Fernando Alonso se ve Velké ceně Brazílie nedokázal Felipemu Massovi přiblížit ani pomocí systému pro snížení odporu (DRS). Není divu, že kvůli velkému výkonnostnímu deficitu Hondy Toro Rosso před změnou dodavatele motorů příští rok varuje.
Pilot McLarenu se sice domácího matadora dokázal držet, ale na předjetí to ani jednou nebylo. Po aktivaci DRS totiž dosahoval stejné maximální rychlosti jako Felipe, jehož Williams pohání špičkový motor Mercedesu.
Není divu, že výkonnostní deficit po závodě v Brazílii ironicky označil za "úžasný" a že varoval Toro Rosso, které si s McLarenem v příští sezóně prohodí dodavatele motorů.
"Nedostatek výkonu byl dnes úžasný. V Mexiku to bylo stejné. Byl jsem několikrát velmi, velmi blízko Felipemu na výjezdu z poslední zatáčky, ale i když jsem aktivoval DRS, tak mi ujížděl. Nedostatek výkonu je pro Toro Rosso znepokojující," popisuje Alonso.
I přes ztrátu, která se v závodě stále pohybuje kolem 60 koní, dokázal do cíle dojet na 8. místě před soupeři vybavenými motory Ferrari i Mercedes, což jej poněkud udivuje.
"Je to stále škoda, že máme takový neuvěřitelný výkonnostní deficit a že i s plnými bateriemi, DRS a se vším jsou na rovinkách stále rychlejší. Včera to bylo myslím o 25 km/h. Když někdo použil DRS, tak to muselo být 40 nebo 50 km/h, takže to je hodně neuvěřitelné, že jsme dojeli do cíle před některými vozy," pokračuje pilot McLarenu, jenž udržel svou pozici například před dotírajícím Sergiem Pérezem s Force Indií.
"Nedostatek rychlosti byl dnes alarmující. Zbývá jen Abú Zabí a další problematický rok skončí. Snad půjde o poslední závod, v němž budeme muset závodit za takových podmínek," kroutí hlavou Alonso, který se už nemůže dočkat ukončení spolupráce s Hondou.
Příští rok bude McLaren pohánět Renault, s nímž v letech 2005 a 2006 vyhrál dva mistrovské tituly. Jeho současné potíže se spolehlivostí v závěru sezóny mu starosti nedělají: "Renault je nejlepší motorovou společností v posledních 15 či 20 letech, když se podíváte na všechny ty jejich tituly. Proto jsme před příštím rokem naplnění důvěrou."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.