Šéf Red Bullu Christian Horner doufá, že se Renault při řešení problémů se spolehlivostí nebude muset prohrabávat zásobou svých starých dílů. Na nedostatek těch nových si už v Brazílii ostře stěžovalo Toro Rosso.
Renault se v závěru sezóny soustředí na příští rok, proto už nové díly nevyrábí. Místo toho se rozhodl využívat renovované součástky, aby vozy s jeho motory mohly dojíždět do cíle. To se ale odráží ve vyšší poruchovosti i v tom, že musí volit nižší výkon.
Pokud v posledním závodě dojde dalším problémům se spolehlivostí, pak hrozí, že se členové Renaultu budou muset sejít napříč týmy a dávat dohromady volné díly, které jim zbyly, aby si vzájemně pomohly.
"Bude to výzva, trochu jako na skládce odpadu, abychom našli to, s čím budeme moci jezdit. Dobré je ale to, že to oba motory v Brazílii dotáhly až do cíle. S čímkoliv jsme tam tedy závod dokončili, to můžeme s sebou vzít do Abú Zabí. Snad tam nic nepraskne nebo se neporouchá. Pak do toho budeme muset v posledním závodě jít," říká Horner.
Ten se i přes tvrdou kritiku ze strany Toro Rosso v předchozím závodě snaží svého francouzského dodavatele chválit: "Klobouk dolů před mechaniky Renaultu v garážích kvůli tomu, jak mezi sebou točí díly. Při přestavování motorů na dráze nikdy nejde o ideální prostředí. A oni to dělají každý týden. Myslím, že jsou za to někdy biti. Kluci v garáži dělají za náročných podmínek zázraky."
Na otázku, zda sdílí frustrace, které dalo veřejně najevo jejich Toro Rosso, Horner odpovídá: "Myslím, že si Renault více než uvědomuje potíže, které mají. Samozřejmě u Franze [Tosta] frustrace už překypěly... Víte, jde o období roku, kdy planou emoce."
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.