V závěrečném tréninku na Velkou cenu Abú Zabí byl nejrychlejší Lewis Hamilton. Za ním pak v tomto pořadí Bottas, Räikkönen a Vettel.
Ve dvě hodiny odpoledne tamního času začala ve Spojených arabských emirátech poslední generálka na odpolední kvalifikaci a zítřejší závod. V prvním volném tréninku dominoval Vettel před Hamiltonem, v druhé páteční devadesátiminutovce si pak oba čtyřnásobní mistři světa pořadí prohodili.
Jako první se na trati objevil Sebastian Vettel na Ferrari následovaný vozy Sauberu. Prvním měřený čas pak zajel po 5 minutých Stoffel Vandoorne v barvách McLarenu, a to v hodnotě 1:41,103. Jezdci se na trať moc nehrnuli, důvodem je změna teploty, která nastane v odpoledních hodinách, kdy se pojede kvalifikace.
? GREEN LIGHT ?The final practice session of 2017 is go!#AbuDhabiGP ?? #F1Finale pic.twitter.com/zVWpvblYXW
— Formula 1 (@F1) 25. listopadu 2017Následně se do pomyslného čela dostal Iceman, který Vandoorneův čas zlepšil o více jak dvě vteřiny. Po patnácti minutách měli zajeté časy jen čtyři piloti - jezdci Ferrari, Vandoorne a Hartley na Toro Rosso.
Následně ale do rychlejšího kola vjel Hamilton a Kimiho překonal o dvě destinky. Svého kolegu ale po chvilce překonal Bottas (1:38,637). Hamilton si ale pomyslnou pole position vzal zpět - 1:38,159.
V polovině tréninku byly vyvěšeny žluté vlajky a nakonec došlo i na virutální safety car, jelikož se na trati objevil slunečník, který pravděpodobně ulétl některému z fanoušků na okruhu Yas Marina.
The marshals have retrieved the giant umbrella - we're back to normal ?#AbuDhabiGP ?? #F1Finale #FP3 pic.twitter.com/JGzOTJ3jgL
— Formula 1 (@F1) 25. listopadu 2017Jezdci se následně znovu dostali do tempa a Räikkönen dokázal překonat Hamiltona o dvě tisícinky. Hamilton na to ale reagoval rekordem okruhu, když zajel čas v hodnotě 1:36,627. Následně druhé místo dobyl i Valtteri Bottas a Mercedes si odvezl double.
Naopak Red Bull se značně trápil. "Neuvěřitelné, je hrozně náročné tady řídit. Zajíždím, nedává to vůbec smysl," hlásil pár minut před koncem Max Verstappen, jenž obsadil šesté místo před Alonsem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.