Kimi Räikkönen hovoří o svých ambicích a o průběhu letošní sezóny. S Ferrari ji dle jeho slov nezačali nejlépe, ale auto se zlepšilo a v Maranellu mohli pomýšlet na titul.
Finský pilot začal včera na tiskové konferenci nejprve o svých ambicích: "Samozřejmě, že chci každý víkend bojovat vpředu, mít možnost každý rok bojovat o titul. Myslím si, že jsme začali dost špatně, fakt jsme nebyli tam, kde bychom být měli. Jde o mé osobní pocity."
K tomu přibyly problémy s nastavením vozu SF70H a častá odstoupení: "Nebyli jsme spokojeni s nastavením a docela dlouho trvalo, než jsme to vyřešili. Pak už to bylo lepší, jenže přišlo z mnoha důvodů příliš mnoho odstoupení."
Mělo letos Ferrari na titul? "Myslím, že jako tým jsme oproti minulému roku ušli obrovský kus cesty a také se hodně zlepšili. Očividně ne dostatečně pro to, abychom dosáhli, co jsme chtěli - jako Ferrari chceme vyhrát oba šampionáty. Podle mě jsme však měli letos všechny ty nástroje, musíme jen věci vyladit, nedělat chyby a nemít v žádné oblasti problémy - po stránce jezdců ani týmu," odpovídá Räikkönen.
"Jde jen o drobné věci, které letos nakonec sehrály velkou roli ve vítězství v šampionátu a v tom, jakým směrem se ubíral. Myslím si ale, že máme všechny ty lidi, máme nástroje a máme skvělé auto," pokračuje pilot Scuderie.
"Stále zbývají dva závody, a i když jsou šampionáty rozhodnuté, tak se pokusíme odvést stejnou práci jako vždy a vyhrát je. Příští rok samozřejmě začínáme od nuly, tak snad na to budeme mít," doufá Kimi.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.