Kimi Räikkönen přiznává, že mu letošní sezóna s Ferrari moc nevyšla a ani zdaleka nebyla taková, jak si původně představoval.
Bývalý mistr světa má v současné době odjeto 90 závodů bez jediného vítězství. Na pódium se sice letos dostal sedmkrát, přesto v šampionátu ztrácí nejen na oba piloty Mercedesu, svého týmového kolegu Sebastiana Vettela, jenž jej v kvalifikacích už 14krát porazil, ale i na Daniela Ricciarda z Red Bullu.
"Je to daleko od toho, co jsem chtěl, ale takto jsme skončili. Tak už to chodívá. Zbývá jeden závod, pokusíme se z něj vytěžit co nejvíce a samozřejmě začít příští rok mnohem lépe," popisuje pilot Ferrari před Velkou cenou Abú Zabí.
"Tak se to ale vyvinulo. Dokážu s tím žít, kvůli tomu tady nicméně nejsem. Na začátku roku jsme vystartovali hodně bídně. Fakt jsme nebyli tam, kde jsme být měli. Pak se to zlepšilo, ale příliš mnoho závodů jsme nedokončili, a z toho jsme se už opravdu nedostali," vzpomíná Räikkönen.
Co mu letos scházelo k vítězství, na které jeho týmový kolega dosáhl pětkrát? "Myslím, že to je otázka mnoha věcí. Kdyby to bylo snadné, tak by vyhrávali všichni. Jde ale o spoustu věcí, drobných věcí," odpovídá finský jezdec.
"V závodech to bylo s některými vozy velmi těsné a v průběhu závodních víkendů se počítají maličkosti. Musíme být častěji rychlejší, dostávat se do pozice, a pak nám snad některé věci vyjdou. Zkusíme to tento víkend a pak opět příští rok," nehází pomyslnou flintu do žita.
Ferrari jako tým ale může být letos celkem spokojené - sice na titul nedosáhne, přesto se dokázalo významně přiblížit mistrovskému Mercedesu a v mnoha závodech mít i rychlejší auto. Dařilo se jim držet tempo i ve vývoji v průběhu sezóny, což bývala jejich slabší stránka.
"Jde o obrovský úspěch, obrovský pokrok ve srovnání s tím, kde jsme byli v roce 2016. Dosáhli jsme největšího zlepšení ze všech," hodnotí Vettel. "Měli jsme 2 nebo 3 závody, které nás z různých důvodů přišli velmi draho a ztratili jsme kontakt. Víme, co před rokem 2018 dělat. Jsem si jistý tím, že na to vynaložíme dostatečné úsilí."
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.