ABÚ ZABÍ - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak rychle pracovaly týmy v průběhu Velké ceny Abú Zabí 2017 v boxech a jaké pneumatikové strategie v ní použily?
Red Bull mladého holandského jezdce přezul ve 14. kole závodu za 2,15 vteřiny, u Ricciarda jim to ale o pět kol později zabralo dvojnásobně dlouhou dobu.
Yet another perfect display of teamwork from @redbullracing in the final DHL Fastest Pit Stop Award of the season. #F1 #RedBull pic.twitter.com/S4zeCAwglf
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) November 29, 2017Video: Nejrychlejší zastávka v Abú Zabí v podání Red Bullu
Druhou nejrychlejší zastávku jsme mohli pozorovat ve 22. kole u Williamsu, jemuž se povedla poslední výměna pneumatik v kariéře Massy - zabrala 2,49 s. Vyšlo jim také přezutí Strolla v 29. kole - 2,51 s, což je v konečném měření pátý nejrychlejší čas v boxech.
Před mladého Kanaďana se vešel ještě Gasly, kterého Toro Rosso odbavilo v 30. kole za 2,5 sekundy, stejně jako Ferrari vicemistra světa Vettela v 20. kole.
Nejdelší zastávku měl Hülkenberg, jenž si během ní odpykával velmi mírnou pětisekundovou penalizaci za předjetí Péreze mimo trať.
Většina jezdců se do Velké ceny Abú Zabí rozhodla startovat na ultra-měkkých pneumatikách, pouze trojice Ericsson - Hartley - Wehrlein si pro začátek vybrala super-měkkou směs.
Jak jsme předpokládali v analýze sektorů, tak rozmezí pro zastávky v boxech bylo velmi široké a všechny týmy vsadily na jednozastávkovou strategii, výjimkou byl pouze Stroll, kterému z jistých důvodů nefungovaly pneumatiky. Několik pilotů se pokoušelo o podseknutí soupeřů, což se nikomu ale nepovedlo (Alonso předjel Massu až po návratu na trať).
Nejdelší stint na ultra-měkké směsi předvedl Grosjean (32 kol), na jedné sadě super-měkkých zvládl největší porci Vandoorne: jeho 42 kol představovalo 76,4 % Velké ceny Abú Zabí.
Týmy v úterý a ve středu budou společně testovat pneumatiky Pirelli pro sezónu 2018, McLaren se navíc s druhým vozem bude "naslepo" věnovat výlučně vývojovému programu Pirelli.
Kdo si letos v boxech vedl nejlépe?Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.