Kimi Räikkönen hovoří o svých ambicích a o průběhu letošní sezóny. S Ferrari ji dle jeho slov nezačali nejlépe, ale auto se zlepšilo a v Maranellu mohli pomýšlet na titul.
Finský pilot začal včera na tiskové konferenci nejprve o svých ambicích: "Samozřejmě, že chci každý víkend bojovat vpředu, mít možnost každý rok bojovat o titul. Myslím si, že jsme začali dost špatně, fakt jsme nebyli tam, kde bychom být měli. Jde o mé osobní pocity."
K tomu přibyly problémy s nastavením vozu SF70H a častá odstoupení: "Nebyli jsme spokojeni s nastavením a docela dlouho trvalo, než jsme to vyřešili. Pak už to bylo lepší, jenže přišlo z mnoha důvodů příliš mnoho odstoupení."
Mělo letos Ferrari na titul? "Myslím, že jako tým jsme oproti minulému roku ušli obrovský kus cesty a také se hodně zlepšili. Očividně ne dostatečně pro to, abychom dosáhli, co jsme chtěli - jako Ferrari chceme vyhrát oba šampionáty. Podle mě jsme však měli letos všechny ty nástroje, musíme jen věci vyladit, nedělat chyby a nemít v žádné oblasti problémy - po stránce jezdců ani týmu," odpovídá Räikkönen.
"Jde jen o drobné věci, které letos nakonec sehrály velkou roli ve vítězství v šampionátu a v tom, jakým směrem se ubíral. Myslím si ale, že máme všechny ty lidi, máme nástroje a máme skvělé auto," pokračuje pilot Scuderie.
"Stále zbývají dva závody, a i když jsou šampionáty rozhodnuté, tak se pokusíme odvést stejnou práci jako vždy a vyhrát je. Příští rok samozřejmě začínáme od nuly, tak snad na to budeme mít," doufá Kimi.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.