Šéf Red Bullu Christian Horner doufá, že se Renault při řešení problémů se spolehlivostí nebude muset prohrabávat zásobou svých starých dílů. Na nedostatek těch nových si už v Brazílii ostře stěžovalo Toro Rosso.
Renault se v závěru sezóny soustředí na příští rok, proto už nové díly nevyrábí. Místo toho se rozhodl využívat renovované součástky, aby vozy s jeho motory mohly dojíždět do cíle. To se ale odráží ve vyšší poruchovosti i v tom, že musí volit nižší výkon.
Pokud v posledním závodě dojde dalším problémům se spolehlivostí, pak hrozí, že se členové Renaultu budou muset sejít napříč týmy a dávat dohromady volné díly, které jim zbyly, aby si vzájemně pomohly.
"Bude to výzva, trochu jako na skládce odpadu, abychom našli to, s čím budeme moci jezdit. Dobré je ale to, že to oba motory v Brazílii dotáhly až do cíle. S čímkoliv jsme tam tedy závod dokončili, to můžeme s sebou vzít do Abú Zabí. Snad tam nic nepraskne nebo se neporouchá. Pak do toho budeme muset v posledním závodě jít," říká Horner.
Ten se i přes tvrdou kritiku ze strany Toro Rosso v předchozím závodě snaží svého francouzského dodavatele chválit: "Klobouk dolů před mechaniky Renaultu v garážích kvůli tomu, jak mezi sebou točí díly. Při přestavování motorů na dráze nikdy nejde o ideální prostředí. A oni to dělají každý týden. Myslím, že jsou za to někdy biti. Kluci v garáži dělají za náročných podmínek zázraky."
Na otázku, zda sdílí frustrace, které dalo veřejně najevo jejich Toro Rosso, Horner odpovídá: "Myslím, že si Renault více než uvědomuje potíže, které mají. Samozřejmě u Franze [Tosta] frustrace už překypěly... Víte, jde o období roku, kdy planou emoce."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.