INTERLAGOS - 1. TRÉNINK; V prvním tréninku na Velkou cenu Brazílie dosahovaly nejrychlejších časů Mercedesy. Za Lewisem Hamiltonem a Valtterim Bottasem se seřadili Kimi Räikkönen s Ferrari a Red Bully. S další poruchou motoru musel předčasně skončit smolař Brendon Hartley, jenž si minulý víkend zajistil titul mistra světa ve vytrvalostním šampionátu WEC.
Do dopolední části se zapojili tři testovací piloti - s Force Indií George Russell místo Sergia Péreze a Charles Leclerc se Sauberem. Antonio Giovinazzi u Haasu dostane šanci místo Kevina Magnussena až odpoledne. Počasí zatím týmům přeje - svítí slunce a je sucho, teplota vzduchu dosahuje 26 °C (asfalt 44 °C).
Na trati se v 13 hod našeho času jako první objevují Ricciardo s Vettelem, Ericssonem, Alonsem, Leclercem a Oconem. Jako první zajíždí po 4 min měřené kolo Verstappen na super-měkkých pneumatikách 1:12,253 min (loni byl v této části nejrychlejší Hamilton (1:11,895 min), na rovince dosáhl 327 km/h.
Max má v závěru sezóny neuvěřitelnou formu a s Red Bullem patří mezi adepty na vítězství ve Velké ceně Brazílie, obzvlášť poté, co rakouský tým notně vylepšil své auto - nejen po stránce aerodynamické, ale zdá se, že přišli na něco v oblasti zavěšení (FIA před víkendem vydala další technickou směrnici, která se týká této oblasti).
Po 10 min se na první místo dostal Bottas na měkkých pneumatikách - 1:10,820 min (317 km/h), Verstappen na něj po zlepšení ztrácel 0,139 s, Ricciardo 1,673 s.
Piloti s motory Renault budou o víkendu penalizování, dozadu poputují minimálně o 10 míst kromě Ricciarda také Hartley a Gasly, všichni dostali nový motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).
Po 18 min sahají komisaři po virtuálním safety-caru, protože na dráze zůstává stát Hartley, kouří se mu z motoru - přitom ráno dostal nové MGU-H. Po pěti minutách se naplno pokračuje. Jeho týmový kolega Gasley sice ujel pět kol, ale i on měl problém s motorem hned od toho prvního a skončil předčasně. Toro Rosso oba incidenty vyšetřuje.
Na pátou příčku se dostává Vandoorne, jenž se konečně dočkal na svém McLarenu vylepšení, s nimiž jezdí Alonso již od Austinu (nové přední křídlo, bočnicové panely, podlaha, zadní křídlo).
Vettel (1:10,321 min; 326 km/h) po smyku v zatáčce č. 9 zajíždí do boxů, patří mu zatím třetí příčka za oběma Mercedesy kroužícími na měkké směsi. "Jo, všechno je OK. Myslím, že jsem na to jen trochu moc zatlačil v zatáčce č. 8 a v té deváté mi ustřelila záď." Hamilton (1:09,672 min) se mezitím dostává do čela, Bottas je o 0,269 s za ním.
Dobrým časem (1:10,297 min) a nejvyšší rychlostí na rovince se prezentuje na super-měkkých pneumatikách domácí Massa (336 km/h), posouvá se na pomyslný bronzový stupínek před Vettela, Red Bully se řadí až za nimi. V polovině tréninku jsou všechny vozy v garážích a na chvíli je ticho.
Alonso se za svým prvním měřeným kolem vydal na super-měkkých pneumatikách až po 50 min, dostal se ale jen na 9. místo. V dalším pokusu ubral 2 desetiny (1:10,476 min; 323 km/h) a postoupil o 2 příčky výše před svého týmového kolegu a za oba piloty Red Bullu.
"Pokud prožijeme dobrý víkend - bezproblémový pátek, sobotu a neděli, pak si myslím, že máme body jisté. Podle mě musíme toho výsledku dosáhnout. Každá nová věc na autě od Maďarska je pozitivní, i když jsme to ve Spa a v Monze nedokázali. Ubíráme se správným směrem. Rozhodně nám ke stažení kluku na špici ještě trochu schází, také v oblasti šasi, jsme však optimističtí, protože známe své silné stránky a slabiny. Musíme zajistit, abychom příští rok v březnu na všechny útočili," prohlásil pilot McLarenu před tréninkem.
Po hodině si polepšil Verstappen na 4. místo (1:09,750 min; 334 km/h), všem ale zatrnulo, když se v předposlední zatáčce málem srazili Hamilton s Hülkenbergem.
Vandoorne si rádiem stěžuje: "Proč teď byla ovladatelnost tak mizerná?" "Podíváme se na to. Po celé kolo nebo se má Honda podívat na něco specifického?" ptá se jej inženýr. "Po celé kolo. Ale zatáčka č. 1 je dobrým příkladem," odpovídá pilot, jenž dále dostává instrukci: "V příštím kole použijeme žlutý G3."
V závěru piloti krouží s těžšími vozy, jak poznávají výdrž pneumatik, a časy se už moc nelepší. Solidní debut prožil s Force Indií Russell, který bez větších potíží předvedl 12. nejrychlejší čas a na Ocona ztratil 6 desetin sekundy.
Nejrychlejší časy předváděli Mercedesy, bitva o vítězství ale bude vyrovnaná - Räikkönen s Verstappenem ztratili jen půl sekundy. Nejlepším ze zbytku světa byl sedmý Massa, jenž by se chtěl se svými fanoušky důstojně rozloučit.
Max. rychlosti (v km/h): 1. Massa 338, 2. Hamilton 336, 3. Russell 336, 4. Bottas 334, 5. Ocon 334, 6. Verstappen 334.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.