Fernando Alonso se ve Velké ceně Brazílie nedokázal Felipemu Massovi přiblížit ani pomocí systému pro snížení odporu (DRS). Není divu, že kvůli velkému výkonnostnímu deficitu Hondy Toro Rosso před změnou dodavatele motorů příští rok varuje.
Pilot McLarenu se sice domácího matadora dokázal držet, ale na předjetí to ani jednou nebylo. Po aktivaci DRS totiž dosahoval stejné maximální rychlosti jako Felipe, jehož Williams pohání špičkový motor Mercedesu.
Není divu, že výkonnostní deficit po závodě v Brazílii ironicky označil za "úžasný" a že varoval Toro Rosso, které si s McLarenem v příští sezóně prohodí dodavatele motorů.
"Nedostatek výkonu byl dnes úžasný. V Mexiku to bylo stejné. Byl jsem několikrát velmi, velmi blízko Felipemu na výjezdu z poslední zatáčky, ale i když jsem aktivoval DRS, tak mi ujížděl. Nedostatek výkonu je pro Toro Rosso znepokojující," popisuje Alonso.
I přes ztrátu, která se v závodě stále pohybuje kolem 60 koní, dokázal do cíle dojet na 8. místě před soupeři vybavenými motory Ferrari i Mercedes, což jej poněkud udivuje.
"Je to stále škoda, že máme takový neuvěřitelný výkonnostní deficit a že i s plnými bateriemi, DRS a se vším jsou na rovinkách stále rychlejší. Včera to bylo myslím o 25 km/h. Když někdo použil DRS, tak to muselo být 40 nebo 50 km/h, takže to je hodně neuvěřitelné, že jsme dojeli do cíle před některými vozy," pokračuje pilot McLarenu, jenž udržel svou pozici například před dotírajícím Sergiem Pérezem s Force Indií.
"Nedostatek rychlosti byl dnes alarmující. Zbývá jen Abú Zabí a další problematický rok skončí. Snad půjde o poslední závod, v němž budeme muset závodit za takových podmínek," kroutí hlavou Alonso, který se už nemůže dočkat ukončení spolupráce s Hondou.
Příští rok bude McLaren pohánět Renault, s nímž v letech 2005 a 2006 vyhrál dva mistrovské tituly. Jeho současné potíže se spolehlivostí v závěru sezóny mu starosti nedělají: "Renault je nejlepší motorovou společností v posledních 15 či 20 letech, když se podíváte na všechny ty jejich tituly. Proto jsme před příštím rokem naplnění důvěrou."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.