdeckým chybám nedokázalo přetavit v titul.
"Tohle odstoupení bolí zřejmě více než ta předchozí. Jde jen o spolehlivost, nemohl jsem udělat nic, abych tomu zabránil. Upřímně jde o hodně hořké zakončení sezóny. Určitě jsme měli své vrcholy, ale skončili jsme tak trochu na dně," dodává Ricciardo.
Jeho soupeř z Ferrari si Velkou cenu Abú Zabí také moc neužil, byť jí alespoň dokončil: "Abych byl upřímný, tak celý závod byl v podstatě o šetření paliva - snažit se udržet jezdce za sebou a ušetřit co nejvíce, abyste na konci byli legální.
Tohle se závoděním fakt nemá nic společného. Žel taková jsou pravidla. Na některých okruzích to je takové jako tady, a opravdu to není zábavné. Měli jsme slušné auto, ale když jsou podmínky takové, tak to s vozem nemá nic společné. Pravidla jsou pravidla, tohle mi ale vážně nepřijde jako závodění. Jen se snažíme využít množství paliva, které můžeme, a každé kolo odkroužit," dodává Räikkönen.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.