Poslední balík aerodynamických vylepšení McLarenu se povedl. Výkonnost vozu MCL32 na dráze s ním minulý týden v Mexiku podle závodního ředitele Erica Boulliera předčila očekávání.
Novou konstrukci předního křídla, které chce přenést do roku 2018, tým představil již v Austinu na voze Fernanda Alonsa. Ten si pokrok velmi pochvaloval. I přes deficit ve výkonu pohonné jednotky Hondy dosáhl v Mexiku v 1. části kvalifikace pátý nejlepší čas poté, co zajel nejrychlejší prostřední sektor.
Inženýři ve Wokingu přidali na vnitřní stranu vedle neutrální zóny křídla dva výřezy - jeden ve spodním hlavním profilu, druhý v dalším prvku křídla (žlutě na obrázku níže). Ty které generují vzdušné víry ovlivňující proudění vzduchu ke zbytku vozu. Otevírají tak novou oblast vývoje, kterou jsme v F1 doposud neviděli. Ostatní týmy to bezpochyby budou ve svých aerodynamických tunelech hned také zkoušet.
Výkonnost vozu v Mexiku McLaren velmi potěšila: "Řekněme, že to je lepší, než jsme čekali. Bylo to překvapení. Nečekali jsme, že budeme tak konkurenceschopní, ale když dáte vše podstatné dohromady, tak nový balík představený o týden dříve na voze Fernanda toho přinesl více, než jsme čekali, což je dobrou zprávou," říká Boullier.
"Snad ho bude mít v Brazílii už i Stoffel. Je to také dobrá reference, protože jde o součást nového vozu. A je o příjemné vědět, jak na tom jsme a co můžeme udělat," pokračuje pro Autosport spokojený závodní ředitel McLarenu.
Alonso nyní tvrdí, že McLaren má momentálně nejlepší šasi v poli. Co na to říká jeho šéf? "Je to hezké slyšet, protože to je pro tým samozřejmě ta nejlepší odměna. Když jste pilot Fernandova kalibru a chválíte šasi, pak mě to naplňuje hrdostí na tým a na to, čeho jsme dosáhli."
"Myslím si však, že každý závod je odlišný. A liší se například i vlastnosti našeho vozu a vozu Red Bullu. My tedy víme, kde máme proti vozu Red Bullu slabiny, a jsem si jistý tím, že oni to ví o svém. Znamená to, že stále musíme pracovat
Je to ale dobré. A dohnat špičkové týmy poté, co jsme před třemi lety resetovali koncept auta, je podle mě celkem velkým úspěchem," dodává závodní ředitel McLarenu, kterému 2 závody před koncem patří s 24 body až deváté místo v šampionátu konstruktérů. Na Brazílii se tým ale těší, očekává tam lepší výkonnost než v Mexiku. Dojede na bodech s oběma vozy?
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.