Ferrari se nikterak netají tím, že by dalo příští rok rádo šanci svým talentovaným mladým jezdcům - Charlesovi Leclercovi i Antoniovi Giovinazzimu. K oznámení své jezdecké sestavy se chystá Sauber - skončí u něj Pascal Wehrlein i Marcus Ericsson?
Má se za to, že šampion Formule 2 Leclerc, jenž letos za Sauber odjel už několik tréninků, má již závodní sedačku jistou. Švýcarský tým se nyní rozhoduje mezi Ericssonem, jenž má silné vazby na majitele, a Giovinazzim, jehož chce protlačit Ferrari za slevu na aktuální pohonné jednotky. Stáj z Hinwilu v sezóně 2017 závodí pouze s loňskými motory.
Scuderia se dle zákulisních informací ale ještě nevzdala ani šance na to, aby druhého jmenovaného mladíka uplatnila u Haasu - druhého zákaznického týmu, přestože ten oba své piloty pro rok 2018 už potvrdil.
Šéf Sauberu Frederic Vasseur potvrdil, že nyní řeší jezdecké dilema: "Víme, jak na tom jsme, a není to první prioritou dneška, abychom se rozhodli. Máme k práci na stole spoustu věcí, ale na jezdce dojde celkem brzy."
"Konečný termín bude týden před Barcelonou [předsezónním testováním], ale v určité fázi se rozhodnout musíme. Nicméně s tím nespěcháme. Nedělám si o trh a ostatní piloty příliš velké starosti. Hovoříme o jezdci s Ferrari a myslím, že jednoho dostaneme. Krok za krokem. Nejprve musíme vzít jednoho a hovořit o tom prvním, a pak budeme diskutovat o druhém," odhaluje Vasseur.
Vazby na majitele podle něj Ericssonovi nic nezaručují: "Víte, že investice do Sauberu je obrovská, a nemůžete spojit vývoj společnosti s projektem jezdce - na žádné z obou stran, protože jezdec musí rozvíjet svůj vlastní projekt. A když jste jezdcem, tak chcete získat výsledky příští týden, nebo nejpozději, řekněme, příští rok."
"Když jste týmem, máte dlouhodobou vizi, která zahrnuje více než dva či tříleté projekty. Není to jednoduché dát vše dohromady. Marcus je pro tým přínosem, má zkušenosti z F1 a vzájemně dobře spolupracujeme. Prodiskutujeme to se všemi jezdci. Myslím, že jsme zatím v kontaktu s pár piloty. Rozhodnu se celkem brzy," říká šéf Sauberu.
Obchodní hlediska v tom nebudou hrát roli. "Nepůjde vůbec o finanční rozhodnutí. Máme se Sauberem dlouhodobý plán a nemůžeme stavět tým jen s ohledem na rozpočet. To by bylo hrubou chybou," dodává Vasseur.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.