Poslední balík aerodynamických vylepšení McLarenu se povedl. Výkonnost vozu MCL32 na dráze s ním minulý týden v Mexiku podle závodního ředitele Erica Boulliera předčila očekávání.
Novou konstrukci předního křídla, které chce přenést do roku 2018, tým představil již v Austinu na voze Fernanda Alonsa. Ten si pokrok velmi pochvaloval. I přes deficit ve výkonu pohonné jednotky Hondy dosáhl v Mexiku v 1. části kvalifikace pátý nejlepší čas poté, co zajel nejrychlejší prostřední sektor.
Inženýři ve Wokingu přidali na vnitřní stranu vedle neutrální zóny křídla dva výřezy - jeden ve spodním hlavním profilu, druhý v dalším prvku křídla (žlutě na obrázku níže). Ty které generují vzdušné víry ovlivňující proudění vzduchu ke zbytku vozu. Otevírají tak novou oblast vývoje, kterou jsme v F1 doposud neviděli. Ostatní týmy to bezpochyby budou ve svých aerodynamických tunelech hned také zkoušet.
Výkonnost vozu v Mexiku McLaren velmi potěšila: "Řekněme, že to je lepší, než jsme čekali. Bylo to překvapení. Nečekali jsme, že budeme tak konkurenceschopní, ale když dáte vše podstatné dohromady, tak nový balík představený o týden dříve na voze Fernanda toho přinesl více, než jsme čekali, což je dobrou zprávou," říká Boullier.
"Snad ho bude mít v Brazílii už i Stoffel. Je to také dobrá reference, protože jde o součást nového vozu. A je o příjemné vědět, jak na tom jsme a co můžeme udělat," pokračuje pro Autosport spokojený závodní ředitel McLarenu.
Alonso nyní tvrdí, že McLaren má momentálně nejlepší šasi v poli. Co na to říká jeho šéf? "Je to hezké slyšet, protože to je pro tým samozřejmě ta nejlepší odměna. Když jste pilot Fernandova kalibru a chválíte šasi, pak mě to naplňuje hrdostí na tým a na to, čeho jsme dosáhli."
"Myslím si však, že každý závod je odlišný. A liší se například i vlastnosti našeho vozu a vozu Red Bullu. My tedy víme, kde máme proti vozu Red Bullu slabiny, a jsem si jistý tím, že oni to ví o svém. Znamená to, že stále musíme pracovat
Je to ale dobré. A dohnat špičkové týmy poté, co jsme před třemi lety resetovali koncept auta, je podle mě celkem velkým úspěchem," dodává závodní ředitel McLarenu, kterému 2 závody před koncem patří s 24 body až deváté místo v šampionátu konstruktérů. Na Brazílii se tým ale těší, očekává tam lepší výkonnost než v Mexiku. Dojede na bodech s oběma vozy?
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.