Ferrari se nikterak netají tím, že by dalo příští rok rádo šanci svým talentovaným mladým jezdcům - Charlesovi Leclercovi i Antoniovi Giovinazzimu. K oznámení své jezdecké sestavy se chystá Sauber - skončí u něj Pascal Wehrlein i Marcus Ericsson?
Má se za to, že šampion Formule 2 Leclerc, jenž letos za Sauber odjel už několik tréninků, má již závodní sedačku jistou. Švýcarský tým se nyní rozhoduje mezi Ericssonem, jenž má silné vazby na majitele, a Giovinazzim, jehož chce protlačit Ferrari za slevu na aktuální pohonné jednotky. Stáj z Hinwilu v sezóně 2017 závodí pouze s loňskými motory.
Scuderia se dle zákulisních informací ale ještě nevzdala ani šance na to, aby druhého jmenovaného mladíka uplatnila u Haasu - druhého zákaznického týmu, přestože ten oba své piloty pro rok 2018 už potvrdil.
Šéf Sauberu Frederic Vasseur potvrdil, že nyní řeší jezdecké dilema: "Víme, jak na tom jsme, a není to první prioritou dneška, abychom se rozhodli. Máme k práci na stole spoustu věcí, ale na jezdce dojde celkem brzy."
"Konečný termín bude týden před Barcelonou [předsezónním testováním], ale v určité fázi se rozhodnout musíme. Nicméně s tím nespěcháme. Nedělám si o trh a ostatní piloty příliš velké starosti. Hovoříme o jezdci s Ferrari a myslím, že jednoho dostaneme. Krok za krokem. Nejprve musíme vzít jednoho a hovořit o tom prvním, a pak budeme diskutovat o druhém," odhaluje Vasseur.
Vazby na majitele podle něj Ericssonovi nic nezaručují: "Víte, že investice do Sauberu je obrovská, a nemůžete spojit vývoj společnosti s projektem jezdce - na žádné z obou stran, protože jezdec musí rozvíjet svůj vlastní projekt. A když jste jezdcem, tak chcete získat výsledky příští týden, nebo nejpozději, řekněme, příští rok."
"Když jste týmem, máte dlouhodobou vizi, která zahrnuje více než dva či tříleté projekty. Není to jednoduché dát vše dohromady. Marcus je pro tým přínosem, má zkušenosti z F1 a vzájemně dobře spolupracujeme. Prodiskutujeme to se všemi jezdci. Myslím, že jsme zatím v kontaktu s pár piloty. Rozhodnu se celkem brzy," říká šéf Sauberu.
Obchodní hlediska v tom nebudou hrát roli. "Nepůjde vůbec o finanční rozhodnutí. Máme se Sauberem dlouhodobý plán a nemůžeme stavět tým jen s ohledem na rozpočet. To by bylo hrubou chybou," dodává Vasseur.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.