Společnost Liberty Media by měla tento víkend ukázat nové logo mistrovství světa vozů F1, které by mělo nahradit současné, ikonické logo.
Současné logo Formule 1 si oblíbila většina fanoušků, a to hlavně díky zajímavé vizualizaci, kdy jednička nejsou ony pruhy, ale prostor mezi nimi a písmenem "F". Díky tomuto efektu se logo šampionátu stalo ikonické, s novým vedením se ale chystají změny.
Před pár dny proběhly internetem tři návrhy, které si Liberty nechalo zaregistrovat a reakce nebyly nijak pozitivní. Často se ozývalo, že si Chase Carey asi hrál o víkendu s programem malování.
.@F1 has registered three new figurative logos designs with the @EU_IPO, located here: https://t.co/kWqhj5MBrWThe current logo is better than all three... pic.twitter.com/qqPoRqRF0N
— F1 Broadcasting (@f1broadcasting) 17. listopadu 2017Nové logo by mělo dle šéfa Formule 1 symbolizovat nový začátek, kterým by si pod vedením americké Liberty měla královna motorsportu projít. "Myslíme si že nové logo je dobrý způsob, jak zdůraznit nadšení a energii, díky které chceme tento sport posunout na novou úroveň. Respektujeme ale kořeny tohoto sportu, nechceme ho měnit, jen chceme nabídnout inovaci tomuto skvělému odvětví," řekl dnes pro Sky Sports Carey.
"Myslíme si, že můžme současnou show vylepšit a zmodernizovat, abychom fanouškům nabídli podívanou, kterou ještě neviděli. Závody by měly vždy být velkolepou akcí," dodal Carey.
Spekuluje se o tom, že nové logo bude představeno během závěrečného ceremoniálu při vyhlašování vítězů VC Abú Zabí.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.