Ferrari se nikterak netají tím, že by dalo příští rok rádo šanci svým talentovaným mladým jezdcům - Charlesovi Leclercovi i Antoniovi Giovinazzimu. K oznámení své jezdecké sestavy se chystá Sauber - skončí u něj Pascal Wehrlein i Marcus Ericsson?
Má se za to, že šampion Formule 2 Leclerc, jenž letos za Sauber odjel už několik tréninků, má již závodní sedačku jistou. Švýcarský tým se nyní rozhoduje mezi Ericssonem, jenž má silné vazby na majitele, a Giovinazzim, jehož chce protlačit Ferrari za slevu na aktuální pohonné jednotky. Stáj z Hinwilu v sezóně 2017 závodí pouze s loňskými motory.
Scuderia se dle zákulisních informací ale ještě nevzdala ani šance na to, aby druhého jmenovaného mladíka uplatnila u Haasu - druhého zákaznického týmu, přestože ten oba své piloty pro rok 2018 už potvrdil.
Šéf Sauberu Frederic Vasseur potvrdil, že nyní řeší jezdecké dilema: "Víme, jak na tom jsme, a není to první prioritou dneška, abychom se rozhodli. Máme k práci na stole spoustu věcí, ale na jezdce dojde celkem brzy."
"Konečný termín bude týden před Barcelonou [předsezónním testováním], ale v určité fázi se rozhodnout musíme. Nicméně s tím nespěcháme. Nedělám si o trh a ostatní piloty příliš velké starosti. Hovoříme o jezdci s Ferrari a myslím, že jednoho dostaneme. Krok za krokem. Nejprve musíme vzít jednoho a hovořit o tom prvním, a pak budeme diskutovat o druhém," odhaluje Vasseur.
Vazby na majitele podle něj Ericssonovi nic nezaručují: "Víte, že investice do Sauberu je obrovská, a nemůžete spojit vývoj společnosti s projektem jezdce - na žádné z obou stran, protože jezdec musí rozvíjet svůj vlastní projekt. A když jste jezdcem, tak chcete získat výsledky příští týden, nebo nejpozději, řekněme, příští rok."
"Když jste týmem, máte dlouhodobou vizi, která zahrnuje více než dva či tříleté projekty. Není to jednoduché dát vše dohromady. Marcus je pro tým přínosem, má zkušenosti z F1 a vzájemně dobře spolupracujeme. Prodiskutujeme to se všemi jezdci. Myslím, že jsme zatím v kontaktu s pár piloty. Rozhodnu se celkem brzy," říká šéf Sauberu.
Obchodní hlediska v tom nebudou hrát roli. "Nepůjde vůbec o finanční rozhodnutí. Máme se Sauberem dlouhodobý plán a nemůžeme stavět tým jen s ohledem na rozpočet. To by bylo hrubou chybou," dodává Vasseur.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.