Honda po povzbudivé výkonnosti McLarenu v Mexiku a v Brazílii tvrdí, že se u své pohonné jednotky blíží "téměř slušné úrovni."
Na okruhu Interlagos startoval Fernando Alonso po výtečné kvalifikaci ze šestého místa a v závodě dojel osmý, čímž pro tým vybojoval další 4 cenné body.
Výkon motoru ale moc nestoupl, jak po velké ceně hvězda McLarenu uvedla: "Nedostatek výkonu byl úžasný." Ke zlepšování konkurenceschopnosti podle inženýrů dochází spíše díky aerodynamickému vývoji a fungování novinek z Wokingu.
Honda je ale přesto spokojená: "Od Monzy je náš balík a výkonnost motoru téměř na slušné úrovni. Záleží na vlastnostech okruhu. Někdy je Williams a Force India rychlejší, jindy je Williams, Force India a Renault téměř na stejné úrovni výkonnosti," komentuje pro Autosport situaci její šéf Jusuke Hasegawa.
"V Brazílii jsme mohli maximalizovat současnou výkonnost motoru, což je povzbudivé. Z pohledu výkonu trochu za ostatními motory zaostáváme. Ztrátu stahujeme, ale ještě se nám to úplně nepodařilo. O víkendu jsme neměli žádné potíže, což je velmi povzbuzující," pochvaluje si zástupce japonské automobilky spíše pokroky po stránce spolehlivosti než po stránce čistého výkonu.
Výsledek Alonsa v Brazílii podle něj nicméně dokládá pokrok, který s McLarenem společně činí: "Pokud jde o celkový balík, tak tam, kde skončil Fernando, to byla naše pozice. Jsme rychlejší než Williams a téměř na stejné úrovni jako Force India. Je škoda, že jsme nemohli předjet Williams, jsme však spokojeni s tím, že jsme dokázali ubránit svou pozici před Pérezem."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.