V závěrečném tréninku na Velkou cenu Abú Zabí byl nejrychlejší Lewis Hamilton. Za ním pak v tomto pořadí Bottas, Räikkönen a Vettel.
Ve dvě hodiny odpoledne tamního času začala ve Spojených arabských emirátech poslední generálka na odpolední kvalifikaci a zítřejší závod. V prvním volném tréninku dominoval Vettel před Hamiltonem, v druhé páteční devadesátiminutovce si pak oba čtyřnásobní mistři světa pořadí prohodili.
Jako první se na trati objevil Sebastian Vettel na Ferrari následovaný vozy Sauberu. Prvním měřený čas pak zajel po 5 minutých Stoffel Vandoorne v barvách McLarenu, a to v hodnotě 1:41,103. Jezdci se na trať moc nehrnuli, důvodem je změna teploty, která nastane v odpoledních hodinách, kdy se pojede kvalifikace.
? GREEN LIGHT ?The final practice session of 2017 is go!#AbuDhabiGP ?? #F1Finale pic.twitter.com/zVWpvblYXW
— Formula 1 (@F1) 25. listopadu 2017Následně se do pomyslného čela dostal Iceman, který Vandoorneův čas zlepšil o více jak dvě vteřiny. Po patnácti minutách měli zajeté časy jen čtyři piloti - jezdci Ferrari, Vandoorne a Hartley na Toro Rosso.
Následně ale do rychlejšího kola vjel Hamilton a Kimiho překonal o dvě destinky. Svého kolegu ale po chvilce překonal Bottas (1:38,637). Hamilton si ale pomyslnou pole position vzal zpět - 1:38,159.
V polovině tréninku byly vyvěšeny žluté vlajky a nakonec došlo i na virutální safety car, jelikož se na trati objevil slunečník, který pravděpodobně ulétl některému z fanoušků na okruhu Yas Marina.
The marshals have retrieved the giant umbrella - we're back to normal ?#AbuDhabiGP ?? #F1Finale #FP3 pic.twitter.com/JGzOTJ3jgL
— Formula 1 (@F1) 25. listopadu 2017Jezdci se následně znovu dostali do tempa a Räikkönen dokázal překonat Hamiltona o dvě tisícinky. Hamilton na to ale reagoval rekordem okruhu, když zajel čas v hodnotě 1:36,627. Následně druhé místo dobyl i Valtteri Bottas a Mercedes si odvezl double.
Naopak Red Bull se značně trápil. "Neuvěřitelné, je hrozně náročné tady řídit. Zajíždím, nedává to vůbec smysl," hlásil pár minut před koncem Max Verstappen, jenž obsadil šesté místo před Alonsem.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.