Společnost Liberty Media by měla tento víkend ukázat nové logo mistrovství světa vozů F1, které by mělo nahradit současné, ikonické logo.
Současné logo Formule 1 si oblíbila většina fanoušků, a to hlavně díky zajímavé vizualizaci, kdy jednička nejsou ony pruhy, ale prostor mezi nimi a písmenem "F". Díky tomuto efektu se logo šampionátu stalo ikonické, s novým vedením se ale chystají změny.
Před pár dny proběhly internetem tři návrhy, které si Liberty nechalo zaregistrovat a reakce nebyly nijak pozitivní. Často se ozývalo, že si Chase Carey asi hrál o víkendu s programem malování.
.@F1 has registered three new figurative logos designs with the @EU_IPO, located here: https://t.co/kWqhj5MBrWThe current logo is better than all three... pic.twitter.com/qqPoRqRF0N
— F1 Broadcasting (@f1broadcasting) 17. listopadu 2017Nové logo by mělo dle šéfa Formule 1 symbolizovat nový začátek, kterým by si pod vedením americké Liberty měla královna motorsportu projít. "Myslíme si že nové logo je dobrý způsob, jak zdůraznit nadšení a energii, díky které chceme tento sport posunout na novou úroveň. Respektujeme ale kořeny tohoto sportu, nechceme ho měnit, jen chceme nabídnout inovaci tomuto skvělému odvětví," řekl dnes pro Sky Sports Carey.
"Myslíme si, že můžme současnou show vylepšit a zmodernizovat, abychom fanouškům nabídli podívanou, kterou ještě neviděli. Závody by měly vždy být velkolepou akcí," dodal Carey.
Spekuluje se o tom, že nové logo bude představeno během závěrečného ceremoniálu při vyhlašování vítězů VC Abú Zabí.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.