Šéf Red Bullu Christian Horner doufá, že se Renault při řešení problémů se spolehlivostí nebude muset prohrabávat zásobou svých starých dílů. Na nedostatek těch nových si už v Brazílii ostře stěžovalo Toro Rosso.
Renault se v závěru sezóny soustředí na příští rok, proto už nové díly nevyrábí. Místo toho se rozhodl využívat renovované součástky, aby vozy s jeho motory mohly dojíždět do cíle. To se ale odráží ve vyšší poruchovosti i v tom, že musí volit nižší výkon.
Pokud v posledním závodě dojde dalším problémům se spolehlivostí, pak hrozí, že se členové Renaultu budou muset sejít napříč týmy a dávat dohromady volné díly, které jim zbyly, aby si vzájemně pomohly.
"Bude to výzva, trochu jako na skládce odpadu, abychom našli to, s čím budeme moci jezdit. Dobré je ale to, že to oba motory v Brazílii dotáhly až do cíle. S čímkoliv jsme tam tedy závod dokončili, to můžeme s sebou vzít do Abú Zabí. Snad tam nic nepraskne nebo se neporouchá. Pak do toho budeme muset v posledním závodě jít," říká Horner.
Ten se i přes tvrdou kritiku ze strany Toro Rosso v předchozím závodě snaží svého francouzského dodavatele chválit: "Klobouk dolů před mechaniky Renaultu v garážích kvůli tomu, jak mezi sebou točí díly. Při přestavování motorů na dráze nikdy nejde o ideální prostředí. A oni to dělají každý týden. Myslím, že jsou za to někdy biti. Kluci v garáži dělají za náročných podmínek zázraky."
Na otázku, zda sdílí frustrace, které dalo veřejně najevo jejich Toro Rosso, Horner odpovídá: "Myslím, že si Renault více než uvědomuje potíže, které mají. Samozřejmě u Franze [Tosta] frustrace už překypěly... Víte, jde o období roku, kdy planou emoce."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.