V závěrečném tréninku na Velkou cenu Abú Zabí byl nejrychlejší Lewis Hamilton. Za ním pak v tomto pořadí Bottas, Räikkönen a Vettel.
Ve dvě hodiny odpoledne tamního času začala ve Spojených arabských emirátech poslední generálka na odpolední kvalifikaci a zítřejší závod. V prvním volném tréninku dominoval Vettel před Hamiltonem, v druhé páteční devadesátiminutovce si pak oba čtyřnásobní mistři světa pořadí prohodili.
Jako první se na trati objevil Sebastian Vettel na Ferrari následovaný vozy Sauberu. Prvním měřený čas pak zajel po 5 minutých Stoffel Vandoorne v barvách McLarenu, a to v hodnotě 1:41,103. Jezdci se na trať moc nehrnuli, důvodem je změna teploty, která nastane v odpoledních hodinách, kdy se pojede kvalifikace.
? GREEN LIGHT ?The final practice session of 2017 is go!#AbuDhabiGP ?? #F1Finale pic.twitter.com/zVWpvblYXW
— Formula 1 (@F1) 25. listopadu 2017Následně se do pomyslného čela dostal Iceman, který Vandoorneův čas zlepšil o více jak dvě vteřiny. Po patnácti minutách měli zajeté časy jen čtyři piloti - jezdci Ferrari, Vandoorne a Hartley na Toro Rosso.
Následně ale do rychlejšího kola vjel Hamilton a Kimiho překonal o dvě destinky. Svého kolegu ale po chvilce překonal Bottas (1:38,637). Hamilton si ale pomyslnou pole position vzal zpět - 1:38,159.
V polovině tréninku byly vyvěšeny žluté vlajky a nakonec došlo i na virutální safety car, jelikož se na trati objevil slunečník, který pravděpodobně ulétl některému z fanoušků na okruhu Yas Marina.
The marshals have retrieved the giant umbrella - we're back to normal ?#AbuDhabiGP ?? #F1Finale #FP3 pic.twitter.com/JGzOTJ3jgL
— Formula 1 (@F1) 25. listopadu 2017Jezdci se následně znovu dostali do tempa a Räikkönen dokázal překonat Hamiltona o dvě tisícinky. Hamilton na to ale reagoval rekordem okruhu, když zajel čas v hodnotě 1:36,627. Následně druhé místo dobyl i Valtteri Bottas a Mercedes si odvezl double.
Naopak Red Bull se značně trápil. "Neuvěřitelné, je hrozně náročné tady řídit. Zajíždím, nedává to vůbec smysl," hlásil pár minut před koncem Max Verstappen, jenž obsadil šesté místo před Alonsem.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.