ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v průběhu Velké ceny Abú Zabí 2017 v boxech a jaké pneumatikové strategie v ní použily?
Red Bull mladého holandského jezdce přezul ve 14. kole závodu za 2,15 vteřiny, u Ricciarda jim to ale o pět kol později zabralo dvojnásobně dlouhou dobu.
Yet another perfect display of teamwork from @redbullracing in the final DHL Fastest Pit Stop Award of the season. #F1 #RedBull pic.twitter.com/S4zeCAwglf
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) November 29, 2017Video: Nejrychlejší zastávka v Abú Zabí v podání Red Bullu
Druhou nejrychlejší zastávku jsme mohli pozorovat ve 22. kole u Williamsu, jemuž se povedla poslední výměna pneumatik v kariéře Massy - zabrala 2,49 s. Vyšlo jim také přezutí Strolla v 29. kole - 2,51 s, což je v konečném měření pátý nejrychlejší čas v boxech.
Před mladého Kanaďana se vešel ještě Gasly, kterého Toro Rosso odbavilo v 30. kole za 2,5 sekundy, stejně jako Ferrari vicemistra světa Vettela v 20. kole.
Nejdelší zastávku měl Hülkenberg, jenž si během ní odpykával velmi mírnou pětisekundovou penalizaci za předjetí Péreze mimo trať.
Většina jezdců se do Velké ceny Abú Zabí rozhodla startovat na ultra-měkkých pneumatikách, pouze trojice Ericsson - Hartley - Wehrlein si pro začátek vybrala super-měkkou směs.
Jak jsme předpokládali v analýze sektorů, tak rozmezí pro zastávky v boxech bylo velmi široké a všechny týmy vsadily na jednozastávkovou strategii, výjimkou byl pouze Stroll, kterému z jistých důvodů nefungovaly pneumatiky. Několik pilotů se pokoušelo o podseknutí soupeřů, což se nikomu ale nepovedlo (Alonso předjel Massu až po návratu na trať).
Nejdelší stint na ultra-měkké směsi předvedl Grosjean (32 kol), na jedné sadě super-měkkých zvládl největší porci Vandoorne: jeho 42 kol představovalo 76,4 % Velké ceny Abú Zabí.
Týmy v úterý a ve středu budou společně testovat pneumatiky Pirelli pro sezónu 2018, McLaren se navíc s druhým vozem bude "naslepo" věnovat výlučně vývojovému programu Pirelli.
Kdo si letos v boxech vedl nejlépe?McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.