Renault se vyjádřil k návrhu pohonných jednotek pro rok 2021, který v úterý po zasedání v Paříži s představiteli F1 zveřejnila Mezinárodní automobilová federace (FIA).
Jeho šéf Cyril Abiteboul přiznává, že mají námitky vůči "nově představenému motoru, do kterého bychom museli hodně investovat a finančně se zavázat bez poznání širších souvislostí o tom, jak bude F1 vypadat po roce 2020. A mám na mysli nejen pravidla pro motory, ale i pravidla pro šasi, stejně jako komerční stránku F1."
Renault podle něj "schválil cíle, které byly dány v oblasti nákladů, hluku a výkonu, a potřeby pokračovat ve sbližování výkonnosti." Nicméně jde "o věci, které by bylo možné stejně tak dosáhnout i se současnou architekturou motorů." Ta obsahuje motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), který pomáhá dosahovat vyšší efektivitu.
MGU-H jablkem svárůStará se o 60 % celkového množství hybridní současných pohonných jednotek, ale kvůli jeho ceně a složitosti ale má být z budoucích pravidel vyškrtnut, což se automobilkám nelíbí. Čím bude tato energie nahrazena, pokud nemá dojít k prudkému poklesu efektivity? Silnějším MGU-K? Dvojitým turbem?
S tím naroste hmotnost a bude třeba uvolnit palivové limitu, aby byla zachována výkonnost motorů. FIA je chce ale dále zpřísňovat, jejich případné uvolnění by znamenalo, že by vozy měly vyšší spotřebu, potřebovaly by více paliva a jejich váha by dále rostla. A její nárůst v posledních letech je i tak už dost kritizován.
"Můj problém s odstraněním MGU-H spočívá v tom, že jakmile to uděláte, jde o nový motor. Fundamentálně změní způsob řízení energie v motoru, způsob práce turba atd. Půjde o nový koncept spalování, o nový způsob řízení turbo díry a efektivity, takže jde i o novou konstrukci turba," upozorňuje Abiteboul.
Přiznává sice, že Renault FIA pomohl s technickým pohledem na odstranění MGU-H, zároveň ale dodává: "To neznamená, že to podporujeme. Vlastně věříme, že MGU-H je fantastickým zařízením pro získávání udržitelné energie během kola a celého závodu. To je tedy to, co nás momentálně může rozdělovat."
Nová pravidla nezávislým výrobcům stejně moc nepomůžouPodle šéfa Renaultu nová pravidla navíc stejně neumožní vstup do F1 nezávislým společnostem, které o to vyjádřily svůj zájem. S automobilkami nebudou moc bojovat ani po úpravě pravidel: "Nechápu, jak to, co bylo prezentováno, může nabízet model pro nezávislého výrobce motorů."
"Možná to sníží náklady na vstup pro výrobce vozů, stejně ale budete potřebovat utratit významnou částku marketingových dolarů do výzkumu a vývoje, aby byznys plán pro nové motory mohl fungovat. A to je vlastně problémem - opět musíme utrácet, stejně jako by museli utrácet nově vstupující účastníci. Ale ani tak si nemyslím, že Ilmor či Cosworth budou do toho schopni jít bez podpory dalších automobilek," soudí Abiteboul.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.