ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v průběhu Velké ceny Abú Zabí 2017 v boxech a jaké pneumatikové strategie v ní použily?
Red Bull mladého holandského jezdce přezul ve 14. kole závodu za 2,15 vteřiny, u Ricciarda jim to ale o pět kol později zabralo dvojnásobně dlouhou dobu.
Yet another perfect display of teamwork from @redbullracing in the final DHL Fastest Pit Stop Award of the season. #F1 #RedBull pic.twitter.com/S4zeCAwglf
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) November 29, 2017Video: Nejrychlejší zastávka v Abú Zabí v podání Red Bullu
Druhou nejrychlejší zastávku jsme mohli pozorovat ve 22. kole u Williamsu, jemuž se povedla poslední výměna pneumatik v kariéře Massy - zabrala 2,49 s. Vyšlo jim také přezutí Strolla v 29. kole - 2,51 s, což je v konečném měření pátý nejrychlejší čas v boxech.
Před mladého Kanaďana se vešel ještě Gasly, kterého Toro Rosso odbavilo v 30. kole za 2,5 sekundy, stejně jako Ferrari vicemistra světa Vettela v 20. kole.
Nejdelší zastávku měl Hülkenberg, jenž si během ní odpykával velmi mírnou pětisekundovou penalizaci za předjetí Péreze mimo trať.
Většina jezdců se do Velké ceny Abú Zabí rozhodla startovat na ultra-měkkých pneumatikách, pouze trojice Ericsson - Hartley - Wehrlein si pro začátek vybrala super-měkkou směs.
Jak jsme předpokládali v analýze sektorů, tak rozmezí pro zastávky v boxech bylo velmi široké a všechny týmy vsadily na jednozastávkovou strategii, výjimkou byl pouze Stroll, kterému z jistých důvodů nefungovaly pneumatiky. Několik pilotů se pokoušelo o podseknutí soupeřů, což se nikomu ale nepovedlo (Alonso předjel Massu až po návratu na trať).
Nejdelší stint na ultra-měkké směsi předvedl Grosjean (32 kol), na jedné sadě super-měkkých zvládl největší porci Vandoorne: jeho 42 kol představovalo 76,4 % Velké ceny Abú Zabí.
Týmy v úterý a ve středu budou společně testovat pneumatiky Pirelli pro sezónu 2018, McLaren se navíc s druhým vozem bude "naslepo" věnovat výlučně vývojovému programu Pirelli.
Kdo si letos v boxech vedl nejlépe?James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.