Kimi Räikkönen přiznává, že mu letošní sezóna s Ferrari moc nevyšla a ani zdaleka nebyla taková, jak si původně představoval.
Bývalý mistr světa má v současné době odjeto 90 závodů bez jediného vítězství. Na pódium se sice letos dostal sedmkrát, přesto v šampionátu ztrácí nejen na oba piloty Mercedesu, svého týmového kolegu Sebastiana Vettela, jenž jej v kvalifikacích už 14krát porazil, ale i na Daniela Ricciarda z Red Bullu.
"Je to daleko od toho, co jsem chtěl, ale takto jsme skončili. Tak už to chodívá. Zbývá jeden závod, pokusíme se z něj vytěžit co nejvíce a samozřejmě začít příští rok mnohem lépe," popisuje pilot Ferrari před Velkou cenou Abú Zabí.
"Tak se to ale vyvinulo. Dokážu s tím žít, kvůli tomu tady nicméně nejsem. Na začátku roku jsme vystartovali hodně bídně. Fakt jsme nebyli tam, kde jsme být měli. Pak se to zlepšilo, ale příliš mnoho závodů jsme nedokončili, a z toho jsme se už opravdu nedostali," vzpomíná Räikkönen.
Co mu letos scházelo k vítězství, na které jeho týmový kolega dosáhl pětkrát? "Myslím, že to je otázka mnoha věcí. Kdyby to bylo snadné, tak by vyhrávali všichni. Jde ale o spoustu věcí, drobných věcí," odpovídá finský jezdec.
"V závodech to bylo s některými vozy velmi těsné a v průběhu závodních víkendů se počítají maličkosti. Musíme být častěji rychlejší, dostávat se do pozice, a pak nám snad některé věci vyjdou. Zkusíme to tento víkend a pak opět příští rok," nehází pomyslnou flintu do žita.
Ferrari jako tým ale může být letos celkem spokojené - sice na titul nedosáhne, přesto se dokázalo významně přiblížit mistrovskému Mercedesu a v mnoha závodech mít i rychlejší auto. Dařilo se jim držet tempo i ve vývoji v průběhu sezóny, což bývala jejich slabší stránka.
"Jde o obrovský úspěch, obrovský pokrok ve srovnání s tím, kde jsme byli v roce 2016. Dosáhli jsme největšího zlepšení ze všech," hodnotí Vettel. "Měli jsme 2 nebo 3 závody, které nás z různých důvodů přišli velmi draho a ztratili jsme kontakt. Víme, co před rokem 2018 dělat. Jsem si jistý tím, že na to vynaložíme dostatečné úsilí."
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.