Ferrari se nikterak netají tím, že by dalo příští rok rádo šanci svým talentovaným mladým jezdcům - Charlesovi Leclercovi i Antoniovi Giovinazzimu. K oznámení své jezdecké sestavy se chystá Sauber - skončí u něj Pascal Wehrlein i Marcus Ericsson?
Má se za to, že šampion Formule 2 Leclerc, jenž letos za Sauber odjel už několik tréninků, má již závodní sedačku jistou. Švýcarský tým se nyní rozhoduje mezi Ericssonem, jenž má silné vazby na majitele, a Giovinazzim, jehož chce protlačit Ferrari za slevu na aktuální pohonné jednotky. Stáj z Hinwilu v sezóně 2017 závodí pouze s loňskými motory.
Scuderia se dle zákulisních informací ale ještě nevzdala ani šance na to, aby druhého jmenovaného mladíka uplatnila u Haasu - druhého zákaznického týmu, přestože ten oba své piloty pro rok 2018 už potvrdil.
Šéf Sauberu Frederic Vasseur potvrdil, že nyní řeší jezdecké dilema: "Víme, jak na tom jsme, a není to první prioritou dneška, abychom se rozhodli. Máme k práci na stole spoustu věcí, ale na jezdce dojde celkem brzy."
"Konečný termín bude týden před Barcelonou [předsezónním testováním], ale v určité fázi se rozhodnout musíme. Nicméně s tím nespěcháme. Nedělám si o trh a ostatní piloty příliš velké starosti. Hovoříme o jezdci s Ferrari a myslím, že jednoho dostaneme. Krok za krokem. Nejprve musíme vzít jednoho a hovořit o tom prvním, a pak budeme diskutovat o druhém," odhaluje Vasseur.
Vazby na majitele podle něj Ericssonovi nic nezaručují: "Víte, že investice do Sauberu je obrovská, a nemůžete spojit vývoj společnosti s projektem jezdce - na žádné z obou stran, protože jezdec musí rozvíjet svůj vlastní projekt. A když jste jezdcem, tak chcete získat výsledky příští týden, nebo nejpozději, řekněme, příští rok."
"Když jste týmem, máte dlouhodobou vizi, která zahrnuje více než dva či tříleté projekty. Není to jednoduché dát vše dohromady. Marcus je pro tým přínosem, má zkušenosti z F1 a vzájemně dobře spolupracujeme. Prodiskutujeme to se všemi jezdci. Myslím, že jsme zatím v kontaktu s pár piloty. Rozhodnu se celkem brzy," říká šéf Sauberu.
Obchodní hlediska v tom nebudou hrát roli. "Nepůjde vůbec o finanční rozhodnutí. Máme se Sauberem dlouhodobý plán a nemůžeme stavět tým jen s ohledem na rozpočet. To by bylo hrubou chybou," dodává Vasseur.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.